Tablet inbouwen in een Golf IV

Pagina: 1
Acties:
  • 4.074 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-09 01:33
Beste tweakers,

Graag vraag ik jullie expertise in het inbouwen van een tablet in mijn VW Golf IV uit '99.
Ik heb al een leuk tabletje op het oog die ik erin wil zetten, en nu zoek ik wat advies hoe ik dit het beste kan aanpakken, en welke kabels ik eventueel nodig ga hebben. Ik heb geen muziekspeler in de auto maar nog wel de oude bekabeling (ISO als ik dit juist heb) erin hangen. Ik wil dit graag omzetten naar 3,5mm jack zodat ik gewoon het speaker systeem kan gebruiken i.c.m de tablet, en dan gewoon mijn muziek via de Tablet kan afspelen.

Bij voorbaat dank. _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Je hebt op zijn minst een versterker nodig om de speakers aan te kunnen sturen, en natuurlijk een USB autolader om de tablet van stroom te voorzien.

Verder moet je een beetje handig zijn om een net inbouwraampje te fabriceren.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Zoals in de andere post staat, je hebt op zijn minst een versterker(tje) nodig met aux ingang.
Tevens moet je goed de maten van je tablet in de gaten houden, zodat je het 2din frame dat je nu hebt niet uit hoeft te breiden.

Ik heb het zelf al wel een tijdje gehad in mijn Golf IV, het werkte best aardig.
Ik had (voor mijn eigen gemak) een 12v stekkeraansluiting gekocht en die aangesloten op de geschakelde +, hierdoor gaf dat ding stroom als je de sleutel omdraait.
Ik had een frame gebouwd, waarin de tablet viel en waar de tablet aan de achterkant op zijn plek gehouden werd.
De tablet was via een aux kabel aangesloten op een versterker. Dan heb je de basis al wel klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Zijn er geen 2-DIN inbouwframes die de 5V en de 3.5mm doorvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
donny007 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:37:
Je hebt op zijn minst een versterker nodig om de speakers aan te kunnen sturen, en natuurlijk een USB autolader om de tablet van stroom te voorzien.

Verder moet je een beetje handig zijn om een net inbouwraampje te fabriceren.
Ik heb op dit moment een 4-port USB hub in de auto hangen die zijn stroom krijgt van de aansteker poort. Ik zat zelf eigenlijk aan een dock te denken zodat ik de tablet na de rit kan uitnemen, tenzij het met dat raampje waar jij even over sprak het uitnemen van de tablet ook gemakkelijk gaat.
Dutchdeveloper schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:41:
Zoals in de andere post staat, je hebt op zijn minst een versterker(tje) nodig met aux ingang.
Tevens moet je goed de maten van je tablet in de gaten houden, zodat je het 2din frame dat je nu hebt niet uit hoeft te breiden.

Ik heb het zelf al wel een tijdje gehad in mijn Golf IV, het werkte best aardig.
Ik had (voor mijn eigen gemak) een 12v stekkeraansluiting gekocht en die aangesloten op de geschakelde +, hierdoor gaf dat ding stroom als je de sleutel omdraait.
Ik had een frame gebouwd, waarin de tablet viel en waar de tablet aan de achterkant op zijn plek gehouden werd.
De tablet was via een aux kabel aangesloten op een versterker. Dan heb je de basis al wel klaar
Heb jij toevallig een goeie, maar ook niet te dure versterker die je eventueel kunt aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
t_captain schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:48:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik heb pas sinds kort mijn auto pas, overigens mijn 1e dus veel verstand heb ik er nog niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
Oimatewtf__ schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:49:
[...]

Ik heb op dit moment een 4-port USB hub in de auto hangen die zijn stroom krijgt van de aansteker poort. Ik zat zelf eigenlijk aan een dock te denken zodat ik de tablet na de rit kan uitnemen, tenzij het met dat raampje waar jij even over sprak het uitnemen van de tablet ook gemakkelijk gaat.

[...]

Heb jij toevallig een goeie, maar ook niet te dure versterker die je eventueel kunt aanraden?
Verwacht er niet heel veel van, maar dit is wel een leuk dingetje voor erg weinig geld: https://www.conrad.nl/nl/...2228_pla-372807&WT.srch=1

Je kunt er mee wat je nodig hebt.
Verder is het inbouwen echt simpel, je moet alleen wel geduld hebben om alles netjes te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
Dutchdeveloper schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:53:
[...]

Verwacht er niet heel veel van, maar dit is wel een leuk dingetje voor erg weinig geld: https://www.conrad.nl/nl/...2228_pla-372807&WT.srch=1

Je kunt er mee wat je nodig hebt.
Verder is het inbouwen echt simpel, je moet alleen wel geduld hebben om alles netjes te maken
Heb em even gebookmarked. Thanks! Ik hoef geen suberb geluidskwaliteit, zolang de audio op normaal volume maar goed en fatsoenlijk klinkt. Was niet van plan om mijn ruiten eruit te blazen of iets dergelijks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:50
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=u-ALYArl5S4%5B]

[ Voor 37% gewijzigd door FastFred op 20-04-2017 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Er bestaan trouwens ook Android autoradio's. Meestal hebben die een handigere interface voor gebruik in de auto (en FM radio/GPS/Bluetooth, etc.).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
Jep, momenteel heb ik zelf deze in mijn golf IV: https://www.carjoying.de/...-head-unit-with-pip-.html

(op aliexpress kost deze maar 260 inclusief verzenden vanuit duitsland)

Ik kan je uberhaupt joying wel aanraden, de 2 din modellen passen ook perfect en een stuk goedkoper.
Het is alleen niet zo leuk als het installeren van een tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
Dutchdeveloper schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:05:
Jep, momenteel heb ik zelf deze in mijn golf IV: https://www.carjoying.de/...-head-unit-with-pip-.html

(op aliexpress kost deze maar 260 inclusief verzenden vanuit duitsland)

Ik kan je uberhaupt joying wel aanraden, de 2 din modellen passen ook perfect en een stuk goedkoper.
Het is alleen niet zo leuk als het installeren van een tablet
Damn dat is een leuk dingetje, ook wel leuk dat er stuur besturing bijzit, aangezien ik van plan ben om het stuur van een Golf 7 met die knopjes in mijn Golf 4 te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Is het een bijzonder exemplaar? Een huis-tuin-en-keuken Golf van 1999 zou ik niet meer zoveel in investeren.

Een stuurwiel, 300 ex BTW? En passen de connectors van de drukknoppen en airbag wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
t_captain schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:12:
Is het een bijzonder exemplaar? Een huis-tuin-en-keuken Golf van 1999 zou ik niet meer zoveel in investeren.

Een stuurwiel, 300 ex BTW? En passen de connectors van de drukknoppen en airbag wel?
Het is een bijzonder goeie golf, tenzij ik hem in de prak ga rijden gaat hij nog wel een zeer lange tijd mee. Momenteel staat er 128.000 km op de teller. En je moet een beetje handig zijn qua solderen omdat je connector van de golf 7 op de standaard kabel van de golf 4 moet solderen, maar airbag en knopjes zijn dan wel functioneel. Zie voorbeeld hieronder, dit is dan een Golf 6 stuur maar het stuur van een Golf 7 werkt met het zelfde principe. YouTube: mk6 volkswagen steering wheel in mk4 GTi with MSFW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als het niet tenminste een GTI is, zou ik persoonlijk zulke operaties niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
t_captain schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:19:
Als het niet tenminste een GTI is, zou ik persoonlijk zulke operaties niet meer doen.
Grote kans dat mijn volgende auto ook een golf wordt, en dan een V dus ik zou dat stuur dan heel makkelijk over kunnen zetten en het originele stuur weer terug kunnen plaatsen. Dus daar maak ik me persoonlijk niet zo heel veel zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

t_captain schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:48:
Zijn er, maar krijg je nooit een tablet in, zelfs een 7inch is al erg krap en 99% van die tablets hebben USB en Jack aansluiting op de 'zijkant' zitten, waardoor je nog meer ruimte nodig hebt. Voordeel van zo'n tablet is wel de resolutie, bijna alle android 2din systemen hebben een 840x480 scherm en zonder 'heartbeat' zit ook nog eens met een koude boot die rustig 20-30sec duurt.

