Windows 10 thuisgroep verwijderen en weer opnieuw aanmelden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritsen79
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-10-2019
Windows 10 thuisgroep verwijderen en weer opnieuw aanmelden en dan opnieuw opstarten om weer toegang te krijgen tot de gedeelde mappen (schijven) met de mediaplayer.

Ik moet dit elke keer weer doen als ik mijn computer op heb gestart en een filmpje of muziek wil kijken of luisteren met de mediaplayer (Dune HD Smart D1)

Windows 10 versie die ik draai versie 1607 ( up to date)

Mijn vraag is heeft iemand hier nog meer last van en is er een oplossing...misschien een register wijziging die ik moet toepassen????

Alle hulp is welkom!!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oko2708
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-09 09:16
Ik vond pas wel een paar errors in logboeken waarin werd vermeld dat de Computer zich niet kon aanmelden bij de thuisgroep omdat een andere computer in het netwerk dit niet toe zou laten. Ik heb ze zelf gewoon genegeerd, aangezien ik de thuis groep eigenlijk niet gebruik.

Zie deze errors sinds de Windows 10 creators update.

Misschien dat je hier iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritsen79
ik zal er is naar kijken in ieder geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritsen79
Dit is wat ik in het logboek gevonden heb staat Homegroup bij ,maar weet echt niet of het ermee te maken heeft ik ben een leek wat dat betreft...iemand een idee?

Fout 27-4-2017 15:33:41 Service Control Manager 7024 Geen "Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 7024 van bron Service Control Manager niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.

Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.

De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:

HomeGroupListener
%%2147944153

De landspecifieke bron voor het gewenste bericht is niet aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritsen79
Ik heb de op de mediaspeler smb ingesteld als protocol....zelfde instellingen als toen ik nog windows 7 draaiden en ook de zelfde instellingen als toen ik de upgrade heb uitgevoerd naar windows 10 nooit problemen gehad altijd gewoon mijn gedeelde mappen kunnen benaderen met de dune in smb.

Nee geen foutmelding op de mediaspeler hij geeft alleen aan dat er geen toegang is tot de netwerkmap.

[ Voor 148% gewijzigd door Gerritsen79 op 02-05-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Mogelijk helpt het als je wat meer informatie deelt. Welke instellingen zet je bij het maken van de thuisgroep? En wat heb je op de speler ingesteld? Geeft de speler een foutmelding op je speler?

Eventueel kun je ook eens kijken op deze ondersteunings pagina http://dune-hd.com/eng/su...etwork_drives_from_player

p.s. als je iets wilt toevoegen gebruik dan bij voorkeur de edit knop.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritsen79
De problemen zijn eigenlijk gekomen tot 2 weken geleden ik heb toen een schone installatie gedaan van windows 10.

Thuisgroep instellingen: Alle netwerken

Delen inschakelen zodat iedereen met netwerktoegang kan lezen en schrijven
128 bits versleuteling
Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen
Netwerkdetectie inschakelen

Ik hou natuurlijk ook in mijn achterhoofd dat het een hardware probleem is.
Of het is de switch of de mediaspeler is kapot....router van ziggo is het niet deze is 1 week oud

Heb 2 weken terug ook al een router weggedaan die alleen maar connectie maakte met het internet maakte als ik de netwerkkabel eruit haalde en er weer in plugde na het opstarten van de pc.

Gister kon ik ook al een keer geen firmware update doen met de mediaspeler later wel weer?!!! heel apart
Netwerkkabel van de mediaspeler in een andere poort van de switch doen en dan wel weer toegang tot de gedeelde mappen....1 dag later weer een keer moeten doen...dit keer geen effect.

Weer de computer uit de thuisgroep gehaald en weer opnieuw aangemeld en opnieuw opstarten ...geen effect...ja na 3 keer opnieuw opstarten

Heb nu ook in Services HOMEGROUP LISTENER op automatisch gezet kijken of dit effect heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritsen79
Home group listerner en Home group provider op automatisch zetten heeft niet geholpen!

Ik had windows share manager 1.2 geinstalleerd maar de register fix gooit windows elke keer eraf na opstarten.
Dus ik heb Windows share manager 2.0 beta gedownload en deze register fix gooit windows er niet af dus hij is stabiel al een aantal dagen.

Ik denk dat het opgelost is ....dat hoop ik
Pagina: 1