Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Macbook Pro Retina 13" (2013 model). Op dit moment schrijf ik dit topic via mijn Macbook. De wifi doet het dus. Echter, als ik mijn Macbook snachts dicht klap en hem sluimer, om hem vervolgens de volgende ochtend (of wat dan ook, in ieder geval geruime tijd later) weer wil gebruiken, dan kan de wifi niet aan. De wifi is uitgeschakeld, en als ik op "schakel wifi in" klik, gebeurt er niks.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: mijn DHCP lease vernieuwd, locatie verandert, onder "hardware" bij systeemvoorkeuren mijn MTU naar 1452 gezet nieuwe DNS servers aangemaakt van 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (google). Ook heb ik via de Macbook command line (finder - command + shift + G) in mijn bibliotheek-preferences een line verwijdert die met de bluetooth te maken had.

Dit zijn geen dingen waar ik verstand van heb. Ik heb deze gevonden op verschillende iFixit fora. Het probleem is dat zij vaak andere problemen beschrijven, zoals dat de wifi geen verbinding zoekt of kan maken. Echter heeft niemand hetzelfde probleem als ik, dat de wifi niet meer aan gaat.

Dus hoe kan het dat ik nu op Wifi zit, vraag je je misschien af. De enige oplossing voor dit probleem is dat ik mijn Mac volledig uitschakel, zonder de nieuwe systeemvensters te herstellen. Als ik hem dan weer inschakel dan doet de wifi het weer. Maar sluimert ie dan weer enkele uren, gaat de wifi weer niet aan.

Ik word er helemaal gek van. Elke x aan en uitzetten is niet echt een optie.

Iemand de oplossing, of het zelfde probleem? Ik hoor het graag

- Noel

Ps: dit soort links heb ik geprobeerd, maar fixen het probleem niet. : https://www.appletips.nl/...ntwaken-uit-sluimerstand/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2017 19:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Trek je wifi kaart er eens uit, start een keer op tegelijk met het legen van het NV-RAM, zet je MacBook daarna weer uit en installeer de kaart weer.

Dit soort problemen is niet softwarematig maar hardwarematig. Hetzelfde ooit eens bij de poot gehad, nu geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@sypie Ik ben allesbehalve een computer technicus. Is dit iets wat je makkelijk zelf kan? Of adviseer je mij naar een iCentre o.i.d. te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@breew Heb dit nu geprobeerd. Morgen zien wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit kun je zelf. Chek www.ifixit.com, selecteer welke repair manual je nodig hebt en doe wat er in de afbeeldingen wordt getoond. Dit zou 'm maar zo eens kunnen zijn: https://www.ifixit.com/Gu...t+Board+Replacement/26903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@breew niet geholpen. Zelfde probleem. Heb nu naar mijn gevoel alles software matig geprobeerd, incl clean install etc. Zit m dus in de hardware zoals @sypie al zei.

Bedankt voor de info.
Pagina: 1