Toon posts:

ISA-slot op Asus A7V voor CHELLO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een Asus A7V kopen voor een 700 Mhz Duron, maar nu las ik in specs op site van Asus dat er 5xPCI inzit en 1xAMR.

Wat is AMR? Ik heb een ISA slot nodig voor CHELLO. Weet toevallig iemand of je die kan ruilen voor PCI-netwerkkaart dan?

En werkt een 128 MB PC100 reepje op zo'n mobo met die cpu of moet je dan 133 hebben.

Alvast mijn dank.

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Misschien is een PCI kaartje een goed idee. En nee geen AMR dat is kut!

http://specs.tweak.to/11052

Verwijderd

Eerder over gehoord, over dat chello-gezeik. Die weten het ID van je netwerkkaartje ofzo, dus wat je moet doen is idd een PCI-ding erin zetten, en dat aan Chello doorgeven.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Chello maakt t helemaal niks uit wat voor netwerk kaart jij gebruikt... dat is allemaal gepiep !!!
Zelf heb ik een realtec kaartje en t werkt prima... als ik jouw was zou ik informeren bij chello (0800-1424) of je m ff mag omruilen en anders koop je gewoon een realtec pci kaartje F 25,-
Verwacht niet dat chello hier makkelijk over zal doen want chello doet altijd moeilijk en zuigt aan alle kanten...

Verwijderd

Ik had Chello laatst ook gebeld over datzelfde probleem... was geen enkel probleem zeiden ze toen... Heb het niet geprobeerd omdat het achteraf niet nodig was...

En wat betreft dat geheugen... Ik heb zelf een A7V met een 700Mhz t-bird en twee reepjes van 64Mb pc100...
Het werkt wel maar ik heb het gevoel dat men vogel toch liever vliegt met pc133 Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif
Maar voorlopig werkt het nog wel...

Verwijderd

Ik had dus gelezen dat je dat Chello even moest doorbellen, ivm serienummers van het netwerkkaartje. Als die niet overeenkwamen, zouden ze jou geen internet aanbieden.

Ik schrijf dus alleen maar wat ik gelezen heb, ik weet niet of dit waar is (kennerlijk niet dus)..

Verwijderd

gewoon pci kaart erin en geen chello bellen.
dit te doen:winipcfg > alles vrijgeven >computer afsluiten > isa eruit pci erin > opnieuw opstarten > winipcfg > alle vernieuwen > klaaaaar !!!!
krijg je van chello meteen nieuw ip adres

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Bij sommige providers (die dus achter de naam chello schuilgaan) is je ip adres mac-adres gebonden. Dus moet je dat mac-adres door geven aan de Chello technische dienst, die dat ff moeten veranderen in je instellingen daar. Anders geen internet.

Mac adres kan je zien door in win 9x winipcfg te starten en in NT/2k ipconfig. Het is dan het xx-xx-xx-xx-xx-xx adres.

Verwijderd

Of je neemt gewoon de abit KT7 want die heeft wel een isa slot.

edit:
typfout Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

ho ho,
je kunt elk netwerkkaartje gebruiken voor chello, maakt niets uit en het mag ook
het enige wat je moet doorgeven aan chello is je mac-adres van je nieuwe kaart
(unieke id van je netwerkkaartje) die is nl geregistreert bij het chello netwerk
(zodat niet zomaar iemant je abbo kan jatten)
koop gewoon een nieuw pci kaartje, raad je aan om een goede te nemen die ook je processor niet belast,10 mbit is genoeg aangezien je kabelmodem maar op 1,5 mbit wordt geknepen (is ook een hack voor)
alsd je de nieuwe hebt geinstallerd bel je upc, vraag om een nieuw mac-adres te registeren (dat kunnen ze gelijk doen dus laat je niet afschepen) doe een reboot en klaar !!
heb ik ook al zo vaak gedaan geen problemen
(ps mac adres is in winipcfg.exe je adapteradres )

Beste film ooit

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
lijkt mij makelijker om je
kast open te zetten en er
een tafel ventilator tegenaan te zetten
is nog goedkoper ook

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb ook chello en heb er ook een andere netwerk kaart ingezet... kep niks doorgegeven aan chello en t werkt prima... sterker nog... ik ken iemand die heeft ook een modem en 2 pc's en die sluit t modem regelmatig op de andere pc aan om daarmee te kunnen internetten.... gaat ook prima dus mac adres is niet belangrijk ! waarom ie geen router neemt begrijp ik ook niet Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik quote mezelf nog maar even...
Bij sommige providers (die dus achter de naam chello schuilgaan) is je ip adres mac-adres gebonden.
Pagina: 1