En zonder andere ruimtes op te offeren voor een versterker, moet je ook nog genoeg ruimte hebben in je 2Din voor een versterker. Er zijn wel kleine te vinden (ik heb er 2 van ~5x5x3 cm) maar echt praktisch wordt het nooit.

Simpelste oplossing? Heb je 2 din, 1din radio en in de andere din een craddle voor je tablet, heb je versterker van je auto, tablet kan eruit tegen diefstal.

Beetje zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.instructables.com/FCO/HGMB/IEOPAJHQ/FCOHGMBIEOPAJHQ.MEDIUM.jpg

Wil je toch beetje creatief zijn, raad ik je aan 2de hands 'front' te kopen van je dashboard, kan je makkelijk passen en gaat het fout, heb je nog een 2de poging :P

Ik heb na vele pogingen ook maar gewoon een 2din android ding gekocht, niet helemaal top, maar het werkt tenminste
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HFvX8MzQ1FXOvqIxMs9fmDfc/medium.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 20-04-2017 14:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
SinergyX schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:25:
[...]

Zijn er, maar krijg je nooit een tablet in, zelfs een 7inch is al erg krap en 99% van die tablets hebben USB en Jack aansluiting op de 'zijkant' zitten, waardoor je nog meer ruimte nodig hebt. Voordeel van zo'n tablet is wel de resolutie, bijna alle android 2din systemen hebben een 840x480 scherm en zonder 'heartbeat' zit ook nog eens met een koude boot die rustig 20-30sec duurt.

En zonder andere ruimtes op te offeren voor een versterker, moet je ook nog genoeg ruimte hebben in je 2Din voor een versterker. Er zijn wel kleine te vinden (ik heb er 2 van ~5x5x3 cm) maar echt praktisch wordt het nooit.

Simpelste oplossing? Heb je 2 din, 1din radio en in de andere din een craddle voor je tablet, heb je versterker van je auto, tablet kan eruit tegen diefstal.

Beetje zoiets:
[afbeelding]

Wil je toch beetje creatief zijn, raad ik je aan 2de hands 'front' te kopen van je dashboard, kan je makkelijk passen en gaat het fout, heb je nog een 2de poging :P

Ik heb na vele pogingen ook maar gewoon een 2din android ding gekocht, niet helemaal top, maar het werkt tenminste
[afbeelding]
Dit is inderdaad het soort effect dat ik wil hebben inderdaad. :p Heb jij dan die versterker in principe achter de tablet liggen in de headunit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oimatewtf__ schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:31:
[...]

Dit is inderdaad het soort effect dat ik wil hebben inderdaad. :p Heb jij dan die versterker in principe achter de tablet liggen in de headunit? :)
Nee, daar zat dan gewoon nog een 1din radio (sony, pioneer, alles wat een aux-in heeft)

Dit principe zegmaar:
YouTube: Metra Smartphone and Tablet Pocket (DIY iPad in Dash) | CES 2014
1din radio, 1din met speciale houder-systeem voor je tablet. Desnoods via bluetooth.

Edit, Metra Electronics:
Afbeeldingslocatie: https://www.ceoutlook.com/wp-content/uploads/2014/05/Metra-phone-kit.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 20-04-2017 14:35 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Oimatewtf__ schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:09:
[...]
...stuur van een Golf 7 met die knopjes in mijn Golf 4 te zetten.
Haha, heel veel success ;)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 23:13
Dat wordt volgens mij best een raar gezicht.. Zo'n modern stuur (als ik naar het GTI/GTE/GTD stuur kijk) in zo'n "oude" auto.

