USB powered verlengkabel of powered USB-hub

Pagina: 1
Acties:

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Omschrijving huidige situatie:
Ongeveer 5m lange usb kabel loopt van PC naar een digibord.
Soms wordt ie wel herkend en soms niet waarna een herstart van de PC dit probleem "soms" oplost en ook het verplaatsten naar een andere usb aansluiting achter in de PC verhelpt "soms" dit probleem (USB2.0 of 3.0 maakt dan niet uit. USB2 is voldoende)
Ik verwacht dat de kabel te lang is en ik het signaal moet versterken maar de hele kabel is in een kabelgoot verwerkt en moeilijk bereikbaar. Bij een oude PC (model onbekend) werkt het wel goed, kan het zijn dat daar meer stroom op de USB poort stond? Nieuwe is een Dell Optiplex 3020

Ik zoek een?
USB versterker, of dat nu een kabel is of een USB-hub maakt me niets uit, wat maar werkt

Wat is je budget?
Tot zo'n 30-40 euro is geen probleem, duurder kan, maar dan moet ik in overleg.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals hierboven aangegeven, de huidige usb kabel is moeilijk (maar natuurlijk niet onmogelijk) te vervangen. Mijn idee was dan ook om het signaal te versterken met een signaalversterker maar die zijn allemaal weer zo lang (--> nog meer losse draden die rondslingeren) en ik vroeg me af of een powered USB-hub (dus met netvoeding) dit probleem ook niet kan oplossen.

Wat heb ik gevonden?
  • USB verlengkabel: Bv. dit maar die is 5m en ik wil eigenlijk de "oude" kabel verlengen, dan komt deze er voor zeg maar. Kan dat ervoor zorgen dat het signaal over de tweede 5m ook versterkt wordt?
Specifieke vraag is dus:

Wat is nu het beste om te doen?

P.Duh! lekker puh!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 15:43
Toevallig een SmartBoard? Hebben hier namelijk Smartboarden in combinatie met de Dell Optiplex 3020 en hebben soortgelijke problemen maar wij hebben al usb verlengkabels die het signaal versterken en dan blijft het probleem. Bovendien is USB verlengen boven de 5 meter nou niet echt aangeraden. Wat je kan proberen is om de energie settings van het apparaat te wijzigen. Grote kans dat er een soort slaapstand aan staat voor het apparaat. Heet even uit me hoofd "Windows mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• pduh
ActivBoard (Promethean), maar ik ga eens kijken naar de instelling. Thanks voor de info alvast!

P.Duh! lekker puh!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:38

OgWok

U.N.C.L.E.

Zoek eens op USB over CAT5. Er zijn converters die een CAT5 kabel gebruiken om een USB apparaat over een langere afstand te gebruiken.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• pduh
Klopt, gezien, maar dan moet ik nog bij de moeilijk bereikbare kabelgoot die overal achterlangs loopt.
Heb het liefst een oplossing die "achter de PC hangt" zeg maar.

Ik heb nu de "slaapstand" bij apparaatbeheer voor USB uitgezet, eens afwachten wat dat brengt. Vandaag deed alles het prima.

[ Voor 27% gewijzigd door pduh op 20-04-2017 16:23 . Reden: Energiebeheer slaapstand ]

P.Duh! lekker puh!

• pduh
Even een kick want vandaag ging het toch weer mis ondanks dat de "slaapstand" was uitgezet. Een herstart van de PC loste het probleem op maar de leerkracht merkt niet eerder dat de pen niet werkt als dat de pen gebruikt wordt. En het eerste wat er gedaan wordt is: PC opstarten, inloggen en allerlei programma's / tabbladen klaar zetten. Als je er dan achter komt dat je dat weer opnieuw moet doen is erg frustrerend.

Heeft iemand nog een ingeving of zit ik toch vast aan het trekken van een nieuwe kabel (usb of utp)?

P.Duh! lekker puh!

Pagina: 1