Toon posts:

13 mbits genoeg voor online gamen (ps4+pc)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allen,

Ik ben aan het kijken voor een internetprovider in mijn huis. Vanwege allerlei *economische) voordelen is KPN voor mij erg interessant. Echter, zij kunnen mij maximaal 13 mbits download snelheid garanderen.

Vraag: Is dit voldoende om te kunnen gamen (PS4 + pc) en (niet tegelijkertijd) te kunnen streamen via een netflix of een plex?

Ik ben een leek in alles waar jullie veel verstand van hebben, dus bij voorhand excuses voor een mogelijke domme vraag.

Dank allen bij voorbaat.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Downstream maakt geen klap uit; upstream & latency zijn belangrijk als je online wil gamen en streamen.

NetFlix: https://help.netflix.com/en/node/306
Plex (die stream je vaak lokaal) 720p internet -> huis: ~ 700Kbps

13 Mbit downstream doet me vermoeden dat je in ieder geval minder dan 4Mbit upstream gaat krijgen; dan kom je bij Twitch op een broadcast-kwaliteit van ongeveer 576p.

Vergeet ook niet: als je ook TV binnenkrijgt over dezelfde lijn, deel je die dus met bijvoorbeeld NetFlix. Er is dus een kans dat als je op de PC NetFlix kijkt en iemand anders kijkt TV, dat er mogelijk buffering gaat plaatsvinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt inderdaad aangegeven dat ik 1mbit upstream heb.

Wat zou je mij adviseren, toch voor andere provider te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:20:
Er wordt inderdaad aangegeven dat ik 1mbit upstream heb.

Wat zou je mij adviseren, toch voor andere provider te gaan?
Misschien wel maar niet op koper zoals ADSL want ik denk dat de 13/1 verbinding gebaseerd is op de afstand naar de wijkcentrale. Kijk eens op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ en mogelijk is er toch een ander type verbinding mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:19
Je zal dan moeten uitwijken naar kabel of glasvezel (als die aanbieden op jouw adres).
Zoals hierboven reeds vermeld is, je zal bij andere ADSL aanbieders geen hogere snelheid kunnen krijgen. Anders was dat bij KPN ook wel mogelijk. Die bieden immers allemaal op dezelfde lijn aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 21-04-2017 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 10:10
Wat @MAX3400 al aangeeft: kijk eens op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ dan zie je wat er vanuit de telefoonlijn mogelijk is op je adres.
Anders kun je beter kijken of je kabelinternet kan krijgen (bijv. Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

@Verwijderd Ja, het kan. Maar ik zou het niet doen. Wij hadden een 4/1 verbinding en dat ging goed. Maar downloaden van Steam terwijl ik een online spel aan het spelen was, was geen optie (onze latency was wel perfect trouwens).

Daarnaast, 1Mbit up wil je niet meer, in deze tijd. "Even" een foto uploaden is er niet bij, alles duurt gewoon lang.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Plex valt zelf aan te passen. Wanneer je "Original" gebruikt gebruik je je originele bitrate van het bestand. Echter staat hij standaard vaak op 4mbps, dit is handmatig aan te passen in het settings menu. Mocht je bang zijn slechter internet te hebben kan je de bitrate omlaag zetten. (Let wel op dat de server dan begint te transcoden. Zorg er dus voor dat je CPU goed genoeg is en/of je je vriend/vriendin/host laat weten dat je gaat transcoden)

Gamen gebruikt bijna niets, op de pc gebruikt Overwatch bijvoorbeeld zo'n 100mb per uur (dat is zo'n 200 kbit/s).

Netflix is een nog veel mooier verhaal, Netflix heeft alles pre-transcoded op de server staan. Mocht je slechter internet hebben, gaat je kwaliteit automatisch omlaag en gebruik je dus minder bandbreedte.

Al in al, met 10mbit down en 1mbit up moet het zeker wel gaan lukken.
MAX3400 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:15:
Plex (die stream je vaak lokaal) 720p internet -> huis: ~ 700Kbps
Hier heb ik wel een dingetje over... 720p betekend nooit "standaard 700Kbps". Er is namelijk 720p in HDTV, WEBDL en BluRay. Dit kan varieren van 500kbps tot wel 8mbps (soms is 720p zelfs beter dan 1080p, ligt aan de bitrate)

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Chris van der G schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:37:

Hier heb ik wel een dingetje over... 720p betekend nooit "standaard 700Kbps". Er is namelijk 720p in HDTV, WEBDL en BluRay. Dit kan varieren van 500kbps tot wel 8mbps (soms is 720p zelfs beter dan 1080p, ligt aan de bitrate)
Een 720p scene movie-rip komt neer op grofweg 4.5GB op 1700Kbps encoding. Een beetje Plex-transcoding zet dat om naar 700Kbps afhankelijk van de settings die je wel/niet/moet hebben.

