Usericoon verwijderd, staat ineens weer bij mijn username

Pagina: 1
Acties:

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik had 2 iconen staan, deze beide verwijderd, dus leeg in mijn profiel, maar toch staat er nu een foto bij mijn naam, rara hoe kan dat?

/avatar dus ;)

/post5000

Nog even verder gekeken, maar het lijkt in de cache te zitten, maar die snap ik niet helemaal, want ik cache niets op een proxy, toch hebben 2 systemen er last van, op 1 is het nu een gebroken plaatje.

Al met al heb ik geen avatar op werk en op telefoon.

[ Voor 53% gewijzigd door Vorkie op 20-04-2017 17:58 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 21:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De cache is server-sided. Daar kan jij niets aan doen. ;) Het zou vanzelf weer in orde moeten komen omdat de cache niet eeuwig bewaard blijft. Echter, er is nog een gebruiker die een avatar lijkt te hebben, maar de afbeelding kan niet gevonden worden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:26

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Lijkt mij toch wel een bug dat als je de avatars uit je profiel verwijderd, dat dan nog wel geprobeerd wordt om de avatar te weergeven.

current_avatar veld wordt niet leeggegooid bij het verwijderen? (ofzo, natuurlijk geen idee hoe dat intern werkt)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ga niet zomaar m'n avatars verwijderen als test, maar kan wel aangeven om geen avatar te gebruiken en dat zo opslaan werkt gewoon direct. Wellicht die optie nog een keer bevestigen?

• Vorkie
  • Niet online
Ja blijft raar, ook al doe ik nu opslaan, blijft de avatar in deze sessie bestaan (Virtual Win10 met net Chrome geupgrade)

Op de iMac komt een gebroken plaatje, ook op de laptop :) waar ik deze edit mee gedaan hebt

Op de telefoon en iPad komt die niet tevoorschijn..

Als je de link opent krijg je netjes een 404 op de andere pc's behalve deze dus....

https://ic.tweakimg.net/usericons/35508/milan.gif

Dat impliceert dat de gif is gecached, maar je verwacht toch dat, bij verwijderen van alle icons, dat veld inderdaad disabled wordt? / of verwijst naar een blanco hosted gif?

/edit2
Het rare was nog eigenlijk dat ik sowieso mijn usericon niet wilde weergeven, na het verwijderen werdt ie pas weergegeven..

/en misschien handig dat er een notificatie komt als er gereageerd wordt op je topic ... ook al is het bij de eerste reactie haha

[ Voor 23% gewijzigd door Vorkie op 20-04-2017 21:37 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik kan niet precies nagaan wat hier mis is gegaan, maar de referentie naar je oude icon was in de database nog blijven staan. Dat heb ik bij deze gefixed :)

Intentionally left blank

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:01:
Ik kan niet precies nagaan wat hier mis is gegaan, maar de referentie naar je oude icon was in de database nog blijven staan. Dat heb ik bij deze gefixed :)
Hoe lang duurt het dan om die wijziging ook op z'n profiel te zien? ;)

En is bij CR2032 hetzelfde het geval? Ik zie daar ook al enige tijd een kapotte avatar.

• Vorkie
  • Niet online
@crisp @Hero of Time

Dank je wel :) op het forum is de icon inderdaad verdwenen, op de profiel pagina nog niet :)

Even samenvatten;
Mijn keuze was al heel lang dat ik geen icoon wilde weergeven, dat klopte ook en was niet zichtbaar, na het verwijderen van beide iconen die ik had staan, viel mij op dat mijn usericon weer zichtbaar was geworden op de PC waar ik de iconen verwijderd had. Op de overige sessies was een gebroken icon zichtbaar.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Vorkie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:40:
@crisp @Hero of Time

Dank je wel :) op het forum is de icon inderdaad verdwenen, op de profiel pagina nog niet :)

Even samenvatten;
Mijn keuze was al heel lang dat ik geen icoon wilde weergeven, dat klopte ook en was niet zichtbaar, na het verwijderen van beide iconen die ik had staan, viel mij op dat mijn usericon weer zichtbaar was geworden op de PC waar ik de iconen verwijderd had. Op de overige sessies was een gebroken icon zichtbaar.
Op je profielpagina nu ook gefixed ;)

Ik gok dat het inderdaad komt door de volgorde van je handelingen ism een stuk caching aan onze kant, maar dat moet ik nog eens verder uitzoeken...

Intentionally left blank

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@crisp, dat is wel een eigenaardig probleem, als je instelt geen avatar te willen gaat het goed. Maar verwijder je je iconen, zonder aan te geven een van die weer te willen gebruiken, dan komt die opeens weer terug als ingestelde avatar. Denk niet dat het ligt aan de volgorde van z'n handelingen, maar wat de code doet bij het verwijderen van je laatste avatar. In dit specifieke geval dus als je eerder hebt opgegeven geen te willen gebruiken.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:54:
@crisp, dat is wel een eigenaardig probleem, als je instelt geen avatar te willen gaat het goed. Maar verwijder je je iconen, zonder aan te geven een van die weer te willen gebruiken, dan komt die opeens weer terug als ingestelde avatar. Denk niet dat het ligt aan de volgorde van z'n handelingen, maar wat de code doet bij het verwijderen van je laatste avatar. In dit specifieke geval dus als je eerder hebt opgegeven geen te willen gebruiken.
As we speak heb ik de bug al gespot :P

Intentionally left blank

• Vorkie
  • Niet online
Ben benieuwd wat het was :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk, dat is mooi werk. Het scheelt zo enorm veel als je weet waar je moet zoeken. :)

Ben ook wel benieuwd. En of er bij @CR2032 hetzelfde aan de hand is.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
// the icon that was deleted wasn't the one that's currently in use, so we can still use the current one
$currentIcon = $member->getIcon();
if ($currentIcon != $deletedIcon) {
    return $deletedIcon;
}

// else pick the first still existing icon to use
[...]

Intentionally left blank

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ouch. Daar mist een check of een avatar überhaupt wel ingesteld was.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:00:
Ouch. Daar mist een check of een avatar überhaupt wel ingesteld was.
Nee; hij geeft juist het zojuist verwijderde icon terug als nieuwe instelling, in plaats van het huidige (dus niks als er al geen icon was ingesteld). Simpele logic fail.

Intentionally left blank

• Vorkie
  • Niet online
Gelijk een mooie afsluiter voor de vrijdag ;) /opgelost

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:02:
[...]

Nee; hij geeft juist het zojuist verwijderde icon terug als nieuwe instelling, in plaats van het huidige (dus niks als er al geen icon was ingesteld). Simpele logic fail.
Ah, juist. Ik zie 't nu. Het is vrijdag, dan heeft men ook wel eens last van een logic fail. :P

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Fix staat ondertussen ook online, dus je kan weer veilig avatars verwijderen :)

Intentionally left blank

Pagina: 1