Toon posts:

Eerste game pc, vragen over compibaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan vandaag of morgen mijn allereerste Game pc te bouwen.
Ik heb hier maanden lang op uit gekeken maar het is zo ver.

Nu het laatste wat ik heb zijn vragen over compibaliteit.
Hieronder is mijn lijstje met componenten die ik heb uitgekozen.

Videokaart: Asus ROG STRIX RX480 8Gb
Processor: Intel i5 7500 3,4 Ghz
Moederbord: ASrock B250M HDV
Ram: G.Skill 8gb Ripjaws
Voeding: Lepa MX-F1 N500-SB 500 watt
Kast: Thermaltake Versa H15 Window
HDD: Toshiba DT01ACA050 500gb

Ik heb zelf ook zo ver als ik kon onderzoek gedaan en ook met de site Pcpartpicker alles bij elkaar gezet en er zou alles in passen.

Kunnen jullie mij helpen zodat ik dit zeker weet?
Over de videokaart heb ik namelijk mijn twijfels...

Alvast erg bedankt.

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
De videokaart is op zich prima, al is net van de week de opvolger-serie aangekondigd, de RX 580.

Twee dingen die ik wel nog even serieus zou bekijken:
1: De voeding. Ik zou voor een nieuw systeem gaan voor een kwalitatief goede voeding. Die hoeven niet eens veel duurder te zijn dan die Lepa, maar verkleinen de kans op problemen aanzienlijk. Kijk bijvoorbeeld eens in dit topic voor analyses en suggesties. The Mask heeft hier een enorm archief aan kennis verzameld.

2: Een SSD. Ik zie alleen een HDD, maar ik zou echt, echt een SSD toevoegen om je besturingssysteem op te zetten (op z'n minst, liefst ook programma's die je veel gaat gebruiken). Dit maakt je systeem veel responsiever en sneller en zorgt voor fors kortere opstart- en laadtijden. De overgang naar SSD's is misschien wel de grootste verbetering tov 5-6 jaar geleden, qua snelheid van moderne systemen.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Deze serie Lepa PSU's heeft Lepra (sorry, ik kon het niet laten). Niet doen.

43 Euro voor een 500 GB HDD betalen terwijl je voor 50 euro 1 TB hebt, is geen goed idee.

Inderdaad een SSD, je hebt toch ook rubberen banden rond je fietswiel?

8 GB geheugen met 2 slots B250 moederbord is niet zo'n succes. Kies of voor 4 slots met 2x4 GB of 2 slots met 2x8 GB. Dual-channel is dubbel de snelheid.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
lactaxative schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:42:
Dual-channel is dubbel de snelheid.
Echt waar?

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 14:03
Theoretisch ja. In werkelijkheid scheelt het zo'n 0-5% in de meeste games en applicaties, een paar seconden langere laadtijd in het ergste geval (bron: http://www.gamersnexus.ne...-vs-single-channel/Page-3)

@Verwijderd Koop een goede voeding, niet van dat budget spul. Daar ga je vroeg of laat spijt van krijgen wanneer dat ding je systeem het graf in werkt.
Verder inderdaad een SSD nemen. Dat zorgt voor een enorm veel soepelere ervaring op alle vlakken: opstarttijd, laadtijden, alles reageert sneller.

[ Voor 7% gewijzigd door GromuhlDjun op 20-04-2017 22:20 ]

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-02 09:23
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:37:
[...]
Kunnen jullie mij helpen zodat ik dit zeker weet?
Over de videokaart heb ik namelijk mijn twijfels...
[...]
Videokaart gaat gewoon passen hoor. De Thermaltake Versa H15 kan kaarten tot 315 mm hebben, de Strix is net geen 300 mm.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Ik kan ook het hele genuanceerde verhaal uitleggen, maar wat heeft TS daaraan?

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-02 12:40
Is op dit moment een r5 1500x niet interessanter? 8 threads in plaats van 4 en volledig unlocked voor dezelfde prijs, ik zou zeggen dat het meer future proof is om voor een r5 1500x met b350 moederbord te gaan.

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:42

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Twam schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:57:
De videokaart is op zich prima, al is net van de week de opvolger-serie aangekondigd, de RX 580.

[...]

2: Een SSD. Ik zie alleen een HDD, maar ik zou echt, echt een SSD toevoegen om je besturingssysteem op te zetten (op z'n minst, liefst ook programma's die je veel gaat gebruiken). Dit maakt je systeem veel responsiever en sneller en zorgt voor fors kortere opstart- en laadtijden. De overgang naar SSD's is misschien wel de grootste verbetering tov 5-6 jaar geleden, qua snelheid van moderne systemen.
De 580 is in de meeste gevallen nog een RX 480 met andere bios op, waardoor deze meer energie kan slurpen en zodoende dan ook meer fps kan te voorschijn toveren.

2. Je zou ook voor een m.2 kaartje kunnen gaan als je mobo het ondersteund, je moet dan wel kijken dat het full pci-e is en niet sata.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1