Soms "sneeuw" op extern scherm, MBP 2012 13"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Af en toe, zo'n 2 keer per dag ongeveer, heb ik een paar seconden 'sneeuw' op mijn externe beeldscherm. Ik gebruik een Macbook Pro (mid 2012) 13", een officiële Apple Thunderbolt->DVI kabel en een Medion breedbeeldscherm (weet het type niet direct).

Op zich niet storend, maar ik vroeg me af waar het vandaan kan komen. Het is letterlijk een storend-TV-beeld lijkt het waarbij het scherm echt compleet 'sneeuwt' gedurende 3, 4 seconden. Daarna is het weg en doet alles het weer perfect. Komt vooral voor wanneer ik aan het surfen ben (maar dat doe ik dan ook hoofdzakelijk; bij ander gebruik is het me nog niet opgevallen). Het gebeurd ook niet op vaste momenten (niet vlak na standby oid) maar gewoon random tijdens het werken ermee.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Tsja, als je wilt uitzoeken waar het aan ligt, lijkt mij het proces van eliminatie toch de beste.

Ik zou eerst de kabel vervangen. Gewoon door een goede rechtstreekse mini-DisplayPort naar DisplayPort exemplaar, zonder dongles en weet ik veel wat. Lost dat het niet op, dan monitor vervangen. En als die het ook niet is, dan is het toch de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Ja helaas ondersteunt die monitor alleen dvi en VGA, anders had ik idd alleen DisplayPort gedaan.

Andere monitor heb ik nog niet geprobeerd. Das wel een goed idee 😊

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
DigitalExcorcist schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 07:37:
Ja helaas ondersteunt die monitor alleen dvi en VGA, anders had ik idd alleen DisplayPort gedaan.
Dat ding moet minstens zes, zeven jaar oud zijn, klopt dat? tijd voor een nieuwe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

cerberusss schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:31:
[...]

Dat ding moet minstens zes, zeven jaar oud zijn, klopt dat? tijd voor een nieuwe?
Zes, zeven jaar geleden maakten ze ook al goede monitoren. Beetje zonde om een nieuwe te nemen als TS er schijnbaar nog tevreden mee is.
Verder ben ik het met je eens, begin eens met de kabel/dongle te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
rvanpruissen schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:27:
[...]

Zes, zeven jaar geleden maakten ze ook al goede monitoren. Beetje zonde om een nieuwe te nemen als TS er schijnbaar nog tevreden mee is.
Verder ben ik het met je eens, begin eens met de kabel/dongle te vervangen.
Het is ook geen 'mechanische' storing, het lijkt eerder een firmware- of softwareissue te zijn. Gekke is dat ie dat alléén bij het browsen lijkt te doen, en maar héél sporadisch.

Ach, ik zal er maar in berusten - heb immers geen andere monitoren / dongels voorhanden om uitgebreid te testen en zaken uit te gaan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
DigitalExcorcist schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:04:
Het is ook geen 'mechanische' storing, het lijkt eerder een firmware- of softwareissue te zijn. Gekke is dat ie dat alléén bij het browsen lijkt te doen, en maar héél sporadisch.
Dan zou ik gewoon eens een andere browser proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Kan een brakke aansluiting zijn. Heb ik met mijn TV ook gehad (HDMI). Dan krijg je digitale ruis in beeld.

Kabel vervangen zou je kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
heb je eventueel ook een andere laptop in de buurt om het te testen?
Hoeft niet perse een mac te zijn maar kan ook zijn dat de poort van je macbook naar zijn gruzelementen aan het gaan is.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
koentjuh1987 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:39:
heb je eventueel ook een andere laptop in de buurt om het te testen?
Hoeft niet perse een mac te zijn maar kan ook zijn dat de poort van je macbook naar zijn gruzelementen aan het gaan is.
Dat zou kunnen, máár het lijkt zich uitsluitend voor te doen bij het webbrowsen en niet bij andere applicaties, gek genoeg. Hoewel ik die misschien niet lang genoeg achter elkaar gebruik. (Ik gebruik Lightroom, Photoshop, Premiere en After Effects, allen hobbymatig dus niet 8 uur per dag).

En ja, ik heb nog wel een Windows laptop (brrrr!) maar die heeft weer geen displayport of DVI om de kabel mee te testen. En dan zijn het gelijk wel héél veel variabelen waar het mis kan gaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je op het menu drukt van het scherm als het voorkomt, ligt het menu dan achter de ruis of ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Oh das een goeie! Geen idee, het gaat vaak zo snel weer weg en komt altijd onaangekondigd... zal proberen eens zo snel te reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

DigitalExcorcist schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:08:
Oh das een goeie! Geen idee, het gaat vaak zo snel weer weg en komt altijd onaangekondigd... zal proberen eens zo snel te reageren!
Als de ruis voor het menu ligt, dan kan het zijn dat je scherm toch brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Ja ik snap de bedoeling hoor ;) vanmorgen ook weer gehad maar voordat ik een knopje in kon drukken was 't alweer weg.

Pagina: 1