Hallo allemaal!
Het is tijd voor een nieuwe computer voor mezelf. Ik heb hieronder even de vragen ingevuld
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen maar development en wat foto/video bewerking moet mogelijk kunnen zijn.
Qua games speel ik vooral simulaties zoals Cities Skylines (steden over 200k als het kan) en prison architect. Verder speel ik ook ark.
Games hoeven niet op heel hoge settings te gaan maar stabiel spelen wil ik wel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 900 euro. minder mag natuurlijk altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord muis en 1080p 60hz monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderaan voor mijn lijstje. Denk met een rx 480 en ryzen 1600 komende paar jaar wel goed te zitten. Verder wil ik later een upgrade doen naar ssd maar op dit moment is daar geen geld voor. Ik zou ook kunnen starten met 8gb ram en later naar 16 gaan. Dan kan ik volgensmij gewoon een kleine ssd meenemen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben zelf wel een beetje een amd fanboy maar op de andere componenten maakt het niks uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoop erop dat de build er wel een beetje fatsoenlijk uit kan gaan zien en wil dus graag een raam hebben. Ik zou graag minimaal 4 jaar ermee vooruit willen kunnen.
Ga je overklokken?
Mijn plan was om de stock koeler van amd te gebruiken en dan later een lichte overklok naar 3.6 te geven zodat hij dichter bij de 1600x komt.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag even mijn build checken en suggesties/opmerking te posten.
Dit is mijn build op dit moment:
Het is tijd voor een nieuwe computer voor mezelf. Ik heb hieronder even de vragen ingevuld
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen maar development en wat foto/video bewerking moet mogelijk kunnen zijn.
Qua games speel ik vooral simulaties zoals Cities Skylines (steden over 200k als het kan) en prison architect. Verder speel ik ook ark.
Games hoeven niet op heel hoge settings te gaan maar stabiel spelen wil ik wel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 900 euro. minder mag natuurlijk altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord muis en 1080p 60hz monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderaan voor mijn lijstje. Denk met een rx 480 en ryzen 1600 komende paar jaar wel goed te zitten. Verder wil ik later een upgrade doen naar ssd maar op dit moment is daar geen geld voor. Ik zou ook kunnen starten met 8gb ram en later naar 16 gaan. Dan kan ik volgensmij gewoon een kleine ssd meenemen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben zelf wel een beetje een amd fanboy maar op de andere componenten maakt het niks uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoop erop dat de build er wel een beetje fatsoenlijk uit kan gaan zien en wil dus graag een raam hebben. Ik zou graag minimaal 4 jaar ermee vooruit willen kunnen.
Ga je overklokken?
Mijn plan was om de stock koeler van amd te gebruiken en dan later een lichte overklok naar 3.6 te geven zodat hij dichter bij de 1600x komt.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag even mijn build checken en suggesties/opmerking te posten.
Dit is mijn build op dit moment:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 235,50 | € 235,50 |
| 1 | MSI B350M Gaming Pro | € 89,48 | € 89,48 |
| 1 | MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G | € 269,- | € 269,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Fractal Design Define Mini C Window | € 76,50 | € 76,50 |
| 1 | Team Group T-Force TDRED416G3000HC16CDC01 | € 121,48 | € 121,48 |
| 1 | Corsair CX450M | € 53,- | € 53,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 894,95 | |