Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp gezocht bij aanschaf laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Hallo, ik zoek een laptop voor school, wie kan me helpen (budget tot 850 euro max)
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Gezocht:
minstens 6gb ram
minstens 750 gb geheugen
13 tot 15.3 inch
goede accu
niet al te zwaar
verlicht toetsenbord zou tof zijn maar hoeft niet
mooie buitenkant is altijd mooi meegenomen, maar liefst een zeer goede binnenkant!
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-04-2017 10:56)

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42
Die 750GB harde schijf... Doe u een plezier en zorg dat er ook minstens een 256GB SSD inzit. Dat bepaalt een groot gedeelte van de gevoelssnelheid.

Ik zou zelfs opteren voor SSD en eventueel hdd extern in dat geval

Alle reacties

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:34
Dit is qua informatie toch wel heel karig. Wat voor software ga je er op draaien? Ga je er mee gamen? Heb je al bepaalde modellen op het oog?

Iets meer zelf zoeken is toch wel gewenst.

Tweakers heeft een hele makkelijke pricewatch waar je heel makkelijk verschillende modellen kan vinden. Begin daar maar eens.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • Beste antwoord

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42
Die 750GB harde schijf... Doe u een plezier en zorg dat er ook minstens een 256GB SSD inzit. Dat bepaalt een groot gedeelte van de gevoelssnelheid.

Ik zou zelfs opteren voor SSD en eventueel hdd extern in dat geval

Verwijderd

Kijk even naar de yoga reeks van lenovo, mooie toestellen als het niet voor extreme gaming gebruikt wordt. Licht, mooi uiterlijk en behoorlijk snel. En zoals Stewie het al zei: een SSD is belangrijker dan een grote sata HD.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
ik zou je voorkeuren in de diverse filters van de pricewatch zetten en kijken wat er uit gaat komen.

als het voor studie is zou ik persoonlijk voor een 13-14 inch laptop gaan. die zijn meestal wat lichter wat het weer makkelijker maakt deze mee te nemen. Op school wil je niet afhankelijk zijn dus kijk met name naar laptops die lang op de accu mee kunnen. Een laptop die na 2-3 uur weer leeg is helpt je dan niet.

6gb ram is gezien op de toekomst wellicht wat weinig. Ik zou zelf minimaal 8gb in je laptop nemen. En als je budget het toelaat eens kijken naar 16 gb. De combi met een SSD maakt je systeem voor de komende jaren robuust genoeg voor studie zaken.

maakt met behulp van de pricewatch een shortlist en post die hier. Dan kan iedereen meekijken.
Want wat jij mooi vindt aan de buitenzijde kan een ander weer lelijk vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door koentjuh1987 op 21-04-2017 14:44 ]

...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp iedereen, zeker ivm de SSD.
De aankoop is een Asus k401u geworden.
Deze heeft 12GB ram en een SSD van 512 GB met een i5 processor.
Prijs: 899 euro
Pagina: 1