Maar succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
Komt wel goed. hoop ik :P
Randleman schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:37:
Dat wordt volgens mij best een raar gezicht.. Zo'n modern stuur (als ik naar het GTI/GTE/GTD stuur kijk) in zo'n "oude" auto.

Maar succes!
Haha dank je :p Maar zeg jij het maar (dit is dan een MK6 stuur ipv MK7 maar in principe hetzelfde effect.) YouTube: mk6 volkswagen steering wheel in mk4 GTi with MSFW

Ik vind het wel iets leuks hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Randleman schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:37:

Maar succes!
Dit is gewoon het stuur van een polo met stuurbediening (hebben enkel de linkerkant op het stuur)
GTE/GTD/GTI stuur heeft een platte onderkant, dit stuur is gewoon rond.

Helemaal niks mis mee, vind zulke retrofits best wel vet.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
azz_kikr schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:58:
[...]

Dit is gewoon het stuur van een polo met stuurbediening (hebben enkel de linkerkant op het stuur)

Ja ik dus ook. Vind het wel iets tofs hebben, in een MK1,2 of 3 zou het misschien een minder effect hebben, maar in een Golfje 4 vind ik het best nog wel passen. Golfjes 4 zijn voor deze tijd nog goed uitziende auto's. Vind ik dan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 23:13
azz_kikr schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:58:
[...]

Daarom zeg ik ook: als ik naar het GTI/GTE/GTD stuur kijk. Het blijkt nu dat TS het "normale" stuur gaat inbouwen, en dat staat opzich wel goed ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Oimatewtf__ schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:00:
[...]

Ja ik dus ook. Vind het wel iets tofs hebben, in een MK1,2 of 3 zou het misschien een minder effect hebben, maar in een Golfje 4 vind ik het best nog wel passen. Golfjes 4 zijn voor deze tijd nog goed uitziende auto's. Vind ik dan. :9
Vind ik ook, ik heb tot 2 jaar geleden met een Bora rondgereden. (Golf XL :D) geweldige wagen, en ziet er nog steeds imho knap uit + oersterk 1.9 diesel blok (ondanks de 220pk, lekker 350k gelopen :D ).

Ben voor de rest wel akkoord met de andere hier,

beter degelijke android radio kopen. Gaat minder klooien zijn en werkt gewoon beter + meer functies.

[ Voor 12% gewijzigd door SadisticPanda op 20-04-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
azz_kikr schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:09:
[...]

Vind ik ook, ik heb tot 2 jaar geleden met een Bora rondgereden. (Golf XL :D) geweldige wagen, en ziet er nog steeds imho knap uit + oersterk 1.9 diesel blok (ondanks de 220pk, lekker 350k gelopen :D ).

Ben voor de rest wel akkoord met de andere hier,

beter degelijke android radio kopen. Gaat minder klooien zijn en werkt gewoon beter + meer functies.
Ik heb in principe absoluut geen moeite met moeten kloten, ik ga het console zeg maar toch vernieuwen (vinyl wrap op het dashboard etc) en een leukere uitstraling geven. Klinkt gek omdat het ook m'n 1e auto is. Maar ik vind het wel leuk om te doen. Beetje hobby'en zeg maar :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Dan zou ik nog gewoon de radio kopen, gewoon veel meter feautures. Bluetooth bellen, films vanop schijfje, usb / sd kaart lezen, hardware knoppen, sommige odb integratie....
Ik zo snel weten wat kiezen. Enige voordeel voo de tablet is groter scherm. En dan is alles wat gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
https://www.dropbox.com/s.../20170420_174040.jpg?dl=0 dit zijn overigens de kabels waar ik mee moet werken. Dit zijn ISO connectoren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Ja, dat zijn ISO connectoren voor voeding (zwart) en speakers (bruin).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
donny007 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:19:
Ja, dat zijn ISO connectoren voor voeding (zwart) en speakers (bruin).
had ik het gelukkig goed. Mijn vader had het erover dat het waarschijnlijk fakra kabels waren en ik dus een verloop nodig zou hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Golf 4 heeft altijd ISO gehad. Golf 5 heeft Quadlock connectoren met een Fakra voor de antenne.

