graag advies voor een monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondk42
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06-2021
hallo, ik heb een vraagje over een beeldscherm,

heb sinds pas een game pc klaar,

een i7 7700k met 1080 gtx, en 32 gig

nu moet ik nog alleen een nieuwe monitor hebben, maar welke? geen idee en ook geen idee waar ik naar moet kijken, heb nu een samsung tvtje 24 inch, tijdlijk,

nu vraag ik me af, wat is slim.? 3 monitors triple setup 27 inch? of een widescreen monitor ? of een nieuwe tv met 4k of zo ?? in elkg geval wil zo moooi moglijk beeld hebben, met mij videokaart.

ik hoor het graag van jullie alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het blijft persoonlijk wat je zou moeten kopen.

Heb zelf een 34 inch 3440x1440 scherm en vind dat geweldig met gamen en flims. Een 2560x1440 27 inch scherm op 144Hz is ook zeker fijn als je van snelle games houdt. Een nog groter 4K scherm kan natuurlijk ook als je graag een groot scherm wil hebben.

Op 27 inch vind ik 4K niet heel veel nut hebben en zou ik eerder voor 2560x1440 gaan en 144Hz. 4K word leuk als je nog een flink stuk groter dan 27 inch gaat.

Persoonlijk zou ik niet snel voor 3 schermen gaan als je wil gamen. Zelfs voor een GTX1080 is 3x 1440p erg zwaar en 3x 27 inch op 1080p is ook niets. Als je een groot breed scherm wil hebben zou ik voor een 34 inch 3440x1440 scherm gaan. Dan kan je nog kiezen voor een snel scherm met hoge Hz of voor betere kleuren en een lager aantal Hz.

Hoe dan ook, bedenk voor jezelf wat jij graag zou willen hebben en je fijn lijkt. Verder ook of je snelle spellen speelt waarbij 120 of 144Hz nuttig is of dat je liever een wat goedkoper scherm met betere kleuren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wil je zelf hebben? Er zit natuurlijk nogal een verschil tussen 1 of 3 schermen wat gebruik, maar dat is toch echt iets dat je zelf moet bepalen.
Persoonlijk vind ik 27" aan de kleine kant, zeker als je 4K wilt hebben. Dan zou ik groter pakken. Je videokaart heeft gewoon digitale outputs, dus die heeft niet zo gek veel invloed op je beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 585152

raymondk42 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:49:
hallo, ik heb een vraagje over een beeldscherm,

heb sinds pas een game pc klaar,

een i7 7700k met 1080 gtx, en 32 gig

nu moet ik nog alleen een nieuwe monitor hebben, maar welke? geen idee en ook geen idee waar ik naar moet kijken, heb nu een samsung tvtje 24 inch, tijdlijk,

nu vraag ik me af, wat is slim.? 3 monitors triple setup 27 inch? of een widescreen monitor ? of een nieuwe tv met 4k of zo ?? in elkg geval wil zo moooi moglijk beeld hebben, met mij videokaart.

ik hoor het graag van jullie alvast bedankt
Het is lastig te volgen zonder de juiste spelling en grammatica, maar ik denk dat je gewoon immersive wilt gamen, je hebt ook een high performance cpu, geen extreme. Met de combinatie van een extreme cpu en een sli gtx 1080/1080ti zou ik een triple monitor setup aanbevelen.

Dus lekker voor een widescreen gaan op quad of ultra hd met zoveel mogelijk hertz dat je kan krijgen.
Ook handig om gsync te hebben, je videokaart ondersteunt dat.

Quad HD monitor 27 inch | 144HZ | GSYNC | 4MS
pricewatch: Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart

of

Ultra HD monitor | 27 inch | 60HZ | GSYNC | 4MS
pricewatch: Asus ROG Swift PG27AQ Zwart

En de laatste optie die ik heb is een widescreen

ULTRA HD 34 Inch | 60HZ | GSYNC | 4MS
pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195

Je had beter kunnen besparen op ram and dat in een goeie monitor kunnen stoppen 16gb is ruim voldoende voor raming 32 is echt overkill. Als scherm advies zou ik je adviseren om eerst een overweging te maken over welk type paneel je voorkeur heeft. IPS, tn, va en wat voor games je vooral speelt en wat je belangrijk vind tijdens het gamen. Resolutie of kleuren en contrast of response tijd.