400V stopcontacten met slot afsluitbaar voor buitenkast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-06 20:09

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Topicstarter
Op een buitenlocatie pal aan zee moet ik een kast laten plaatsen met een aantal 400V CEE outlets aan de buitenkant van de kast.
Gezien dit nogal een buitenlocatie is ben ik op zoek naar een "hufter proof" outlet bij voorkeur af te sluiten met een hangslot.

Nu heb ik me helemaal sufgegoogled, en afgebeld maar heb totaal niets kunnen vinden.

Iemand een idee waar ik zoiets kan vinden of me in de juiste richting kan helpen ?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Enige wat ik vaak zie zijn dat deze aansluitingen in een metalen kast verstopt zitten en die afgesloten is. (Ook onder de grond)

[ Voor 8% gewijzigd door Vorkie op 21-04-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26
https://www.rexel.nl/nln/...6H400%2BSLOT/p/2700553109 lijkt wel een CEE contactdoos met slot te zijn, is echter officieel om in te stuccen geloof ik.

Of Marechal misschien, hebben mooie stekkers/contactdozen, maar dit is dan weer geen CEE.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:23

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

400V Sockets heb ik nog niet afsluitbaar gezien. De paar afsluitbare CEE sockets die ik ken (dit zijn dan de blauwe voor 230V, voor bijv. op campings) hebben allemaal maar een lullig oogje er aan zitten voor een hangslot. Dat is een kwestie van met een béétje geweld dat slot draaien, en het oog breekt er af.

Ik zou deze inderdaad ook in een stevige kast zetten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik zou een afsluitbaar bedieningskastje er voor maken zodat je de prik er met een automaatje/switch af kan halen. Dit voorkomt in ieder geval illegaal aftappen van stroom.

Dit voorkomt echter niet dat iemand troep in het stopcontact stopt, maar hoe groot is die kans? Laadpalen voor auto's zitten volgens mij ook niet zo op slot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 22:09

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Kan je geen schakelaar in de kast maken? Ik ken ze eigenlijk niet met een slot. Als er echt een slot op moet, kan je misschien nog nadenken om een overzetslot te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 14:24
Met een putkast, zoals op je favoriete marktplein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Of een sleutelcontact met er achter een magneetschakelaar? Dan kun je ze makkelijk spanningsloos maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

jeroen3 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:27:
Met een putkast, zoals op je favoriete marktplein.
Putkast zou ideaal zijn denk ik, maar dat vergt serieus graafwerk, wil je deze netjes plaatsen zodat ie niet verzakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:10

Illusion

(the art of)

Je ziet regelmatig dat er een staalplaat om het chassisdeel heen zit. Daar zitten dan weer 2 gaten in, zodat je een stalen pen voor de klep van het chassisdeel langs kan schuiven.
Op deze manier is het chassisdeel beschermd tegen vandalisme (schoppen/trappen) en stroomdiefstal.
En je kan van een afstandje nog steeds zien of er aansluitingen vrij zijn.

Deze doos: https://www.conrad.nl/nl/...-63-a-5-polig-552994.html heeft een schakelaar met een gat, waar een hangslot in kan.

[ Voor 17% gewijzigd door Illusion op 21-04-2017 14:21 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 11:39
Zoek anders via google op walkasten. Ze zijn er speciaal voor de scheepvaart en alle soorten en maten, betaald, onbetaald, met water, zonder water etc

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 14:24
Je zou ook even kunnen navragen bij de diverse bedrijven die hier in handelen.
Zoals Friand, of groothandels zoals van Egmond of Oosterberg.
Die kunnen je wellicht alleen al naar de juiste plek verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Wat dacht je van een drie fasen schakelaar waar een hangslot aan kan? Dat werkt ook. Heb er zelf nog 1 over.

/edit: Niet exact deze, maar dit werkt ook
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/i/171819809164-0-1/s-l1000.jpg
Dat nokje in de hoek is bedoeld om een slotje in te hangen.

[ Voor 46% gewijzigd door Flake op 22-04-2017 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Kan je niet een soort sleutelkastje kopen en daar de achterkant uit slijpen en over de stopcontacten heen monteren? Haalt ze uit het zicht en beschermd ook tegen zand en vocht?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Pagina: 1