Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Hallo allemaal,

Ik ben een ex-bezitter van een Nexus 5, heb erna een 6P gekocht en de N5 aan mijn vriendin gegeven. Deze kan sinds kort niet meer opladen. Als ik hem aan de oplader (wall charger) hang, gebeurt er niks, ook geen oplaad icoontje als hij uitstaat.
Wat rondgezocht op internet, en al geprobeerd in fastboot mode op te starten, "power off" en opnieuw in te prikken, hielp niet.
Geprobeerd op de PC aan te sluiten, en toen kwam er wel een oplaad-icoontje terwijl hij uit stond, maar ook gelijk een melding op de PC dat er een power surge op de USB poort was: "device needs more power than USB can output" (ofzoiets). Geswitcht van USB poort naar de achterkant van de kast, maar daar hetzelfde.
Toen ik daar nog wat mee het rommelen was, begon het een beetje verbrand te ruiken, en merkte ik dat de kant van de kabel waar de micro-USB aansluiting zit, dus het gedeelte dat de telefoon in gaat, gloeiend heet werd. Toen ik die kabel eruit trok, was ook een klein gedeelte van de connector zwart geworden. De telefoon gaat wel nog aan.

Wat is hier aan de hand? Ik heb weinig verstand van power aanbod en consumptie, maar dit klinkt als een kapotte batterij ofzo?

Update: het is me opgevallen dat de micro-usb connector in de telefoon volgens mij niet meer helemaal 100% uitziet (stukje afgebroken ofzo), ik zal proberen er een foto van te maken.

Beste antwoord (via striner op 23-04-2017 12:33)

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:05
Foto mag, maar hoeft niet. Je usb connector in je telefoon maakt sluiting. Enige oplossing is fysiek vervangen van de usb poort op de telefoon.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:05
Foto mag, maar hoeft niet. Je usb connector in je telefoon maakt sluiting. Enige oplossing is fysiek vervangen van de usb poort op de telefoon.