Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor gaming/videobewerking/netflix kijken

Pagina: 1
Acties:

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:51
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is voor mijn betere helft, ze is grafisch vormgever van beroep, Civ-nerd in haar vrije tijd en groot liefhebber van Netflix en Youtube. Ze heeft interesse in videobewerken en wil een PC die dusdanig degelijk is dat de hardware haar nooit zal dwarszitten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ze wilt geen Apple, maar vindt het heel normaal om Apple-prijzen te betalen. Dit resulteert in een budget van ongeveer € 2.000-2.500,- incl beeldscherm.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schone lei.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben gecharmeerd van de BBG april 2017. i7 of soortgelijke Ryzen lijkt me logisch. Chique GPU vind ik absoluut noodzakelijk. We twijfelen over 1440p monitor. Het ziet er wel heel mooi uit!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt me geen zier uit. Geen leipe LEDjes, opzichtige draken en spoilers in beeld.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet op het bureau in de woonkamer komen te staan. Dat brengt een aantal specifieke eisen met zich mee:
  1. looks: netjes, geen leipe LEDjes, liever onopvallend mat zwart.
  2. noise: stilletjes. degelijke onderdelen en goede koeling vind ik belangrijk om de herrie in de woonkamer tot een minimum te beperken
  3. size: liefst zo klein mogelijk. meer ruimte op bureau=de bom.
Ga je overklokken?
Neen

Wat verwacht je van ons?
Ik heb alvast een wishlistje gemaakt (incl alle randapparatuur) en de vraag aan uwer verzamelde wijsheid is dan ook als volgt:

Zal dit voldoen aan de verwachtingen van iemand die pro Illustrator-gebruiker is?
Wat voor beeldscherm raden jullie aan?
De nieuwe BBG moet nog verschijnen: zijn er grote releases op stapel?
Wat voor alternatieve componenten kan ik in overweging nemen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 319,-€ 319,-
1MSI B250I GAMING PRO AC€ 109,-€ 109,-
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 577,-€ 577,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Fractal Design Node 202€ 80,95€ 80,95
1Acer G247HYUSMIDP Zwart€ 239,-€ 239,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 18,94€ 18,94
1Logitech Z323€ 61,71€ 61,71
1Cryorig C7€ 36,88€ 36,88
1Logitech K120 (Qwerty NL)€ 13,21€ 13,21
1Logitech Corded Mouse M500€ 27,50€ 27,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair SF450€ 89,95€ 89,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 147,90€ 147,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.898,03

Verwijderd

Erg net systeem. Doe er ruim €100,- bij en je hebt een prima 4K monitor. pricewatch: LG 27UD58-B Zwart

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Zou eerder voor een AMD-systeem kiezen, want meer cores en toekomstgericht.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

HelloIamAldo schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:19:
ze is grafisch vormgever van beroep
Dit moet volgens mij het voornaamste uitgangspunt zijn en deze wensen ondergeschikt:
- Ze wilt geen Apple
- Chique GPU vind ik absoluut noodzakelijk
- We twijfelen over 1440p monitor.

Bij wijze van kan zij haar geld het best verdienen op een Apple zonder dedicated gpu op een 1080p scherm. En dan? ;)

Schets als je wilt even duidelijk het gewenste gebruik.
Netflix en Youtube draaien prima op een gemiddelde Nokia 3310 dus zullen voor deze zoektocht weinig uitmaken. Denk echter wel dat er een spanningsveld ligt bij grafische kracht enerzijds en de wens voor een klein en stil systeem in de andere hoek

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:51
Bedankt voor de reacties!
Switchie schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 01:35:
[...]

Dit moet volgens mij het voornaamste uitgangspunt zijn en deze wensen ondergeschikt:
- Ze wilt geen Apple
- Chique GPU vind ik absoluut noodzakelijk
- We twijfelen over 1440p monitor.

Bij wijze van kan zij haar geld het best verdienen op een Apple zonder dedicated gpu op een 1080p scherm. En dan? ;)

Schets als je wilt even duidelijk het gewenste gebruik.
Netflix en Youtube draaien prima op een gemiddelde Nokia 3310 dus zullen voor deze zoektocht weinig uitmaken. Denk echter wel dat er een spanningsveld ligt bij grafische kracht enerzijds en de wens voor een klein en stil systeem in de andere hoek
Ik begrijp je punt, YT/Netflix heb ik genoemd omdat ewn groot scherm erbij ook daarvoor leuk is.

Voor werkgerelateerd gebruik:
Moet hiervoor inschatting maken van haar verdere carriere: momenteel werkt ze bij een bedrijf waar ze vooral bezig is om Powerpoints te pimpen(TM), waarbij extra iconen enz thuis op mijn PC worden gemaakt. In de toekomst verwacht ik dat ze meer zelf wil maken voor side projects en klussen, maar dat ze niet als ZZPer haar geld zal verdienen op deze PC. Ik verwacht wel dat ze meer gaat gamen en videobewerken.

We zoeken dus geen schaap met vijf poten, maar eerder een high-end gamesysteem. Dat lijkt mij (maar ben hier geen expert eh) krachtig genoeg om ook Illustrator en AfterEffects op te draaien voor een professional. Is dat een logische gedachte?