Mijn vraag
Ik heb een systeempje bij elkaar gezet omdat ik vindt dat ik nu een upgrade verdien/nodig heb. Mijn ouders zijn gescheiden en ik ben om de week bij mn moeder/mn vader, daardoor moet de PC geschikt zijn om gemakkelijk mee te nemen ( Ik heb nu een full tower, die is een beetje te zwaar)
Mijn budget is ongeveer 450€ tot 500€. (zonder videokaart, die neem ik mee van mijn huidige systeem.)
Ik weet dat het een lap tekst is, maar het zou heel erg fijn zijn als je me hier zou mee willen helpen
.
Wat wil ik gaan doen met mijn nieuwe systeem?
Ik wil graag op medium tot high settings 1080p kunnen gamen, denk zo aan de games battlefield 1, GTA 5, BO3, F1 2016 en Assassins Creed. Maar het systeem moet wel makkelijk mee te nemen zijn naar verschillende locaties. (denk aan lan-parties en ivm gescheiden ouders)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal 500€ kosten, maar ik zit rond de 450€ te denken.
Inclusief verzendkosten zonder assemblage e.d., dat doe ik graag zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zal mijn huidige monitoren gebruiken en ook mijn logitech G910 toetsenbord en G502 muis. Ook zal ik mijn Samsung 750 evo ssd (250GB) meenemen en mijn harde schijven(1x1tb 3,5", 1x 1tb2,5" (als striped volume)) en mijn videokaart: EVGA GTX 750 ti FTW edition, ik ga later upgraden naar een 1060 of een 1050 ti.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk nodig te hebben: 2 á 3 case fans, ik heb gekozen voor PWM fans zodat ik het geluid kan "bedienen"(er moeten dus ook genoeg 4 pin fan headers op de mobo zitten. Een micro atx behuizing + moederbord 450W psu (semi of volledig modulair)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur, als het maar niet al te onbekend is...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven al besproken, beeldschermresolutie: 1080p.
Gewenste fps: 60 fps
Grootte: eenvoudig mee te nemen in een grote bigshopper(ongeveer).
Energieverbruik totaal geen eisen voor.
Geluidsniveau: Het zou fijn zijn als de PC stil is, maar dit is geen "deciding factor".
Het liefst heb ik ook een case waar een atx psu in kan, maar sinds dat er voor ryzen nog geen mini itx moederborden worden verkocht is dit dus voor ryzen geen optie.
Ga je overklokken?
Dit ben ik wel van plan ja, niet extreem, zat te denken iets onder de 4 GHz.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of er nog iets te verbeteren valt aan onderstaande lijstje.
Mijn samengesteld lijstje:
Ik heb een systeempje bij elkaar gezet omdat ik vindt dat ik nu een upgrade verdien/nodig heb. Mijn ouders zijn gescheiden en ik ben om de week bij mn moeder/mn vader, daardoor moet de PC geschikt zijn om gemakkelijk mee te nemen ( Ik heb nu een full tower, die is een beetje te zwaar)
Mijn budget is ongeveer 450€ tot 500€. (zonder videokaart, die neem ik mee van mijn huidige systeem.)
Ik weet dat het een lap tekst is, maar het zou heel erg fijn zijn als je me hier zou mee willen helpen
Wat wil ik gaan doen met mijn nieuwe systeem?
Ik wil graag op medium tot high settings 1080p kunnen gamen, denk zo aan de games battlefield 1, GTA 5, BO3, F1 2016 en Assassins Creed. Maar het systeem moet wel makkelijk mee te nemen zijn naar verschillende locaties. (denk aan lan-parties en ivm gescheiden ouders)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal 500€ kosten, maar ik zit rond de 450€ te denken.
Inclusief verzendkosten zonder assemblage e.d., dat doe ik graag zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zal mijn huidige monitoren gebruiken en ook mijn logitech G910 toetsenbord en G502 muis. Ook zal ik mijn Samsung 750 evo ssd (250GB) meenemen en mijn harde schijven(1x1tb 3,5", 1x 1tb2,5" (als striped volume)) en mijn videokaart: EVGA GTX 750 ti FTW edition, ik ga later upgraden naar een 1060 of een 1050 ti.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk nodig te hebben: 2 á 3 case fans, ik heb gekozen voor PWM fans zodat ik het geluid kan "bedienen"(er moeten dus ook genoeg 4 pin fan headers op de mobo zitten. Een micro atx behuizing + moederbord 450W psu (semi of volledig modulair)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur, als het maar niet al te onbekend is...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven al besproken, beeldschermresolutie: 1080p.
Gewenste fps: 60 fps
Grootte: eenvoudig mee te nemen in een grote bigshopper(ongeveer).
Energieverbruik totaal geen eisen voor.
Geluidsniveau: Het zou fijn zijn als de PC stil is, maar dit is geen "deciding factor".
Het liefst heb ik ook een case waar een atx psu in kan, maar sinds dat er voor ryzen nog geen mini itx moederborden worden verkocht is dit dus voor ryzen geen optie.
Ga je overklokken?
Dit ben ik wel van plan ja, niet extreem, zat te denken iets onder de 4 GHz.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of er nog iets te verbeteren valt aan onderstaande lijstje.
Mijn samengesteld lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler | € 179,- | € 179,- |
| 1 | MSI B350M MORTAR | € 100,50 | € 100,50 |
| 1 | Thermaltake Versa H15 Window | € 44,39 | € 44,39 |
| 2 | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 120mm | € 10,85 | € 21,70 |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 53,- | € 53,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 450,54 | |