Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 756185

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb op dit moment een game laptop van MSI, nu heb ik deze net iets te vroeg gekocht.. Namelijk voor de dat nieuwe GEN videokaarten uitkwam.

https://tweakers.net/pricewatch/488829/msi-gaming-series-gs70-6qe-077nl-(stealth-pro).html

Ik doe voornamelijk veel video & fotobewerking op de laptop(FULLHD), maar speel ook geregeld Planet Coaster inclusief stream. (Dit werkt allemaal met de huidige kaart prima)

Nu was mijn vraag of het mogelijk was om mijn GTX970M (laptopkaart) te vervangen voor één die beter is en of dit uberhaupt wel zin heeft. Nu heb ik zelf al best veel rond gezocht op internet maar ik kom er niet wijs uit.

Nu heb ik wel al 32GB RAM werkgeheugen erin zitten ipv de standaard 16GB, dit was dus wel mogelijk, alleen geen idee of het met de videokaart wel gaat/kan.

Kan iemand mij helpen of dit slim is en of dit mogelijk is?

Alvast bedankt,
Flux :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAXO
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07 01:21
Nee het is niet mogelijk aangezien deze vast gesoldeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 14:46

Twarp

just grin...

http://www.myfixguide.com/manual/msi-gs70-disassembly/

Hier kan je zien hoe het er ongeveer van binnen uit ziet, en zoals RAXO al zegt, hij zit vast ...

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie dat die blogpost uit 2014 komt, het model wat ik heb is in maart 2016 uitgebracht & ook door mij gekocht.. Het gaat hier dus om een nieuwer model als dat van de blogpost. Zou het niet mogelijk kunnen zijn dat er in de tussentijd iets veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:19

MsG

Forumzwerver

Nee, buiten hele specifieke laptop-series waarbij je de videokaart kon vervangen (voor hele dure upgrade-prijzen), kan je een GPU nagenoeg nooit vervangen.

[ Voor 27% gewijzigd door MsG op 20-04-2017 20:16 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke dan zal ik het met deze moeten doen voorlopig,bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-07 08:27
Mocht je een laptop hebben met een MXM slot voor de videokaart dan zit je altijd nog met het probleem dat de kaart ook in de bios gewhitelist moet zijn. Meestal kan je alleen een iets betere uit dezelfde generatie erin zetten. (En de koeling van de videokaart moet je veelal dan ook vervangen.)

[ Voor 13% gewijzigd door General_Snuss op 22-04-2017 09:57 ]

Pagina: 1