Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 10:39

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Topicstarter
Hallo allemaal.

Dit jaar heb ik voor het eerst de mogelijkheid te kiezen tussen zakelijke en privé abonnementen.

Links en rechtsom lees ik diverse verschillen, maar erg helder zijn ze niet. Ik ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen.

Heb je als zakelijke klant bijvoorbeeld meer prioriteit op het netwerk ? Zijn de snelheden hoger? Is de klantenservice beter ? En hoe zit het met garantie op je toestel als je het zakelijk afneemt?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:04
Zakelijk krijg je maar 1 jaar garantie op bijvoorbeeld een iPhone als je bij Apple hulp vraagt, met consumenten versie krijg je 2 jaar. Dit is te omzeilen door toestel los te kopen op een persoonlijk betaalmiddel (cash, debit of credit card) en vervolgens in het bedrijf in te brengen (bon declareren).
Ik ben de telecom inkoper bij ons bedrijf, en wij kiezen de laatste oplossing tegenwoordig, is ook makkelijker met kacht afhandeling dat de medewerker zelf met zijn telefoon naar de winkel terug kan in plaats van in te leveren bij mij als extra schakel die dat vertraagd.
Overigens geld die consumentenbescherming dus ook op een prive abonnement, maar voor een groter aantal zakelijke aansluitingen om alles op een rekening te krijgen, etc. is daar in mijn geval geen voordeel aan.

Zakelijk zijn alle tarieven ex BTW, dus bij prijsvergelijkingen is dat iets om mee rekening te houden. Vaak zie je verschillen in buiten bundel kosten en buitenland kosten (let op dat vanaf 15 juni de hele EU als binnenland gezien kan worden). Ga je voor onbeperkt abonnementen, merk je daar niets van.

In sommige gevallen kan het zijn dat bij overbelasting op het netwerk sommige zakelijke SIM kaarten voorrang kunnen krijgen op consumenten SIM kaarten. Of dat in Nederland nog toe gepast wordt weet ik niet. Let goed op dat er tussen de zakelijke aanbieders ook bedrijven zitten die je telefoonnummer aan hun vast locken, en pas als zij dat vrij geven kun je dan met je nummer overstappen. Dit is lastig als je bijvoorbeeld in dienst gaat bij een bedrijf en je abonnement bij hun onder kan brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Als particulier heb je meer rechten, dankzij de uitgebreide consumentenbescherming.

Als zakelijke klant krijg je bijvoorbeeld weer te maken met achterhaalde voorwaarden zoals drie maanden opzegtermijn en automatische verlenging.

Ik heb een eigen bedrijf en heb op dit moment twee privé-abonnementen (KPN mobiel en KPN data-only) en een zakelijk abonnement (Vodafone Red Super).

Een abonnement uit het aanbod voor particulieren kun je probleemloos op naam van je bedrijf afsluiten. Geldt in ieder geval bij T-Mobile, KPN en Vodafone. De abonnementstarieven voor particuliere abonnementen zijn behoorlijk lager, de toestelkorting is bij zakelijke abonnementen weer hoger. Daarnaast is het aanbod van aanvullende diensten anders, bijvoorbeeld Office 365 versus Spotify.

Van prioriteit op het netwerk heb ik nooit iets gemerkt. Snelheidsverschil ook niet. Garantie via de provider is over het algemeen iets beter wanneer je een zakelijke klant bent dan wanneer je particulier bent. Maar dat geldt alleen tijdens de garantieperiode en die is voor zakelijke klanten over het algemeen na het eerste jaar afgelopen.

Een reden waarom ik zakelijk een combinatie van toestel + abonnement neem is dat het toestel daarmee vaak onder de grens van 450 euro (exclusief btw) valt, waardoor het niet als investering op de balans staat, inclusief afschrijving in x jaar. Maar dit is vooral voor eenmanszaken relevant.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 10:39

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Topicstarter
Helder!

Garantie vind ik in mijn geval wel belangrijk, 1 jaar is gewoon te kort. Als het zoals jullie schreven op gebied van netwerk geen voordelen heeft, hou ik het lekker op een consumenten abonnement :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Voordeel met zakelijk is dat je minder te doen hebt of had met BKR. Ook betere helpdesk, hogere prioriteit, scherpere prijzen (soms) maar het begint allemaal beetje te vervagen en gelijk te trekken.

Ik heb vroeger ook wel eens een issue gehad met Orange toen en privé kon ik niets meer afsluiten qua abonnementen maar zakelijk had ik wel meer dan 5 abonnementen lopen!! Waar loop je dan meer gevaar?
Daarnaast is het achterlijke beleid van 3 maanden opzegtermijn. Daar heb ik nu last van want bij iedere andere provider mag je maximaal 2 maanden vantevoren pas contract afsluiten dus ik ga één maand de volle mep zonder kortingen betalen, maar ik blijf echt niet bij deze club (over mijn lijk want mijn stel samen heeft een extra gratis simkaart en dat komt bij een contractsverlenging gewoon maar te vervallen) en het is veel duurder geworden dus hartelijk bedankt en wegwezen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:19
michelsoe12 schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:32:
Helder!

Garantie vind ik in mijn geval wel belangrijk, 1 jaar is gewoon te kort. Als het zoals jullie schreven op gebied van netwerk geen voordelen heeft, hou ik het lekker op een consumenten abonnement :-)
Ik had een Sony Xperia toestel bij een zakelijk abonnement. Zit gewoon 2 jaar garantie van Sony op.

Ik ben bij Vodafone overgestapt van zakelijk naar consument abonnement. Sim only red super, scheelde toen behoorlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door routier_lub op 29-04-2017 23:29 ]

Pagina: 1