Jouw auto is trouwens niet voorbereid voor speakers achterin, voor het eerst dat ik dat zie bij een Golf 4.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
donny007 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:34:
Golf 4 heeft altijd ISO gehad. Golf 5 heeft Quadlock connectoren met een Fakra voor de antenne.

Jouw auto is trouwens niet voorbereid voor speakers achterin, voor het eerst dat ik dat zie bij een Golf 4.
Ik heb een Golf 1.4 16v dus geen highline/comfortline etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Oimatewtf__ schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:12:
[...]

Ik heb een Golf 1.4 16v dus geen highline/comfortline etc.
NOFI maar steek alsjeblieft geen geld in een basis 1.4 Golf. Ik zou liever sparen en dan je Golf inruilen op een GTI of R32 (flink sparen dan!) of een Highline 2.0 uitvoering.

Mijn lease Golfjes (130 en 150pk TDI) waren allemaal Highline uitvoeringen. Ik heb ooit eens een basis 1.4 meegekregen bij de VW dealer en dat was wel even schrikken zeg, dat was echt armoe troef. Een Highline is echt helemaal af qua comfort en uitrusting - muv leer en een open dak.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
tazzman schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:58:
[...]

NOFI maar steek alsjeblieft geen geld in een basis 1.4 Golf. Ik zou liever sparen en dan je Golf inruilen op een GTI of R32 (flink sparen dan!) of een Highline 2.0 uitvoering.

Mijn lease Golfjes (130 en 150pk TDI) waren allemaal Highline uitvoeringen. Ik heb ooit eens een basis 1.4 meegekregen bij de VW dealer en dat was wel even schrikken zeg, dat was echt armoe troef. Een Highline is echt helemaal af qua comfort en uitrusting - muv leer en een open dak.
Dit is mijn 1e auto, en hij volstaat prima. Al die extra's heb ik niet nodig, dus de auto volstaat zoals hij is, wil alleen een wat modernere interface qua muziek. En die kan ik overigens overzetten naar een andere auto, dus het is niet merk bepalend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Waarom zelf gaan lopen knutselen en kloten? Trek van aliexpress gewoon een nette dubbel-DIN Android systeem af met ombouwset. Dan ben je voor nog geen 200 euro klaar. Of koop een voertuigspecifiek model, dan ziet het er ook nog eens (soort van) OEM uit

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
-tom-562 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:34:
Waarom zelf gaan lopen knutselen en kloten? Trek van aliexpress gewoon een nette dubbel-DIN Android systeem af met ombouwset. Dan ben je voor nog geen 200 euro klaar. Of koop een voertuigspecifiek model, dan ziet het er ook nog eens (soort van) OEM uit
Ik zat naar zo'n ding te zoeken dat een beetje op de OEM van een Golf 7 leek maar alas geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou mijn auto geen minuut meer vertrouwen wanneer er aan mijn airbagbekabeling is gesoldeerd, lijkt mij Russische roulette voordat je dat ding een keer in je gezicht hebt hangen.

Daarnaast zou ik, zoals meerdere keren is aangegeven, gewoon een 2din apparaat kopen wat werkt en die hokkie-tokkie oplossingen lekker laten voor wat het is. Helemaal als het gaat om een Golf IV uit het jaar kruik zonder enige opties. Het is natuurlijk een kwestie van smaak maar als je dan iets wilt rijden wat lijkt op een Golf VII, koop dan gewoon een Golf VII maar probeer niet een jaren '90 hok op te leuken met wat nieuwe onderdelen. Jouw feestje uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:18:
Ik zou mijn auto geen minuut meer vertrouwen wanneer er aan mijn airbagbekabeling is gesoldeerd, lijkt mij Russische roulette voordat je dat ding een keer in je gezicht hebt hangen.

