SambalBij schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:42:
Klinkt als een IIS website die alleen integrated authentication aan heeft staan (NTLM)
Er wordt dus niet gevraagd om username/password, maar de credentials waarmee het werkstation is aangemeld (op het domein?) worden gebruikt.
IE doet dat zonder problemen, Chrome pakt de settings van Windows/IE, en Firefox doet dat standaard geloof ik niet. (En de webserver zegt dus vervolgens 403 - mag niet)
Voor firefox moet je wat settings aanpassen, en de url opgeven waarbij hij NTLM authenticatie mag doen.
Zie bijvoorbeeld
https://liquidstate.net/e...ingle-sign-on-in-firefox/ voor hoe dat in te stellen is.
Via PC 1 (mijn PC thuis) zit ik niet op het domein van mijn werk.
Ik krijg normaal een inlogscherm voor de betreffende website waarin ik andere credentials invoer als de credentials waarmee ik op mijn werk inlog in Windows.
Bij mijn weten zijn er geen aparte credentials nodig voor het certificaat wanneer ik de website opvraag via https.
Ik ga eens kijken naar de door jou aangereikte link.
Na het invoeren van de URL voor de parameter 'network.automatic-ntlm-auth.trusted-uris' is het probleem niet opgelost.
Ik zie nu ook dat er (na het wissen van de speciale parameter voor NTLM) wel een groen slotje wordt getoond voor de URL (op de PC op mijn werk zie ik ook een groen slotje op het moment dat de foutmelding wordt getoond). Als ik hierover ga met de muis dan staat er 'Geverifieerd door ...'. Dit had ik eerder niet opgemerkt. Het lijkt er dus op dat de beveiligde verbinding wel tot stand komt via het certificaat maar dat er daarna iets mis gaat. Normaal krijg ik een popup-venster om in te loggen. Echter op deze PC heb ik nog geen credentials ingevoerd. Ik zie ook geen credentials voor de website als ik kijk bij de opgeslagen wachtwoorden.
Het lijkt dus geen NTLM (Single sign-on) probleem te zijn.
Zou het kunnen zijn dat op de server van de website wordt gecontroleerd via welke browser er wordt gewerkt en dat de browser Firefox op de server van de website wordt geblokkeerd?
[
Voor 37% gewijzigd door
One_Gandalf op 21-04-2017 10:48
]