Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe PC, 1300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal eigenlijk enkel worden gebruikt om op te gamen. Momenteel zal dit op 1440p gebeuren, dit zal in de loop van dit jaar waarschijnlijk geupgrade worden. Het is mijn bedoeling de meeste games op de hoogste instellingen te kunnen spelen. Hiernaast is de intentie dat de PC wel een jaar of 4/5 mee mag gaan, evt upgrades daargelaten. De spellen die gespeeld worden zijn voornamelijk Dota 2, Total War: Warhammer, GTA 5. Ik heb momenteel een nogal verouderd systeem, dus ik zal ook zeker wat nieuwe spellen gaan spelen wanneer mijn pc dit beter trekt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ong 1300, dit is wel exclusief assemblage/verzendkosten. Mocht ik nou een veel betere aankoop kunnen doen voor 200 euro meer, dan sta ik hier voor open.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem niks mee, behalve de HDD's en SSD van mijn oude pc. Deze zal ik ook niet nieuw kopen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een systeem wat eigenlijk de spellen die ik speel op de hoogste instellingen kan spelen, en dit ook nog voor een aantal jaar zal kunnen. Hiernaast zou het prettig zijn als ik over een jaar nog steeds een nieuw spel op hoge instellingen makkelijk aankan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd prettig gewerkt met een intel/nvidia combinatie, echter sta ik voor alles open. Ben hiernaast ook tevreden over Corsair.

AMD sta ik zeker open voor, ook lang getwijfeld tussen Intel of AMD. Echter leek mij voor gaming de 7700k beter geschikt, en is de prijs van de 1700/1700x vergelijkbaar. Om deze reden ben ik gewoon voor intel gegaan, als ik iets over het hoofd zie dan hoor ik het graag.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik kom van een redelijk oud systeem wat alles bij lange na niet meer soepel aankon. Ik zou het dus fijn vinden mijn FPS eindelijk is wat hoger uit te kunnen zien vallen, en hier ook de aankomende jaren niet meer naar om te hoeven kijken. Ik sta er voor open om later nog te gaan overclocken, dit is voor mij niet direct belangrijk. Maar het lijkt mij dat dit de mogelijkheid bied om in de toekomst nog een boost te geven aan de PC.

Ga je overklokken?
Mogelijk in de toekomst, ik zal niet direct bij aankoop gaan overclocken. Tenzij dit mij natuurlijk expliciet aangeraden word.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou erg graag input willen krijgen op het systeem wat ik heb samengesteld. Zoals gezegd ben ik op zoek naar een systeem wat de aankomende jaren top presteert. Ik ben echter ook aan het twijfelen of wat ik heb geselecteerd niet te overkill is voor wat ik (op dit moment) wil hebben. Ik heb geprobeerd wat sterkere onderdelen te selecteren dan ik nu mogelijk direct nodig heb, om zo de pc wat toekomst vaster te maken. Dit zie ik zelf ook terug in de prijs die iets hoger uitvalt dan oorspronkelijk bedacht, ik vind dit prima mits dit natuurlijk de performance geeft die ik ervan verwacht. Ook hoor ik graag jullie input op het gebied van de CPU, ik heb zeker getwijfeld om de 1700X te halen. Echter leken de prestaties qua gaming iets minder, voor een vergelijkbare prijs.

Alvast dank!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 368,50€ 368,50
1MSI Z270 SLI Plus€ 139,-€ 139,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 450,-€ 450,-
1Fractal Design CORE 2500€ 50,36€ 50,36
1Scythe Mugen 5€ 43,95€ 43,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair CS550M€ 73,95€ 73,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.252,76

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
De prestaties in games van de 1700X zijn meestal bijna gelijk aan die van de 7700K.Een R5 1600 levert ook prima game prestaties en levert gelijke tot betere performance in productiviteit gerelateerde applicaties. en hij kost maar 240 tegenover 350. De enige keren dat de 7700K overtuigend wint zijn als er getest wordt in 1080p met een 1080ti. Lekker reëel scenario, kuch. En farcry, for whatever reason.
Toch kan ik het gaan voor intel wel begrijpen.

Die voeding is trouwens zachtgezegd een matig ding.
De TX550M v2 zou ik aanraden.

[ Voor 31% gewijzigd door youridv1 op 20-04-2017 16:51 ]

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Als voeding zou ik een van betere kwaliteit pakken:

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power 10 CM 400W€ 61,-€ 61,-
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,-€ 79,-
1Corsair CX450M€ 53,49€ 53,49
1Corsair Vengeance 400W€ 62,36€ 62,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 255,85

Meer vermogen:

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power 10 CM 500W€ 72,50€ 72,50
1BitFenix Whisper BWG550M€ 89,-€ 89,-
1Cooler Master V Series V550€ 93,50€ 93,50
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Corsair TX550M V2€ 82,50€ 82,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 431,45

PS Ik zeg niet dat dit de enige van goede kwaliteit zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Menno02 op 20-04-2017 17:01 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:26:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]Het systeem zal eigenlijk enkel worden gebruikt om op te gamen. Momenteel zal dit op 1440p gebeuren, dit zal in de loop van dit jaar waarschijnlijk geupgrade worden.
Als in een upgrade naar 4k?
If so zou ik daar nu vast rekening mee houden.
Het is mijn bedoeling de meeste games op de hoogste instellingen te kunnen spelen. Hiernaast is de intentie dat de PC wel een jaar of 4/5 mee mag gaan, evt upgrades daargelaten.
Is natuurlijk nogal tegenstrijdig. Wat zijn je wensen precies?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren