Telfort overstap gaat niet goed. Geen Internet en TV

Pagina: 1
Acties:
  • 625 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinmanno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-01-2022
Dag 1
====
8 maart heb ik internet besteld met daarin de bevestiging van de datum van 19-4.
19 april is de internetverbinding werkend opgeleverd:
· Om 11:00 is er iemand van onsbrabantnet of reggefiber geweest om de oude glasvezelmodem af te sluiten.
· Om 16:30 is er iemand van Guidion (Telfort) geweest om een en ander aan te sluiten. Dat is correct gedaan. Toen hij vertrok werkte alles.
20 april 14:44 is de verbinding verbroken
20 april 19:15 heb ik contact gezocht met telfort klantenservice. Zij meldden mij dat de verbinding pas 5-5 werkend wordt opgeleverd. Zij adviseerden mij een mail te sturen.

Klacht 1: Ik heb nu geen internet en televisie en kan niet wachten tot 5-5, omdat:
1) Ik regelmatig thuiswerk en daarvoor een werkende internetverbinding nodig heb
2) De kinderen de komende 2 weken vakantie hebben (vanaf morgen):
a. Ik dus thuis moet werken om hen op te vangen
b. Zij dan ook veel gebruik maken van de internetverbinding

Klacht 2: De telefonische helpdesk lijkt niet de mogelijkheden te hebben om mij echt te helpen. Zodat een klachtmail gestuurd moet worden.

------
Dag 2
====
Ik heb bovenstaande klacht ingediend gisteravond en die klacht wordt binnen 5 werkdagen opgepakt, hoor ik net. (dus waarschijnlijk pas 28-4)
Vanmorgen om 8:30 zelf maar contact gezocht met Reggefiber. Het enige wat moet gebeuren is dat Reggefiber door Telfort wordt verteld dat ze de aansluiting per direct kunnen verzorgen. 1 telefoontje / 1 mailtje is genoeg.

De mensen aan de telefoon kunnen niet helpen. "Ik kan die mail natuurlijk niet sturen naar reggefiber". Natuurlijk niet, dat snapt iedereen.

Waardeloos. Het is vakantie periode en mijn vrouw en ik willen thuiswerken. Nu moeten we kinderopvang gaan regelen of extra vrije dagen gaan opnemen. Ik denk dat ik die maar bij telfort in rekening ga brengen.

------

Hebben jullie misschien nog tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Lekker de kids en het vrouwtje meenemen naar de Mc Donalds, gratis WiFi internet, bakkie koffie, kids in de ballen bak...kortom feest voor allemaal :+

on-topic:

Blijven bellen met de klantenservice en social media en pushen op die aansluiting. Het risico met overstappen dat het dus niet 1:1 werkt is altijd aanwezig en helaas zijn de redenen die je aandraagt "omdat je niet zonder internet kan" en "we werken thuis"en "de kinderen hebben vakantie"niet interessant in dit verhaal (dit had je van te voren moeten beseffen en als er 5 dagen een storing was met een grondkabel oid had je ook geen internet gehad)

En de kreet "Ik denk dat ik die maar bij Telfort in rekening ga brengen."is al helemaal kansloos. Elke aanbieder zal dit geborgd hebben in de algemene voorwaarden en de enige coulance die je mogelijk kan krijgen is dat er geen kosten gerekend worden in de periode 19-4 tm 5-5 of soms een paar euro credit op je factuur.

Als internet zo belangrijk is, dan kan je ook alles redundant aanschaffen met meerdere abonnementen bij meerdere providers , via meerdere infrastructuren(coax, glas, mobiel etc) met een 99,99% uptime en lage overboeking icm een eigen UPS (stroomvoorziening is ook onderdeel van je oplossing), extra dieselgenerator etc. Maar helaas is dat niet te betalen voor de meesten.

p.s: Heb je geen buren die even voor een paar dagen de WiFi kunnen openzetten voor jullie ?

