Mijn zoon en ik zijn samen op pad om een nieuwe pc samen te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc wordt met name gebruikt voor gamen, zoals Minecraft, Ark: Survival Evolved en Warframe
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij zou maximaal rond de 600-625 euro mogen kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een ADATA 2.5 inch SATA SSD (SX900)
Een beeldscherm met HDMI-aansluiting
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen basisconfiguratie voor een game-pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor een speciaal merk. Ik heb de volgende onderdelen zelf gevonden:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur een wat stiller systeem, verder moeten de spellen op Full HD resolutie goed af te spelen zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag hoor ik of iemand kan bevestigen dat de onderdelen met elkaar samen kunnen of dat er misschien alternatieven zijn. Persoonlijk ben ik bijvoorbeeld niet zo enthousiast over de Sharkoon kast, maar een alternatief heb ik niet. Ook heb ik gekeken naar een aparte koeler voor de CPU, alleen kost die rond de 40 euro en ik vraag me af of dat wel effect heeft. Volgens mij maakt de koeling van de videokaart straks meer geluid.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc wordt met name gebruikt voor gamen, zoals Minecraft, Ark: Survival Evolved en Warframe
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij zou maximaal rond de 600-625 euro mogen kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een ADATA 2.5 inch SATA SSD (SX900)
Een beeldscherm met HDMI-aansluiting
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen basisconfiguratie voor een game-pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor een speciaal merk. Ik heb de volgende onderdelen zelf gevonden:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7400 Boxed | € 183,95 | € 183,95 |
| 1 | MSI H110M ECO | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G | € 230,95 | € 230,95 |
| 1 | Sharkoon VG5-W Blauw | € 36,91 | € 36,91 |
| 2 | Crucial CT4G4DFS8213 | € 30,50 | € 61,- |
| 1 | Corsair VS550 | € 49,90 | € 49,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 615,66 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur een wat stiller systeem, verder moeten de spellen op Full HD resolutie goed af te spelen zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag hoor ik of iemand kan bevestigen dat de onderdelen met elkaar samen kunnen of dat er misschien alternatieven zijn. Persoonlijk ben ik bijvoorbeeld niet zo enthousiast over de Sharkoon kast, maar een alternatief heb ik niet. Ook heb ik gekeken naar een aparte koeler voor de CPU, alleen kost die rond de 40 euro en ik vraag me af of dat wel effect heeft. Volgens mij maakt de koeling van de videokaart straks meer geluid.