Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en kan daarbij wel wat hulp gebruiken.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal hem voornamelijk voor dagelijkse gebruik nodig hebben maar moet voor werk in de toekomst ook kunnen programmeren. Privé zal ik er wel eens op gamen (LoL), video's bewerken en films op kijken. Alles wat ik ermee doe zal niet extreem zijn (geen extreme datasets, games, video's...)

Wat is je budget?
maximaal 1500 maar zit natuurlijk liever lager. Ik ben niet opzoek naar het minimale om aan mijn wensen te voldoen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
[i]Voor zakelijk gebruik, zal ik maximaal 4 uur zonder dat ik toegang heb tot stroom. Nu heb ik een laptop van 3+ kg wat mij er wel van weerhoud om hem soms mee te nemen. 15' heeft mijn voorkeur gezien het makkelijker werkt. [i]

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf heb ik al gekeken en kwam uit op een: Lenovo Ideapad 510 (15)

Nu heb ik verschillende verhalen van kennissen gehoord die geen goede ervaring hebben met Lenovo. Andere kennissen raden een Apple aan omdat ze aangeven dat het lang mee gaat. Ik sta voor alles open voor een gebalanseerde laptop waar ik me de komende jaren geen zorgen over hoef te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:29:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en kan daarbij wel wat hulp gebruiken.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal hem voornamelijk voor dagelijkse gebruik nodig hebben maar moet voor werk in de toekomst ook kunnen programmeren. Privé zal ik er wel eens op gamen (LoL), video's bewerken en films op kijken. Alles wat ik ermee doe zal niet extreem zijn (geen extreme datasets, games, video's...)

Wat is je budget?
maximaal 1500 maar zit natuurlijk liever lager. Ik ben niet opzoek naar het minimale om aan mijn wensen te voldoen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
[i]Voor zakelijk gebruik, zal ik maximaal 4 uur zonder dat ik toegang heb tot stroom. Nu heb ik een laptop van 3+ kg wat mij er wel van weerhoud om hem soms mee te nemen. 15' heeft mijn voorkeur gezien het makkelijker werkt. [i]

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf heb ik al gekeken en kwam uit op een: Lenovo Ideapad 510 (15)

Nu heb ik verschillende verhalen van kennissen gehoord die geen goede ervaring hebben met Lenovo. Andere kennissen raden een Apple aan omdat ze aangeven dat het lang mee gaat. Ik sta voor alles open voor een gebalanseerde laptop waar ik me de komende jaren geen zorgen over hoef te maken.
Hallo Roald,

gezien jouw wensen en budget, zou ik één van de volgende keuzes overwegen:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/723609;763029/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
wat versta je onder programmeren en wat wil je daar dan mee gaan doen?
is dat simpel wat code kloppen of ook met meerdere VM's werken?

anders zou ik kijken naar een van de vele ultrabooks. 15 inch is een prima maat. Wegen veelal niet meer dan 1,5-2kilo en zijn daardoor zeer mobiel.

Alternatief kan zijn kleiner scherm en voor de vaste werkplek een externe monitor...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melluu
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-07 17:54
Kijk eens naar de dell xps 15 serie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de antwoorden. Ik zal posten wat de keuze uiteindelijk geworden is.