Neemt inderdaad niet weg dat "afmetingen" heel erg kunnen verschillen per bron; ik wilde meer aangeven dat bitrates (meten = weten) uitzonderlijk belangrijk zijn voor topicstarter om een goede ISP uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 11:08
13Mbit is wel erg weinig tegenwoordig. Je wilt ook wat buffer hebben zodat iemand met youtube niet de hele verbinding dicht trekt want dan gaat je latency wel omhoog.

Daarnaast heeft Ziggo sowieso een lagere ping dan KPN

IK zou voor ziggo of glasvezel gaan, het goedkoopste abonnement van Ziggo is al sneller en dan heb je ook geen last dat de digitale TV je verbinding knijpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 10:30
GrooV schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:13:
13Mbit is wel erg weinig tegenwoordig. Je wilt ook wat buffer hebben zodat iemand met youtube niet de hele verbinding dicht trekt want dan gaat je latency wel omhoog.

Daarnaast heeft Ziggo sowieso een lagere ping dan KPN

IK zou voor ziggo of glasvezel gaan, het goedkoopste abonnement van Ziggo is al sneller en dan heb je ook geen last dat de digitale TV je verbinding knijpt
Niet helemaal waar, hier een ping tussen de 5 en 9ms, via KPN VDSL. Vergelijkbaar met kabel. Zelfs klassiek adsl heeft een ping rond de 12 zitten.

KPN heeft het core network dan weer wat beter voor elkaar, Ziggo gooit je zo op een route via het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

ik zit met een probleem ik wil alleen Internet hebben op een adres dus ben de providers langs gedaan maar daaruit blijkt dat ik niet meer dan 4mb/s zou kunnen downloaden

maar ik wil alleen kunnen online gamen is dat voldoende?

'Wat
Koper
Beschikbaar

Distributiepunt(en)
MDF
Wat
FttO*
Beschikbaar

Distributiepunt(en)
KPNFO
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
3 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
524 Mbit/s'

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2018 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Verwijderd je kan toch maximaal 500Mbit glas afnemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MAX3400 Glasvezel bedoel je?

zo ja die kabel ligt daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:39:
@MAX3400 Glasvezel bedoel je?

zo ja die kabel ligt daar niet.
Ligt er niet of je weet niet of ie er ligt? Of misschien wel in de straat maar niet in je huis?

3Mbit wordt al afgeraden voor Xbox Live en ik kan me voorstellen dat dat voor andere platformen ook (regelmatig) te weinig is. Sowieso om games te downloaden; een spel van 60GB (wat tegenwoordig niet ondenkbaar is) duurt dan minstens 46 uur continu downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MAX3400 Nee der ligt geen glasvezel.

ik speel zelf PS4 , en dat downloaden van games daar heb ik dan wel een oplossing voor, waar het mij omgaat is of ik kan spelen online met vrienden zoals normaal 'gesproken' ongeacht de mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:04:
@MAX3400 Nee der ligt geen glasvezel.

ik speel zelf PS4 , en dat downloaden van games daar heb ik dan wel een oplossing voor, waar het mij omgaat is of ik kan spelen online met vrienden zoals normaal 'gesproken' ongeacht de mbit/s
Er is glasvezel leverbaar, als die er niet ligt leggen ze deze aan....

Dus nee adsl is geen optie, maar je hebt glasvezel beschikbaar daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vorkie Ja in de woonwijken maar niet bij het industrie terrein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:55:
@Vorkie Ja in de woonwijken maar niet bij het industrie terrein.
:? Op basis van je check op Fourstack, is er glas mogelijk. En nu zeg je dat het niet kan. Heb je nou wel de goede postcode & huisnummer ingevuld? En welke reden gaf de provider dat ze glas niet willen aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MAX3400 Nee dat zeg ik niet.
ik heb meerdere dingen gecheckt er ligt geen glasvezel op die plek en der is ook geen informatie over of die uberhaupt wel gaat komen daar.

ik had alleen een vraag over of je met 4mb/s down en 2 up gewoon stabiel online kan spelen op de ps4

ongeacht dat het downloaden etc daar ging het mij niet om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:06:
@MAX3400 Nee dat zeg ik niet.
ik heb meerdere dingen gecheckt er ligt geen glasvezel op die plek en der is ook geen informatie over of die uberhaupt wel gaat komen daar.
Ik begrijp het niet? Je hebt de straat dus opengebroken? 75cm diep gegraven en de mantels van de kabels eraf gehaald en je weet dus 100% zeker dat er geen glas ligt?
ik had alleen een vraag over of je met 4mb/s down en 2 up gewoon stabiel online kan spelen op de ps4

ongeacht dat het downloaden etc daar ging het mij niet om
Online gamen is afhankelijk van latency; als 3Mbit de hoogste snelheid is, is je afstand naar de wijkkast grofweg 2km dus dan durf ik wel het standpunt in te nemen dat je ping > 50ms wordt. Zelfs met "beperkte servers", is je latency dus hoger dan de gemiddelde tickrate en "dus" mis je omgerekend 20% van de ticks.

Pagina: 1