Toon posts:

Welke monitor zou ik het beste kunnen nemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halllo ik had een vraag.Ik ga volgend jaar veel met autocad werken ..Hoeveel inch monitor zouden jullie kiezen? ik heb nu 14 inch ,dus dat schiet niet op..En nu wil ik een andere kopen ,maar weet niet welke
En moet niet te duur zijn..Wie kan me advies geven???
Alvast bedankt.:)

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Veel met Autocad ? Uhm zeker een 19", er zijn een aantal goeie op de markt.
Ik heb zelf een Sony E400, maar de LG 915FT is ook een erg fijne monitor.

Je kunt een monitor niet regelrecht kopen op advies van iemand anders. Je moet ze gewoon testen in de winkel, ieder heeft z'n eigen smaak. Ik zou als ik jou was echter wel voor 19" gaan.

Heb je ook een goeie videokaart om hem aan te stuuren ? Mag namelijk wel een beetje kracht achter zitten :) En als je veel met autocad en dergelijke gaat werken zou ik een dualhead kopen als ik jou was. Dan kan je dualmonitoren (met je 14"), dat is echt een must als je veel met die apps gaat werken.

hoop dat je wat aan m'n advies hebt

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor je advies.

Verwijderd

Wat is "niet te duur?" Zeg dat eerst even.

Autocad is erg prettig op 19", 21", 22", 24" of nog groter :)

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:51
19" denk ik.
Niet al te duur maar toch een grote monitor.

Verwijderd

Ik werk ook wel eens met AutoCAD, het belangrijkste is dat je een groot beeld oppervlak combineert met een grote scherpte, ga dan ook voor de professionele serie van de fabrikant. Ik werk zelf met een Belinea 106080 dat is een 19" monitor met diamondtron NF buis en dat werkt prima voor weinig geld (fl. 1154,- alternate)
http://www.belinea.nl/include/zeigemonitor.asp?sprachid=23&landid=23&monitorid=142

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

SONY is hiervoor natuurlijk ook wel cool, betrouwbaar en vooral ook mooi :) Helaas moet je voor een SONY iets meer neerleggen.

/dev/null

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Iets dat minimaal 1280x960 scherp en stabiel op het scherm kan zetten. Als je echt VEEL met autocad gaat werken (complexe en grote tekeningen) is 1600x1200 zelfs sterk aan te raden. Zul je dus echt naar 21" moeten wil je dat scherp op je scherm krijgen. (gezien het simpele feit dat een 19" scherm niet over 1.920.000 pixels beschikt....)

de betaler vervuilt

Pagina: 1