Vraag over nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben bezig met mijn allereerste game pc samenstellen en heb de componenten besteld.
Nu heb ik een vraag over de software windows.

Hoe installeer ik windows 8 op een nieuwe pc zonder een cd te gebruiken?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via usb windows erop zetten, snapte er niet veel van

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:23
wat heb je geprobeerd om een bootable USB te maken ? / wat snapte je niet of waar liep het mis.

Er zijn 1001 tooltjes tegenwoordig om een USB boot stik te maken welke gebruik je ?

[ Voor 31% gewijzigd door HKLM_ op 20-04-2017 22:38 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51

TheVMaster

Moderator WOS
Helaas voldoet jou topic (nog) niet aan de eisen die wij op Tweakers stellen.

Ik mis het volgende :
  • Wat heb je gevonden over het maken van een bootable USB stick en waarom snap je dat niet?
  • Welke zaken heb je (via de zoekmachines of onze Tweakers Search) gevonden en waarom voldoen deze niet?
  • (en als je gezocht hebt) Op welke termen heb je gezocht?
Kijk even goed in het beleid, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart en vul je topicstart aan...

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:24
Je zult een dvd moeten branden met windows iso erop, of een bootable usb maken met windows erop. Als je het echt niet snapt kun je misschien beter naar een computer winkel gaan om hem te laten installeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:24
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:17:
Mijn vraag
Ik ben bezig met mijn allereerste game pc samenstellen en heb de componenten besteld.
Nu heb ik een vraag over de software windows.

Hoe installeer ik windows 8 op een nieuwe pc zonder een cd te gebruiken?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via usb windows erop zetten, snapte er niet veel van
Wat kost tegenwoordig nog een dvd brander / dvd rom speler? 15 a 16 euro? Kleine toevoeging aan je pc, kan eventueel handig zijn voor in de toekomst mocht je andere dingen van een cd-rom/dvd-rom willen installeren en als je nu wel beschikt over een Windows 8 schijfje dan kun je gelijk beginnen met installeren.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Snowwie schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:18:
[...]

Wat kost tegenwoordig nog een dvd brander / dvd rom speler? 15 a 16 euro? Kleine toevoeging aan je pc, kan eventueel handig zijn voor in de toekomst mocht je andere dingen van een cd-rom/dvd-rom willen installeren en als je nu wel beschikt over een Windows 8 schijfje dan kun je gelijk beginnen met installeren.
Vergeet niet dat veel behuizingen tegenwoordig geen plek meer hebben voor een DVD drive. Daarnaast zijn optische media grote verspilling. Een simpel 8GB stickie kan je wel een paar duizend keer opnieuw schrijven en is niet krasgevoelig.

Mediacreationtool is de oplossing hier. Er is ook een Windows 8.1 versie en die doet precies wat TS wil.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:24
nelizmastr schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:50:
Mediacreationtool is de oplossing hier. Er is ook een Windows 8.1 versie en die doet precies wat TS wil.
Daar ben ik het met je eens, maak gebruik van de MediaCreation Tool, download de Windows versie die je nodig hebt, de tool bevat zelfs een ingebakken tool om de iso op een usb stick te zetten (maar ik gebruik persoonlijk altijd Rufus) en dan booten maar die hap.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1