Hulp gevraagd: Pioneer AppRadio icm. iPhone (AVH-X8800BT)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascald
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-01 12:37
Mijn vraag
We kan mij helpen Pioneer AppRadio aan de praat te krijgen op mijn Pioneer AVH-X8800BT?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Pioneer AVH-X8800BT
Apple iPhone 6
Apple Lightning to Digital AV Adapter

Vorig jaar heb ik naar tevredenheid een Pioneer AVH-X8800BT in mijn auto laten bouwen. De Radio en Apple CarPlay bevalt mij heel erg goed.
Toch wilde ik er wat meer uithalen. Om gebruik te kunnen maken van de AppRadio functie (Extra App’s van Pioneer) heb ik de benodigde originele Apple Lightning to digital AV adapter gekocht.
Heb alle kabels naar behoren aangesloten en heb de benodigde Pioneer Apps: AppRadio, AppRadio Live en EC Touch gedownload en geïnstalleerd op mijn iPhone 6.

Volgens de handleiding en verscheidene filmpjes op internet moet je de app: AppRadio openen op je iPhone en vervolgens je de telefoon aansluiten.
Nadat ik de iPhone aangesloten heb, verwachte ik dat de radio gelijk zou starten met Apple CarPlay.
(Dit doet hij normaalgesproken ook, zodra ik mijn iPhone aansluit doormiddel van de lightning kabel)

Ook zou volgens de handleiding het icoontje links boven in beeld: APP moeten veranderen. (Van een icoontje met een telefoontje met een X, in een icoontje van Pioneer AppRadio)
Helaas werkt dit niet, blijft op het icoontje staan; "geen connectie"

Ook is CarPlay niet te benaderen vanuit het menu.
Wel ziet de Radio vanuit het source menu dat er een HDMI kabel is aangesloten. Zodra ik die input kies dan spiegelt hij het scherm van de iPhone op het Pioneer Scherm.
De Apple AV Adapter en de HDMI kabel lijken te werken. Daarnaast laad de iPhone gewoon op.

Zodra ik de iPhone zonder AV adapter aansluit, start de radio gelijk met Apple CarPlay, het euvel zit hem dus ook niet niet in de gebruikte Lightning kabel.

Kort samen gevat:
- Toestellen voorzien van laatste firmware
- Kabels werken allemaal
- AV Adapter werkt
- AV Adapter geeft HDMI en Lightning signaal naar beide toestellen
- Zonder AV Adapter werkt Apple CarPlay wel
- Met de AV Adapter geen Apple CarPlay en geen AppRadio.

Wie weet een oplossing; Hoe krijg ik AppRadio en Apple CarPlay aan de praat, doormiddel van de benodigde Apple Lightning to Digital AV Adapter?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 949333

Hallo pascald,

Je moet bij instelingen en dam mobiele telefoon instelingen op avg zetten ipv bleutooth. Dit is de 2de keuze in het scherm. Kom je er niet uit wil ik je wel een paar foto's sturen aangezien je bericht al best oud is. Apple CarPlay doet het alleen niet als je tel is aangesloten met een HDMI. Je krijgt een spiegeling van je telefoon op je scherm. Maar als je de speciale app opent dan Zie je alle apps die je hebt gedownload en kan je ze draar gebruiken.

Mvg Ferdinand

Ps:,ik heb deze radio nu 1,5 week en ben er erg blij mee.

PS2:,weet jij zo ook waar de gele aansluiting voor is achter op de radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dany87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-04 15:06
Gele tulp aansluitingen zijn voor video in en video out.

De gele brede aansluiting is voor navigatie en of de oude iPhone met 30 pin connector.

http://catalogs.pioneer-c...4940_installation_manual/