Toon posts:

windows instaleren via usb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik wil mijn computer helemaal schoonmaken en een nieuwe windows eropzetten.
ik heb de usb stick al klaar gemaakt en daar de windows opgezet.
maar mijn vraag is hoe kom ik in het boot menu zodat ik me computer kan leeghalen en de nieuwe windows erop kan zetten?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 00:40
Dat ligt aan je moederbord. Meestal kun je DEL of F2 in je BIOS komen en daar de boot volgorde aanpassen.

Sommige mobo's hebben ook een toets om in je bootmenu te komen. Bij zowel mijn PC als laptop is dit F12. Daar kan ik dan kiezen voor USB-HDD als ik een usb-stick aangesloten heb.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:34:

hoe kom ik in het boot menu zodat ik me computer kan leeghalen en de nieuwe windows erop kan zetten?
...
eh...eerst gewoon booten via Windows zoals je altijd doet en je bestanden kopiëren naar een ander partitie of harde schijf/NAS/USB stick en daarna pas de installatie van Windows gaan doen....

Als je niet meer in Windows kan komen, dan is het beter dat je eerst een Linux live USB maakt, opstart en dan de bestanden kopieert die je wilt bewaren om daarna pas de USB te starten.

Je kunt niet de Windows installatie USB gebruiken om Windows te starten en daarna bestanden gaan kopiëren, zodra je de installatie USB start ga je de harde schijf/partitie formatteren en ben je dus alles kwijt

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross