Microfoon dat geluid kan opnemen dat ik zelf ook kan horen

Pagina: 1
Acties:
  • 6.214 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:58
Beste Tweakers,

Ik zoek een microfoon dat dat dezelfde geluid kan opnemen dat ik zelf ook kan horen.
Mijn telefoon en PC-microfoon nemen alleen het geluid op dat dichtbij de microfoon zelf kan horen.

Het doel? De geluiden opnemen die mijn buurman maakt en zo een case te maken van geluidsoverlast.
Om een of ander reden nemen mijn microfoons het niet op desondanks het op praatnivo of luider klinkt in mijn huis.

Ik heb advies nodig omdat ik niks op google kan vinden met de zoektermen als in de titel :)
En ik verder weinig verstand heb van microfoons.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Zou je niet eerst een babbeltje maken met je buurman?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffer
Lip schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:25:
Zou je niet eerst een babbeltje maken met je buurman?
Die fase ben ik allang voorbij.

Ik heb het meer dan een maand geprobeerd en ik krijg alleen een grote bek terug.
Via huisbaas gaat ook niet, want buurman heeft huis gekocht. En voor de VvE wens ik toch graag een audio opname mee te leveren.

Het gaat om constant loei en schreeuwgeluid. Overdag, maar ook s'nachts om 2 uur.
Muziek is de minste van mijn zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Lastig, het is LF geluid wat harder overkomt dan je zonder gevoelige mic exact kan opnemen. https://www.thenoiseapp.com/ is wellicht handig als start, wat voor microfoon je precies zoekt laat ik over aan andere tweakers.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je wilt een omni directionele microfoon hebben. Bijvoorbeeld een MiniDSP UMIK-1, it's cheap and it gets the job done.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffer
Lip schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:33:
Je wilt een omni directionele microfoon hebben. Bijvoorbeeld een MiniDSP UMIK-1, it's cheap and it gets the job done.
Zou zo'n omnidirectional microphone wel dit soort spookgeluiden op kunnen nemen? Dat gaat dan meer om de frequency die het kan opnemen, of niet?

MiniDSP UMIK-1 zie ik voor 75-110 dollar op google, wordt dat als goedkoop geacht qua audio? :X

[ Voor 7% gewijzigd door Koffer op 20-04-2017 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

https://www.google.nl/sea...xpSICQ#q=omnidirectionele

Edit : Daarom zei ik ook , kan je niet eerst een babbeltje maken met je buurman. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Lip op 20-04-2017 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffer schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:29:
[...]

Die fase ben ik allang voorbij.

Ik heb het meer dan een maand geprobeerd en ik krijg alleen een grote bek terug.
Via huisbaas gaat ook niet, want buurman heeft huis gekocht. En voor de VvE wens ik toch graag een audio opname mee te leveren.

Het gaat om constant loei en schreeuwgeluid. Overdag, maar ook s'nachts om 2 uur.
Muziek is de minste van mijn zorg.
Tip; iedere keer bij overlast melding doen bij politie, dossier opbouwen en als echt na een laatste gesprek een en ander niet helpt ..... civiele zaak aanspannen met onderbouwing van melding politie en dossier. Neem eventuele gesprekken met je buurman ook op. Ik weet wat je meemaakt. Sommige buren zijn een drama. NB: en ga geen wraak nemen om zelf hetzelfde te gaan doen en negeer je buren zoveel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natalierode
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-05-2022
Ik heb ook echt veel geluidsoverlast door mijn buurman. Vandaag opnieuw in het gesprek met woningcorporatie en zeggen ze: de beste is opnemen. Ik vraag mij af of iemand heeft een microfoon gekocht en niet meer nodig ? Dan hoor ik graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je reactie is niet gericht op het probleem van de topic starter. Daarnaast is het niet handig om een topic van 5 jaar op te rakelen. Als je op zoekt bent naar een product kun je een advertentie plaatsen in Vraag & Aanbod. Dit topic gaat bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.