Over ruim een maand vertrek ik voor 3 maanden naar zuid-oost Azie waar ik ga reizen. Aangezien ik daar ter plaatse wel mijn mail wil checken en misschien nog wat stukken moet schrijven dacht ik eraan een netbook aan te schaffen.
Wat ga je met je laptop doen?
Internet, mail & Word. Geen zware programma's dus.
Wat is je budget?
Niet zoveel, 200-250 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij gaat in de rugzak als ik mij van A naar B verplaats. Omdat hij niet heel duur is wil ik hem tijdens de trekking etc. wel achter laten in de hostels, dus het gewicht is niet een super groot issue, maar hoe lichter hoe beter ofc. Voor de accuduur geld idem dito hoe langer hoe beter, maar ik zag zo snel dat die dingen tegenwoordig al uren meegaan, dat is ruim voldoende voor af en toe even gebruiken!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- CD/DVD-lader hoeft niet (hoef je geen rekening mee te houden);
- Geen chromebook, ik wil een zelfstandig systeem draaiende op Windows;
- Schermdiagonaal dacht ik aan 10-12.0 inch;
- Liefst eentje die nog tegen een klein stootje kan, hoeft geen lomp ding te zijn, maar liefst geen netbook waarvan bekend is dat die fragiel is;
- Opslagcapaciteit is geen issue, 16GB is voldoende voor een paar Word-bestandjes;
- Mag ook een tweedehands zijn, geen probleem
Als er nog vragen zijn hoor ik dat graag, dan kan ik bovenstaande post aanvullen/aanpassen. En natuurlijk alvast mijn dank voor de moeite!
Wat ga je met je laptop doen?
Internet, mail & Word. Geen zware programma's dus.
Wat is je budget?
Niet zoveel, 200-250 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij gaat in de rugzak als ik mij van A naar B verplaats. Omdat hij niet heel duur is wil ik hem tijdens de trekking etc. wel achter laten in de hostels, dus het gewicht is niet een super groot issue, maar hoe lichter hoe beter ofc. Voor de accuduur geld idem dito hoe langer hoe beter, maar ik zag zo snel dat die dingen tegenwoordig al uren meegaan, dat is ruim voldoende voor af en toe even gebruiken!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- CD/DVD-lader hoeft niet (hoef je geen rekening mee te houden);
- Geen chromebook, ik wil een zelfstandig systeem draaiende op Windows;
- Schermdiagonaal dacht ik aan 10-12.0 inch;
- Liefst eentje die nog tegen een klein stootje kan, hoeft geen lomp ding te zijn, maar liefst geen netbook waarvan bekend is dat die fragiel is;
- Opslagcapaciteit is geen issue, 16GB is voldoende voor een paar Word-bestandjes;
- Mag ook een tweedehands zijn, geen probleem
Als er nog vragen zijn hoor ik dat graag, dan kan ik bovenstaande post aanvullen/aanpassen. En natuurlijk alvast mijn dank voor de moeite!