WhatsApp op iPad

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn oma wil graag een Ipad, onder anderen om te kunnen whatsappen met ons, de kleinkinderen. Een telefoonschermpje is voor haar veel te klein en een Ipad lijkt haar handig.
Nu vind ik op internet wisselende informatie over de mogelijkheden voor whatsapp op een Ipad. Op sommige sites wordt een jailbreak nodig geacht (wat ik niet ga doen) en andere bronnen zeggen dat je wanneer je een simkaart in je ipad stopt, je het gewoon kan downloaden uit de app store en meteen kan gebruiken. Dit lijkt mij de meest handige manier.

Zou iemand hier de doorslaggevende informatie kunnen geven, of kunnen bevestigen dat deze tweede manier inderdaad mogelijk is? Bij voorbaat dank, ook namens mijn oma :w

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:15
Ooit had ik web whatsapp werkend. Maar na een tijdje ging dat ook al niet meer. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd geen pogingen heb gedaan. Maar ik verwacht dat het enigszins omslachtig zal worden.

Wie weet heeft een ander betere suggesties.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:04
Waarom gebruik je niet whatsapp web? Dan heb je een goedkope telefoon alleen voor de verbinding en de iPad om te chatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:03
zat zelf ook al te kijken naar een "gratis" simkaart zoiets als dit
maar moet die simkaart er altijd in blijven zitten of alleen voor eerste installatie/verificatie?

edit:
https://web.whatsapp.com/ is inderdaad misschien het makkelijkst

[ Voor 12% gewijzigd door reller op 22-04-2017 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:06

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-09 21:12
Khallouki schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:32:
Waarom gebruik je niet whatsapp web? Dan heb je een goedkope telefoon alleen voor de verbinding en de iPad om te chatten.
Dit werkt prima, Ipad wifi, cheap smartphone en klaar.

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:04
Voor webwhatsapp op een ipad moet je wel een iphone connected hebben geloof ik. of is dat niet meer zo?

Of deze kan ook https://www.iculture.nl/n...e-whatsapp-app-voor-ipad/
In de store https://itunes.apple.com/...-versie/id1084651716?mt=8

[ Voor 66% gewijzigd door Mel33 op 22-04-2017 10:49 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor alle antwoorden! Telegram is misschien ook wel een optie ja, daar had ik nog niet aan gedacht! En zou het op android tablets wel kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:04

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een sim kaart in mijn ipad en zie in de store meerdere whtasapp applicaties staan die hier niet genoemd zijn. ze werken echt er allemaal met de api van de webversie van whatsapp, dus het is niet geheel zeker of dit altijd blijft bestaan.

De opa's en oma's hier gebruiken trouwens een samsung s4 of een nokia lumia 650, dat scherm is groot genoeg voor ze om alles te doen. Zelfs opa (die we een s4 gegeven hebben en een simkaart) zit veel te filmen en foto's te maken en te kletsen nu en die man durft niet eens een scartkabel in de tv te prikken en weet net hoe de pc aan of uit moet, maar verder niets. Een van de grootste digibeten die ik ken en hij heeft whatsapp na 2 weken proberen onder de knie. Zelfs zo goed dat hij gisteravond en vanochtend 80 foto's heeft zitten sturen en filmpjes (ok, zijn vingers wel voor de lens) van een wedstrijd waar ik gefloten heb (voetbal).

Ik zou het idee van een telefoon dus niet zo snel opgeven. De opa's en oma's waar ik het over heb zijn 70 en de opa is 80.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:50:
Bedankt iedereen voor alle antwoorden! Telegram is misschien ook wel een optie ja, daar had ik nog niet aan gedacht! En zou het op android tablets wel kunnen?
het kan, maar WhatsApp wil dat je het device met de SIM gebruikt voor de de conversaties. Zoals anderen al aangeven ben je op web aangewezen.

Ik kan je van harte Telegram aanbevelen. Dat gaat het simpelst zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Uit eigen ervaring: Whatsapp op Android (Samsung Tab) werkt. Gewoon de .apk installeren vanaf de website. Simkaart in de tablet voor activatie, daarna kan de simkaart verwijderd worden.
Maar: elke paar maanden zeurt Whatsapp om upgrades, zo niet, dan stopt-ie met werken. En dat upgraden is wellicht lastig voor je oma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat fijn dat jullie allemaal zo meedenken!

@Verwijderd Daar zal ik ook eens naar kijken! Wellicht vindt ze het wat, zo'n grotere telefoon.
@Hann1BaL Ja, misschien is Telegram inderdaad de beste optie dan.
@RemcoDelft Inderdaad, van die berichten denk ik dat oma niet zal snappen wat ze er mee moet, dus dat is ook niks dan. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:50
Je kan altijd whatspad (whatsapp voor ipads) erop zetten. Je zoekt de ipa file en zet deze op je iPad met cydia impactor. Verifeer gewoon met een nummer, en je hebt whatsapp op je iPad.

Nadeel is dat je elke 7 dagen (of binnen 7 dagen) eens naar je oma moet om de ipa file er terug op te zetten, na 7 dagen vervalt het certificate. Zeer simpel en nog geen minuut werk.

Als je links wil, pm me even. Ik weet niet als ik deze hier mag plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Over de Android Tablets, ik heb op de Samsung tablet van mijn schoonvader (waar geen sim in kan) gewoon de .apk van de site van WhatsApp gedownload. Even aanvinken dat je installatie uit onbekende bron wil toestaan in de settings en dan kan je de apk gewoon installeren. Bij het installeren heb ik het mobiele nummer van zijn simpele nokia telefoon gebruikt zodat hij daar de activatie sms op kreeg. Werkt sinds dien zonder problemen.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1