Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454945

Topicstarter
Hallo,

Na een voorstel tot systeemupgrade van mijn Wiko Sunny smartphone, en die ik ook netjes heb uitgevoerd, kan ik geen verbinding meer krijgen met mijn draadloos thuisnetwerk.

Ik krijg steeds de melding: verbinding maken...opgeslagen
Dit herhaalt zich eindeloos, maar nooit is er een echte verbinding.

Mijn laptop en tablet werken wel zonder problemen.
Met andere draadloze netwerken krijg ik wel een verbinding, enkel mijn thuisnetwerk lukt niet.
Mobiel internet en gewoon telefoneren geeft geen problemen.

Wiko Sunny
Sunny Marshmallow 6.0(15)R
Linksys E1000 Wireless-NRouter

Ik heb al 6 keer telefoon volledig uit/aan gezet, batterij verwijderd en teruggeplaatst
Router uit/aan en langere tijd zonder stroom laten staan.

Telefoon netwerk laten resetten en uiteindelijk fabrieksinstellingen herstellen.

Heeft er iemand nog een tip op oplossing?

Groeten,
Erwin

...

Beste antwoord (via rens-br op 15-01-2018 13:25)

Topicstarter
Ik heb tot nu toe al het volgende geprobeerd.
Factory reset van router
Andere namen van wifi ,kanalen, wachtwoorden enz...
Nog steeds hetzelfde probleem.
Als ik zelfs een onbeveiligde wifi in stel maakt de Wiko nog steeds geen verbinding.
Bij onbeveiligd via mijn netwerk blijft hij hangen op ip adres ophalen....Opgeslagen....

Als ik een connectie probeer te maken met een ander beveiligd netwerk dan dat van mij krijg ik de melding "authentificatieprobleem" wat dus normaal is.

Als ik bij mijn zus een connectie maak vraagt hij het netwerkwachtwoord, en na invoering van het juiste wachtwoord zonder problemen connectie en kan ik alles.

Enkel via mijn router geen connectie mogelijk.

Alle andere apparaten en mensen die via hun smartphone via mijn router inloggen kunnen wel mooi connecteren.

Rare toestand, he mensen :?

16:50
De laatste probeersels hebben wel iets opgeleverd.
Ik heb de router nu als wifibeveiliging ingesteld met WPA PERSONAL TKIP
En nu heb ik terug verbinding met de Wiko via mijn draadloos netwerk :P
Maar als ik zo eens rondneus op internet zou deze beveiliging alweer een beetje achterhaald zijn.
En m'n netwerk ook trager maken :X

Weet er iemand nog een andere tip, volgens mij moet dit toch aan de telefoon liggen en niet aan m'n router?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 454945 op 27-04-2017 17:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je openingspost is al erg compleet, maar zou je er nog even aan toe kunnen voegen op welk kanaal je momenteel je wifi hebt zitten en probeer dit te veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 25-04-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-05 16:20

Grannd

da Granndest

Je kan ook een factory reset van de router overwegen, mogelijk heeft die instellingen opgeslagen voor je telefoon die niet meer werken nu hij is geüpdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties ;)

Mijn wifi zend momenteel uit op automatisch en gemengd.
Zal dit eens veranderen naar een ander kanaal.
Een volledige factory reset van de router wil ik toch nog effe uitstellen.

Groeten,
Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK, router zend nu uit op kanaal 2 maar nog steeds hetzelfde probleem.
Is een factory reset van de router een ingewikkelde procedure achteraf om mijn laptop en tablet opnieuw verbinding te laten maken?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 25-04-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 913657

Mijn zoon had vandaag hetzelfde probleem met zijn wiko telefoon en WiFi verbinding. Het bleekt dat het wachtwoord verkeerd was ingetoetst. Ik vond het raar dat er geen informatie was over foutieve wachtwoord maar in plaats daarvan proberde de telefoon eindeloos verbinding te maken met WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 454945 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:46:
Is een factory reset van de router een ingewikkelde procedure achteraf om mijn laptop en tablet opnieuw verbinding te laten maken?
Over het algemeen stel dat niet zo heel veel voor. Als je geen ingewikkelde apparaten hebt, is het over het algemeen een kwestie van:
  1. Resetten
  2. Inloggen
  3. Wachtwoorden veranderen
  4. Naam van wifi veranderen
  5. Wachtwoord van wifi veranderen
  6. Eventueel kanaal veranderen.
Doe alle bovenstaande stappen wel als je bedraad verbonden bent met de router.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb tot nu toe al het volgende geprobeerd.
Factory reset van router
Andere namen van wifi ,kanalen, wachtwoorden enz...
Nog steeds hetzelfde probleem.
Als ik zelfs een onbeveiligde wifi in stel maakt de Wiko nog steeds geen verbinding.
Bij onbeveiligd via mijn netwerk blijft hij hangen op ip adres ophalen....Opgeslagen....

Als ik een connectie probeer te maken met een ander beveiligd netwerk dan dat van mij krijg ik de melding "authentificatieprobleem" wat dus normaal is.

Als ik bij mijn zus een connectie maak vraagt hij het netwerkwachtwoord, en na invoering van het juiste wachtwoord zonder problemen connectie en kan ik alles.

Enkel via mijn router geen connectie mogelijk.

Alle andere apparaten en mensen die via hun smartphone via mijn router inloggen kunnen wel mooi connecteren.

Rare toestand, he mensen :?

16:50
De laatste probeersels hebben wel iets opgeleverd.
Ik heb de router nu als wifibeveiliging ingesteld met WPA PERSONAL TKIP
En nu heb ik terug verbinding met de Wiko via mijn draadloos netwerk :P
Maar als ik zo eens rondneus op internet zou deze beveiliging alweer een beetje achterhaald zijn.
En m'n netwerk ook trager maken :X

Weet er iemand nog een andere tip, volgens mij moet dit toch aan de telefoon liggen en niet aan m'n router?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 454945 op 27-04-2017 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 20:15
Hoi allemaal.

Wiko is best wel een goede betrouwbare Smartphone met een mooi, helder, scherp en kleurrijk LCD scherm.
Alleen die Authenticatieproblemen dat telkens terug komt daar word ik niet goed van.

Dit probleem is op te lossen door de router opnieuw op te starten of een "reset".

Telkens dat gezeur soms moet ik 3x per dag mijn router opnieuw opstarten waarna het weer enkele uren werkt hopelijk enkele dagen.

Doe ik dit niet dan kan het gebeuren dat updates via mijn telefoonverbinding 3G worden binnen gehaald en ik in het ergste geval bij kan gaan bijbetalen omdat ik buiten mijn bundel zit.

Ik heb geen Sunny maar een Rainbow Jam "een pot nat"

Heeft iemand een oplossing?

[ Voor 12% gewijzigd door LEX63 op 30-07-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1027741

stel je router in op wpa beveiliging i.p.v. wpa2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Anoniem: 1027741 bedankt voor je toevoeging, maar ik verwacht dat de TS na ruim een half jaar wel een oplossing heeft gevonden. Het is daarom ook niet toegestaan om topic te kicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 20:15
Oeps

[ Voor 97% gewijzigd door LEX63 op 09-03-2018 11:47 ]

Pagina: 1