Daarnaast zou ik, zoals meerdere keren is aangegeven, gewoon een 2din apparaat kopen wat werkt en die hokkie-tokkie oplossingen lekker laten voor wat het is. Helemaal als het gaat om een Golf IV uit het jaar kruik zonder enige opties. Het is natuurlijk een kwestie van smaak maar als je dan iets wilt rijden wat lijkt op een Golf VII, koop dan gewoon een Golf VII maar probeer niet een jaren '90 hok op te leuken met wat nieuwe onderdelen. Jouw feestje uiteraard.
Als jij mij dan even 37.000 geeft dan zou ik met liefde een golf 7 rijden maar daar helaas het geld niet voor en ik ben niet iemand die gaat leasen. En voor een paar honderdjes je interieur een beetje opleuken kan ook geen kwaad. Is vooralsnog een mindere investering dan een gloednieuwe bak. Zoals eerder vermeld is dit mijn 1e auto dus als ik hem in de prak rij dan is het verlies niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
Check deze build log: http://uk-mkivs.net/topic...ting-google-nexus-7-2013/

Toevallig heb ik mij alles al uitgezocht, behalve het inbouwen. Met een speciale kernel op de nexus 7 start de tablet op als je stroom erop zet en zet hij zichzelf in diepe slaapstand na een x-aantal seconden als de stroom eraf is. Ik wou de tablet eerst los proberen in de auto en als dat werkt hem inbouwen. Misschien een ideetje om samen het een en ander te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
pvink schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:19:
Check deze build log: http://uk-mkivs.net/topic...ting-google-nexus-7-2013/

Toevallig heb ik mij alles al uitgezocht, behalve het inbouwen. Met een speciale kernel op de nexus 7 start de tablet op als je stroom erop zet en zet hij zichzelf in diepe slaapstand na een x-aantal seconden als de stroom eraf is. Ik wou de tablet eerst los proberen in de auto en als dat werkt hem inbouwen. Misschien een ideetje om samen het een en ander te bekijken.
Zo dit is wel een vet clean resultaat. het enige nadeel is wel dat hij niet uitneembaar is en toch wel diefstal gevoelig denk ik? Wat ik overigens las is dat de VW aansteker poort altijd live is, dus betekent dat niet dat hij stroom zal verbruiken zelfs met de sleutel uit het contact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
Oimatewtf__ schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:30:
[...]

Zo dit is wel een vet clean resultaat. het enige nadeel is wel dat hij niet uitneembaar is en toch wel diefstal gevoelig denk ik? Wat ik overigens las is dat de VW aansteker poort altijd live is, dus betekent dat niet dat hij stroom zal verbruiken zelfs met de sleutel uit het contact?
Ik wou hem niet aansluiten op de aansteker poort. In die poort wou ik een oplader met 2 uitgangen gebruiken. Een uitgang wou ik gebruiken voor mijn telefoon ed. en de andere voor de tablet. Er is ruimte tussen het gedeelte van de assenbak en de radio waar je een kabeltje van achteruit naar voren kan trekken. Als je vervolgens het kabeltje van de tablet uittrekt gaat hij in slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
pvink schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:43:
[...]

Ik wou hem niet aansluiten op de aansteker poort. In die poort wou ik een oplader met 2 uitgangen gebruiken. Een uitgang wou ik gebruiken voor mijn telefoon ed. en de andere voor de tablet. Er is ruimte tussen het gedeelte van de assenbak en de radio waar je een kabeltje van achteruit naar voren kan trekken. Als je het kabeltje van de tablet uittrekt gaat hij in slaapstand.
Kan je de sigarettenpoort dan niet op een ander poortje zetten dat hij alleen stroom krijgt wanneer de sleutel in het contact zit en dus alleen stroom gebruikt wanneer de sleutel in het contact zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
Dat gaat wel als je iets knutselt met de kabel van de autoradio...maar daar ga ik niet aan beginnen. Ik ben niet zo'n held in electra werk en blijf daar zelf vanaf...een auto is iets te kostbaar om mee te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Wat een gedoe, voor tussen de 150/200 euro heb je de mooiste dubbel-DIN Android radio's die nagenoeg plug & play zijn.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:18:

