Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Huawei HG659 modem/ Synology RT1900ac Aansluitings probleem.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Marc.u
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-11 08:04
Mijn vraag
Hoe krijg ik de RT1900ac achter de Huawei HG659 (t-mobile) aan het werk.

Wat moet ik instellen om de Synology RT1900ac als hoofd router intestellen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Internet doet het wel alleen via de Huawei. Zodra ik de synology er op aan sluit krijg ik of verbonden(maar geen internet) zowel WAN poort als LAN1

Ik krijg hem wel verbonden, maar niet aan het internet. Ik heb gelezen dat ik de huawei hg659 misschien modem only kan/ moet maken? of dat ik misschien port forwarding moet toepassen.

Kan iemand mij verder helpen of zeggen wat ik kan lezen om het probleem op te lossen?

Groet Marc,

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

lier

MikroTik nerd

Waarvoor wil je de Synology gebruiken?

Beste is om één router in je netwerk te gebruiken. Dubbele NAT zuigt (gebeurt als je twee routers achter elkaar aansluit).

Als je alleen de Synology wil gebruiken, kan je de Huawei inderdaad in bridge modes zetten. Als het alleen om het WiFi gedeelte van de Synology gaat, kan je deze ook als accesspoint configureren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Marc.u
Dank voor je reactie.

Ik wil alleen de Synology gebruiken. Ik heb al zitten zoeken om hem in bridge mode te zetten alleen nog niet gevonden. Ik heb ook gelezen dat dit soms niet kan. Is er dan nog een andere mogelijkheid zover je weet?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

lier

MikroTik nerd

Als de Huawei DMZ ondersteund, dan komt dat het meest in de buurt. Heb je al met T-mobile contact gehad? Wat voor verbinding heb je (xDSL/Glas)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Marc.u
DMZ word ondersteund. Nog geen contact gehad met T-mobile dat zal ik na het weekend gelijk doen. Ben mede dank zij jou en wat forums wel een stuk wijzer geworden:). Ik zal DMZ gaan uitpluizen.

Verbinding is via telefoonlijn (Via ISRA aansluiting).

Zolang de Synology router goed is ingesteld (beveiliging /firewall) loop ik toch geen extra gevaar met DMZ?