[ Voor 3% gewijzigd door Breezers op 21-04-2017 16:38 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:28
Bel Ziggo en vraag hoe snel ze je aan kunnen sluiten.
Regel een 4G hotspot voor thuiswerk.
Regel internet via de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinmanno
Breezers schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:32:
Lekker de kids en het vrouwtje meenemen naar de Mc Donalds, gratis WiFi internet, bakkie koffie, kids in de ballen bak...kortom feest voor allemaal :+

on-topic:

Blijven bellen met de klantenservice en social media en pushen op die aansluiting. Het risico met overstappen dat het dus niet 1:1 werkt is altijd aanwezig en helaas zijn de redenen die je aandraagt "omdat je niet zonder internet kan" en "we werken thuis"en "de kinderen hebben vakantie"niet interessant in dit verhaal (dit had je van te voren moeten beseffen en als er 5 dagen een storing was met een grondkabel oid had je ook geen internet gehad)

En de kreet "Ik denk dat ik die maar bij Telfort in rekening ga brengen."is al helemaal kansloos. Elke aanbieder zal dit geborgd hebben in de algemene voorwaarden en de enige coulance die je mogelijk kan krijgen is dat er geen kosten gerekend worden in de periode 19-4 tm 5-5 of soms een paar euro credit op je factuur.

Als internet zo belangrijk is, dan kan je ook alles redundant aanschaffen met meerdere abonnementen bij meerdere providers , via meerdere infrastructuren(coax, glas, mobiel etc) met een 99,99% uptime en lage overboeking icm een eigen UPS (stroomvoorziening is ook onderdeel van je oplossing), extra dieselgenerator etc. Maar helaas is dat niet te betalen voor de meesten.

p.s: Heb je geen buren die even voor een paar dagen de WiFi kunnen openzetten voor jullie ?
Tja... Zeggen dat het slachtoffer van de fout van Telfort zelf ook schuld heeft, is natuurlijk de wereld op zijn kop. Telfort moet zorgen dat het goed gaat. En zo vaak stap ik niet over. 10 jaar of zo al klant bij ons brabant net. Dus zoveel ervaring heb ik daarbij ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Je kan weten dat een overstap risico inhoudt. Dat plan je dus op een geschikt moment. Niet aan het einde van de week en niet vlak voor een vakantie.

Tevens is Telfort een budgetprovider.

Als je risico's nog verder wilt minimaliseren dan moet je naar een andere infra overstappen met overlap, niet verwachten dat je serieel op dezelfde infra zonder downtime over kan stappen.

Dit is eenvoudig het gevolg van goedkope consumentendiensten.

overigens heb ik laatst dezelfde overstap gemaakt wat gelukkig voor mij wel probleemloos ging. Ik denk dat ik 24u na downtime de infructuur zou hebben liggen om met de buren te delen

[ Voor 24% gewijzigd door Rukapul op 21-04-2017 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:14
Ik neem aan dat je een smartphone hebt. Anders naar een T-Mobile winkel en het onbeperkt abbo een maand uitproberen voor 35 euro en daarna opzeggen. Stuk goedkoper dan de opvang die je toch echt zelf zal moeten betalen. Je hebt een consumenten abbo, geen zakelijk abbo.

Of log in op een Ziggo of KPN hotspot. Vast wel vrienden/kennissen waarvan je de (gratis voor hun) hotspotcodes even mag lenen.

TV kan je NPO1/2/3 via internet kijken, en anders ook hiervoor even de Horizon login van een vriend/kennis/collega/whatever lenen.

[ Voor 33% gewijzigd door RadioAir op 21-04-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinmanno
Rukapul schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:52:
Je kan weten dat een overstap risico inhoudt. Dat plan je dus op een geschikt moment. Niet aan het einde van de week en niet vlak voor een vakantie.

Tevens is Telfort een budgetprovider.

Als je risico's nog verder wilt minimaliseren dan moet je naar een andere infra overstappen met overlap, niet verwachten dat je serieel op dezelfde infra zonder downtime over kan stappen.

Dit is eenvoudig het gevolg van goedkope consumentendiensten.

overigens heb ik laatst dezelfde overstap gemaakt wat gelukkig voor mij wel probleemloos ging. Ik denk dat ik 24u na downtime de infructuur zou hebben liggen om met de buren te delen
De overstap was op woensdag en niet eind van de week,
En ik heb overlap tot en met vandaag. Maar toch hebben ze wel de afsluiting gedaan, maar niet de aansluiting.Dus die oude werkt ook niet meer.
Wat raar dat ik me nu moet verdedigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Tinmanno schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:01:
[...]