Aan airbag kloten zou ik ook niet doen. Waarom zou OP dat niet mogen doen? Je hebt genoeg mensen die R bumpers zitten te plakken op een 1.4 of een dieseltje en betalen daar volle pot voor. Koop dan gewoon een echte R ipv van een speelgoedautotje op te leuken met wat plastiek. Of grote jan uithangen met een leasebak :D

Kameraad van me heeft zijn golf 2 tje op opgeleukt met wat moderner spul....gevolg 450 paardjes en 4motion + golf 2 tje is 1000maal sexier dan de zoveelste 7.

Wat OP met zijn wagen doet is, is ook mijn smaak niet, maar om direct gaan lopen afbreken van koop toch golf 7....flauw

@pvink

Normaal zijn er genoeg plekken vrij in de zekering kast van golf4 om nog extra dingen op het contact toe te voegen. Nooit kloten met de originele kabels van een wagen.

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 21-04-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
azz_kikr schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:05:
[...]

Aan airbag kloten zou ik ook niet doen. Waarom zou OP dat niet mogen doen? Je hebt genoeg mensen die R bumpers zitten te plakken op een 1.4 of een dieseltje en betalen daar volle pot voor. Koop dan gewoon een echte R ipv van een speelgoedautotje op te leuken met wat plastiek. Of grote jan uithangen met een leasebak :D

Kameraad van me heeft zijn golf 2 tje op opgeleukt met wat moderner spul....gevolg 450 paardjes en 4motion + golf 2 tje is 1000maal sexier dan de zoveelste 7.

Wat OP met zijn wagen doet is, is ook mijn smaak niet, maar om direct gaan lopen afbreken van koop toch golf 7....flauw
Kritiek leveren mag altijd, dat het jouw smaak niet is, respecteer ik. Dit is mijn 1e auto, dus ik ga ook niet TEVEEL uitgeven aan m'n bak, maar het interieur wat opleuken zou geen kwaad moeten kunnen, plus als ik hem in de prak rijd, who cares, dan is het verlies niet zo groot, qua uiterlijk aan de carrosserie ga ik niet doen, ik zit toch voor 99,9% in de auto dus de buitenkant interesseert mij niet zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Mijn eerste echte wagen was een bora dus golf 4 en varianten hebben altijd een speciaal plaatsje in mijn hart <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:17
Leuk idee. Ik heb in mijn (ex) auto's ook al veel ingebouwd en aangepast, denk aan elektrisch lederen interieur, vdo navigatie, voet verlichting enz. Ik probeer het altijd zo te doen dat de aanpassing later makkelijk terug te draaien is door bij alleen kunstofdelen aan te passen diemakkelijk vervangbaar zijn.

De zure reacties hierboven zou ik gauw overslaan. Als je op een verstandige doordachte wijze bezig gaat dan is het niet gevaarlijk, maar gewoon leuk. Beetje tweakers in de auto ipv achter het toetsenbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oimatewtf__
jjbstolk schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:25:
Leuk idee. Ik heb in mijn (ex) auto's ook al veel ingebouwd en aangepast, denk aan elektrisch lederen interieur, vdo navigatie, voet verlichting enz. Ik probeer het altijd zo te doen dat de aanpassing later makkelijk terug te draaien is door bij alleen kunstofdelen aan te passen diemakkelijk vervangbaar zijn.

