Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macambar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07 08:35
Weet iemand of Vodafone SSH blokkeert op 4G netwerk?

Ik kan via mijn mobiele telefoon SSH service niet bereiken via 4G en via WIFI wel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-10 11:41
Wat zegt Vodafone hier zelf over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Verbind je met iets op je lokale netwerk?

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nog een test; tether je telefoon eens met je PC/laptop en start dan SSH naar een IP buiten jouw eigen netwerk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 09:28
Heb het hier net voor je getest, maar bij mij blokkeert Vodafone geen SSH.

Vanaf iphone naar een Linux VPS bij transip via poort 22.

Gaat ook niet om een zakelijk Vodafone abbonement maar gewoon particulier aangeschaft.

Zoals men hierboven ook al heeft aangeven: Verbind je misschien niet met de verkeerde server? Dat je bijv. op een intern (192.168 bijv.) IP probeert verbinding te maken?

Richard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macambar
Ik forward gewoon 22 aan de buitenkant naar 22 aan de binnenkant. Ik gebruik 4G thuis dan altijd even om te testen of de forward vanaf extern ook wel goed werkt, wat blijkt als ik op de eigen wifi zit met mijn telefoon dan kan ik 22 zowel op het externe ip als op het interne ip benaderen. Zet ik de telefoon op 4G dan is 22 op het externe IP niet te benaderen.

Heb een tweede test gedaan waarbij ik met mijn telefoon op een andere wifi buitenhuis zit, dan werkt poort 22 gewoon op het externe IP adres, maar wederom niet via 4G.

Ik heb een zakelijk Vodafone abo.

Nog een extra test gedaan. Uitsluiten of de iPhone (5S) iSSH client moeite heeft met 4G, lijkt em echter zeer onwaarschijnlijk. SSH connectie via iFiles geeft zelfde probleem, dus server side niet het issue, client side niet. Blijft maar een ding over, het netwerk...

[ Voor 19% gewijzigd door macambar op 21-04-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Kun je via 4G wel een andere poort op die server bereiken, bijv. 80/http? Het lijkt me zeer stug dat je ISP TCP verkeer naar een bepaalde poort tegenhoudt. Ik zou als eerste denken aan een firewall of route instelling op de betreffende server of een gateway ertussenin.

Zoals MAX3400 aanhaalt, probeer eens je 4G verbinding te tetheren naar een laptop, en dan naar de server te pingen, of met een SSH client in debug mode te verbinden.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macambar
Ik kan inderdaad wel gewoon http bereiken op bijvoorbeeld 80.

Tethering getest. Nu wordt het wel heel vaag, personal hotspot aangemaakt op de telefoon. Laptop geconnecteert naar de hotspot. Op laptop ssh connectie naar extern ip opgezet, dus via 4G verbinding tel, en dat werkt..... Heel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 13:50
Gebruikt de telefoon voor hotspot wel dezelfde APN als voor mobiele data?
Het kan zijn dat een bepaalde APN wel dingen filtert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macambar
My bad! Bepaalde apps op de tel had ik uitgezet voor 4G roaming in het buitenland op vakantie. Gezien ik ze tijd niet meer gebruikt had, vergeten terug aan te zetten. Apps gaven geen specifieke melding in dit kader dus vandaar niet eerder opgemerkt.
Pagina: 1