De overstap was op woensdag en niet eind van de week,
En ik heb overlap. tot en met vandaag. Maar toch hebben ze wel de afsluiting gedaan, maar niet de aansluiting.Dus die oude werkt ook niet meer.
Je kan geen overlap hebben, want beide providers delen infrastructuur maar niet alles. Het glasvezelmodem en het achterliggende netwerk moeten gewisseld worden. Eenmaal omgezet wordt zoiets niet meer teruggezet.
Wat raar dat ik me nu moet verdedigen...
Dat maak je ervan. In zaken als deze is de enige nuttige houding een oplossingsgerichte. Tevens blijft dit een discussieforum waar dus strategien en verklaringen benoemd worden waar in de toekomst voordeel uit gehaald kan worden. Het is een gegeven dat fouten en problemen voorkomen.

Focus is essentieel. Het kleine uur sinds de topicstart is bij wijze van spreken ook de tijd die nodig is om weer gedeeltelijk online te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 21-04-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 13:33
Je verhaal is een beetje vaag qua datums; heb je een bevestiging dat 19-4 de monteur langs zou komen of dat de lijn opgeleverd zou worden? Als Telfort zegt dat de lijn pas 5-5 opgeleverd wordt, dan neem ik aan dat deze datum ook gewoon naar jou toe is gecommuniceerd.

Dat er eerder een monteursafspraak wordt ingepland is logisch en staat daar natuurlijk enigszins los van. Eerst moet de hardware om naar het juiste glasmodem en dat wordt dan geregeld. Daarbij is het vaak onvermijdelijk om de oude aansluiting te vervangen (maar 1 punt van binnenkomst). Na de aansluiting moeten echter ook de andere systemen nog wel ingeregeld worden.

Kortom, ik kan me niet voorstellen dat Telfort heeft gezegd dat ze leveren op de dag dat de lijn omgezet wordt? Hoe dan ook kunnen ze het proces hopelijk wat sneller afhandelen, dus ik zou inderdaad gewoon een mail sturen en even hun reactie afwachten. Of post het op het Telfort forum, daar kunnen ze je waarschijnlijk beter helpen dan hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 21-04-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Morrar schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:18:
Je verhaal is een beetje vaag qua datums; heb je een bevestiging dat 19-4 de monteur langs zou komen of dat de lijn opgeleverd zou worden? Als Telfort zegt dat de lijn pas 5-5 opgeleverd wordt, dan neem ik aan dat deze datum ook gewoon naar jou toe is gecommuniceerd.

Dat er eerder een monteursafspraak wordt ingepland is logisch en staat daar natuurlijk enigszins los van. Eerst moet de hardware om naar het juiste glas en dat wordt dan geregeld. Daarbij is het vaak onvermijdelijk om de oude aansluiting te vervangen (maar 1 punt vna binnenkomst). Na de aansluiting moeten echter ook de andere systemen nog wel ingereged worden.

Kortom, ik kan me niet voorstellen dat Telfort heeft gezegd dat ze leveren op de dag dat de lijn omgezet wordt?
Je maakt bij Telfort een afspraak wanneer ze je abonnement zullen activeren. Vervolgens kun je kiezen uit een aantal momenten waarop Reggefiber/Gideon de wijzigingen doorvoeren. Dat kan best op dezelfde dag. Dan ga je 's ochtends offline (ivm centrale) en nadat de monteur het nieuwe glasvezelmodem heeft opgehangen ben je dan online.

Blijkbaar is er hier iets misgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 13:33
@Rukapul Helder. Ik dacht dat er vaak even tussenzat. Bij mijn verhuizing was het volgens mij ook niet meteen actief, maar daar liep het destijds niet helemaal soepel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinmanno
Net door het webcareteam van Telfort benaderd. Zij gaan maandag contact zoeken met Reggefiber en sturen een Digitennepakket en een webdongel.

Mening wordt wat positiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinmanno
Zo blij dat ik voor Telfort gekozen heb. Nog maar 4 nachtjes slapen en dan krijgen we weer internet. Wat een luxe en verwennerij.

Van 19-04 tot 5-5 wachten. Dat moet wel echt een enorme mooie en stabiele internetverbinding zijn! Telfort gaf aan dat de aansluiting / bestelling in de verkeerde status stond, in hun administratie. Daardoor kon de datum niet worden vervroegd. Dat is een heel bevredigend antwoord, wat alles naar tevredenheid verklaard.

Ik ben benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit topic nu alleen statusupdates bevat en verder alleen maar ranten op Telfort gaat hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.