Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
eey ik ben net nieuw hier en ik heb een best raar probleem als je het mij vraagt. Ik heb een onkyo TX-SR252 gekocht omdat ik het geluid van mijn laptop via mijn home cinemaset wou hebben en het beeld via me tv. Dat is daarmee ook gelukt.

Nu komt mijn probleem. Als ik mijn apparaten aan doe en mijn laptop opstart en dan geluid ga afspelen dan komt het niet uit me speakers mijn gewoon uit mijn laptop. als ik me laptop dan weer opnieuw opstart dan doet hij het vrijwel altijd wel door de speakers. Dit gebeurd bijvoorbeeld ook als ik mijn tv uit doe als mijn laptop via de reciever daarop op aangesloten is.

Ik had zelf ook al gezocht op google en kwam overal tegen dat er iets met de software zou kunnen zijn van de reciever. Dat zou je kunnen oplossen door hem op de sturen met een formulier van onkyo naar de fabriek. maar nu ik dat aan het invullen kwam er toen ik mijn serienummer aan het invullen was dat mijn apparaat niet in aanmerking kwam omdat daar niet de verkeerde software zou zitten.wat ik verder zelf heb gekeken is nieuwe hdmi kabels en een andere uitgang van de reciever geprobeerd maar dat werkte ook niet.

ik heb nu dus geen idee wat ik eraan kan doen of wat het probleem is dus hoop dat iemand me kan helpen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een lenovo laptop met windows 10
Verder heb ik via de Hdmi uitgang van mijn laptop aangesloten met mijn reciever.
Het beeld van de reciever heb ik wederom aangesloten met een Hdmi kabel.
en het geluid loopt via mijn surround speakers die door middel van 2 draatjes per speaker apart aangesloten zitten op mijn reciever(ben de juiste benaming even kwijt :) )

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de andere kanalen al geprobeerd van mijn reciever maar dat hielp niet.
Ook heeft iemand mij op die forum verteld dat ik even bij de default input van mijn laptop moest kijken.
Maar het probleem is daarmee dat als het geluid wel via mijn surround sound komt dat mijn reciever er wel tussen staat maar zodra het probleem zich opdoet daar ook me reciever er niet tussen staat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:10
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:32:
Nu komt mijn probleem. Als ik mijn apparaten aan doe en mijn laptop opstart en dan geluid ga afspelen dan komt het niet uit me speakers mijn gewoon uit mijn laptop. als ik me laptop dan weer opnieuw opstart dan doet hij het vrijwel altijd wel door de speakers. Dit gebeurd bijvoorbeeld ook als ik mijn tv uit doe als mijn laptop via de reciever daarop op aangesloten is.
Heb je in de eerste situatie wel het scherm/beeld van je laptop op je tv?

Het lijkt me gewoon een koppelingsprobleempje te zijn. Dat je laptop niet direct de onkyo kan vinden en dus ook het geluid niet doorgeeft. Wellicht kan het helpen om eerst de laptop volledig op te starten en vervolgens de hdmi-kabel te verbinden. Of eerst alles aan te sluiten, laptop opstarten en dan pas de onkyo aan te zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Sinus_rhythm op 20-04-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee het is dus alleen het geluid het beeld doet het altijd. als ik bijvoorbeeld ook mijn tv een keertje uit doe en daarna weer aan dan is ook opeens mijn geluid weg van me surround en gaat het gewoon via me laptop terwijl wel het beeld dan weer via me tv gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het lijkt me een hdmi-handshake probleem tussen je diverse apparaten. Volgens mij zijn deze niet anders op te lossen dan even voor jezelf uitzoeken welke volgorde de juiste is en ze dan standaard op die volgorde in te schakelen. Zelf heb ik ook ooit dit probleem gehad. Bij mij was de oplossing: eerst tv inschakelen, daarna de receiver en als laatste de bron die moet afspelen. Sindsdien nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-12-2024
kijk ook eens op de laptop bij je geluidsinstellingen.
Afspeelapparaat, de onkyo dus, moet je waarschijnlijk ook als 'default' instellen

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 13:55
S1NN3D schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 07:34:
Het lijkt me een hdmi-handshake probleem tussen je diverse apparaten.
Lijkt mij het enige juiste antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp moet ik kijken in welke volgorde ik mijn apparaten aan moet zetten en het probleem zich niet voordoet?

Dus bijv. eerst tv dan reciever en dan laptop.
eerst tv dan laptop en dan reciever.
eerst reciever dan tv en dan laptop.
enz. ?
Pagina: 1