De zure reacties hierboven zou ik gauw overslaan. Als je op een verstandige doordachte wijze bezig gaat dan is het niet gevaarlijk, maar gewoon leuk. Beetje tweakers in de auto ipv achter het toetsenbord.
Kijk hier heb ik tenminste wat aan. Niet dat ik ontmoedigt wordt door bovenstaande zeur reacties, maar het is fijn als mensen meedenken ipv afkraken. Sowieso dat ik wel al mijn research enzovoorts doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
azz_kikr schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:17:
Mijn eerste echte wagen was een bora dus golf 4 en varianten hebben altijd een speciaal plaatsje in mijn hart <3
Volkswagen golfjes zitten in de famile. Zowel mijn opa als vader reden die, dus ben er mee opgegroeid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Het Golf 4 interieur is zéér makkelijk te modden voor custom car audio :)

Met twee matchende ISO connectoren heb je alle benodigde verbindingen bij de hand (+12v permanent, +12v geschakeld, ground en speakers).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

azz_kikr schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:05:
[...]
Ik zeg nergens dat hij het niet mag doen, ik vind het een raar project het is gewoon mijn smaak niet. (wat ik overigens aardig duidelijk zeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:12:
[...]

Ik zeg nergens dat hij het niet mag doen, ik vind het een raar project het is gewoon mijn smaak niet. (wat ik overigens aardig duidelijk zeg)
En daar is ook niets mis mee. Ik persoonlijk vind die sturen van een Golf 7/Polo 6 er rete strak uitzien, ik heb ook gelest in een Golf 7. Stuur ziet er strak uit, en stuurt ook super fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Welk soort dashboard heb je btw?

Deze schuine
http://images.gtcarlot.com/pictures/68102701.jpg

Of dit rechte ding?
http://images.hgmsites.ne...dashboard_100279977_m.jpg

Die laatste, daar wil je geen 2din in hebben, dat is vanaf je rijpositie niet fijn te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oimatewtf__ schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:17:
[...]

En daar is ook niets mis mee. Ik persoonlijk vind die sturen van een Golf 7/Polo 6 er rete strak uitzien, ik heb ook gelest in een Golf 7. Stuur ziet er strak uit, en stuurt ook super fijn.
Dat zo'n stuur er goed uitziet ben ik met je eens (ik ken dan alleen het stuur uit de Golf VI) maar ik hou persoonlijk van zo origineel mogelijk. Vandaar dat ik je gewoon zou aanraden om een passende 2din radio in te bouwen en het daar bij te laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:58

TommyGun

Stik er maar in!

SinergyX schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:25:
[...]

[afbeelding]
Inderdaad, of zo'n systeem; YouTube: Pioneer AVH-X7500BT In Depth Overview

Dus met inklapbaar display. Zal er vast ook wel met Android zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 21-04-2017 15:51 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:49:
[...]

Dat zo'n stuur er goed uitziet ben ik met je eens (ik ken dan alleen het stuur uit de Golf VI) maar ik hou persoonlijk van zo origineel mogelijk. Vandaar dat ik je gewoon zou aanraden om een passende 2din radio in te bouwen en het daar bij te laten :)
Ik ben het in de meeste gevallen helemaal met je eens. OEM is in de meeste gevallen de beste optie en ook het mooist. Alhoewel het me echt super fijn lijkt om zo'n strak stuur in je auto te hebben, in de video die ik eerder gelinkt had zag het er redelijk strak uit in een Golfje 4 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oimatewtf__
SinergyX schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:43:
Welk soort dashboard heb je btw?

Deze schuine
http://images.gtcarlot.com/pictures/68102701.jpg

Of dit rechte ding?
http://images.hgmsites.ne...dashboard_100279977_m.jpg

Die laatste, daar wil je geen 2din in hebben, dat is vanaf je rijpositie niet fijn te lezen.
https://www.dropbox.com/s.../20170421_163209.jpg?dl=0 dit is mijn dash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik mis hier toch echt eigen inzet. Gezien je het antwoord al hebt gevonden en hier niet verder mee gaat, zet ik hier een slotje op. Wil je er ook op letten dat we een 'Wijzig'-knop hebben, zodat je niet hoeft te dubbelposten?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.