Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een maand geleden beginnen mn grafische kaarten (MSI GTX 970 4g) problemen te krijgen. En daarmee bedoel ik een lading witte/groene blokken over heel m'n scherm gevolgd door een crash/bluescreen. Windows reliability monitor en NVIDIA chat zeggen dat het hardware failure is.

Nu is de vraag, waar kan dit aan liggen? Ik heb een lange tijd mijn CPU overclocked gehad maar deze settings werkte prima, mn desktop kon 4 dagen lang draaien met allerlei stress tests tegelijkertijd. De koeling in mn desktop is ook goed, de kaarten worden nooit meer dan 60-70 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:47
De witte/groene blokken die je omschrijft komen op mij over als artifacts, dit zou betekenen dat één of mischien wel beide videokaarten stuk zijn.

Eerste stap lijkt me dan ook testen met één van de twee kaarten in je systeem en daarna met de andere kaart om te kijken wat er dan gebeurd.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen. Weet je ook waar dit door zou kunnen komen? Ze kwamen uit het niets :( Echt zwaar jammer dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Artifacts kunnen verschillende oorzaken hebben.
Temperatuur, al is dat geen oorzaak als je kaarten 60-70 graden zijn.
Verkeerde overclock op je videokaart.
Verkeerde voltages op je videokaart -> zie verkeerde overclock, of defecte psu.
Defect vram, grote kans dat dit aan de orde is.
En misschien nog wel meer oorzaken die ik vergeet.

Maargoed eerst testen! Meten is Weten.

Hoe oud is de kaart nu? Heb je geen garantie meer mocht deze stuk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de tweede kaart die ik een maand later (augustus 2015) had gekocht. Wat mij opviel aan de kaart was dat het stuk plastic van MSI heel iets anders gevormd was. Misschien een oudere productielijn?

Grappig dat degene van Azerty helemaal perfect is en dat die van MyCom kapot is gegaan. Weer wat geleerd :p

GPU's zijn nooit overclocked overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:02
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 02:53:
Het is de tweede kaart die ik een maand later (augustus 2015) had gekocht. Wat mij opviel aan de kaart was dat het stuk plastic van MSI heel iets anders gevormd was. Misschien een oudere productielijn?

Grappig dat degene van Azerty helemaal perfect is en dat die van MyCom kapot is gegaan. Weer wat geleerd :p

Dus je hebt geleerd dat elk product kapot kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 02:53:

Dan lijkt het me dat je nog garantie hebt :)
Veel GPU's hebben vanaf de fabriek al een overclock overigens.

Pagina: 1