Ik heb al zeer lange tijd mijn thuisnetwerk met een beetje houtje-touwtje oplossing aanelkaar geknoopt en dat ging redelijk voor wat ik er mee deed.
Echter, ik werk momenteel thuis en ik daar ook het e.e.a. aan apparatuur voor gekregen. Dat werkt ook redelijk maar volgens mij niet optimaal. Sinds een korte tijd hapert mijn WiFi verbinding en ik zie netwerk wegvallen, dus ik denk dat er het e.e.a. vervangen moet worden. Ik ben niet zo goed met netwerk tekeningen maar plaatje zegt iig al wat meer.

Ik denk aan de NightHawk R7000 dan als router erachter te hangen. Deze heeft ook maar 4 poorten, dus ik dacht in deze situatie 1 LAN verbinding naar een kamer niet aan te sluiten. Dan ga ik met 1 poort naar zolder, 1 poort naar onze slaapkamer, 1 poort naar mijn werkkamer en dan de laatste poort voor de popcorn. Dus die laatste niet meer via zolder.
Dan op zolder alles via de switch.
Volgens mij zou die router voldoende moeten zijn voor alle WiFi verbindingen te kunnen zorgen.
Of is er iets wat ik mis of beter/anders kan doen in deze setup?
Echter, ik werk momenteel thuis en ik daar ook het e.e.a. aan apparatuur voor gekregen. Dat werkt ook redelijk maar volgens mij niet optimaal. Sinds een korte tijd hapert mijn WiFi verbinding en ik zie netwerk wegvallen, dus ik denk dat er het e.e.a. vervangen moet worden. Ik ben niet zo goed met netwerk tekeningen maar plaatje zegt iig al wat meer.

- Heb Ziggo router, niet in bridge.
- Vanwege slechte WiFi heb ik een oud WiFi routertje ernaast gezet, heeft het altijd goed gedaan. Verbinding super (afstand/verdiepingen)
- Die router geeft het 192.168.11.xxx netwerk en daar zijn bijna alle apparaten mee verbonden. Er zitten 4 poorten op dat routerje. Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar volgens mij geeft hij maar 10Mbps door of is niet full duplex. Bestanden overzetten naar de Popcorn is traag, had 100Mps of in die buurt verwacht.
- Ik heb op elke verdieping RJ45 aansluitingen (tot max. 100Mbps)
- Zolder staat de PC, laptop en printer. Omdat ik maar 1 keer omhoog ga, staat er een 1000Mbps switch tussen.
- Bestanden verplaatsen tussen de laptop en PC gaat wel snel omdat beide Gbit aansluitingen hebben
- Om de Popcorn te bereiken heb ik ooit deze aangesloten op de WiFi router, op een of andere manier werkte dat niet lekker, dus ik ga nu vanaf zolder (via de switch boven) direct weer naar beneden. In de meterkast heb ik binnenkomend kabel doorgelust met zo'n RJ45 verloopstekkertje naar het contactpunt in de woonkamer.
- Daarnaast heb ik een Meraki router gekregen voor mijn werk. Dit zorgt ervoor dat ik via die router direct op het corporate werk zit, IP telefoon kan gebruiken en heeft zelfs corporate WiFi punt. Werkt goed, wel af en toe storing als je belt, maar dat kan aan zoveel factoren liggen (meetings met mensen van over de hele wereld)
- WiFi werkt niet goed, kan aan Meraki box liggen - daar kijk ik nog naar met de IT afdeling, ik vermoed dat mijn WiFi netwerk misschien van invloed is. Telefoon gaat namelijk wel goed, laptop geen verbinding of slecht
- Ik heb nog een printer die ik zowel vanaf mijn huis netwerk als werk netwerk wil benaderen, door een vast IP adres op te geven lukte het mij om daar naar toe te printen. Helaas reset moeten doen van printer, werklaptop, routers ziet hij de printer niet meer. Printer gedeinstalleerd maar nu krijg ik deze niet meer aan de praat via mijn werklaptop
Ik denk aan de NightHawk R7000 dan als router erachter te hangen. Deze heeft ook maar 4 poorten, dus ik dacht in deze situatie 1 LAN verbinding naar een kamer niet aan te sluiten. Dan ga ik met 1 poort naar zolder, 1 poort naar onze slaapkamer, 1 poort naar mijn werkkamer en dan de laatste poort voor de popcorn. Dus die laatste niet meer via zolder.
Dan op zolder alles via de switch.
Volgens mij zou die router voldoende moeten zijn voor alle WiFi verbindingen te kunnen zorgen.
Of is er iets wat ik mis of beter/anders kan doen in deze setup?