Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
Beste Tweakers,

Ik heb laatst via via een P8H61 PRO gekregen met een i3 2100 erop, nou heb ik een i5 3570 liggen maar die werkt niet met de bios versie die erop draait.

Momenteel staat er 0303 x64 op, welke minimaal 0412 moet zijn om de i5 te ondersteunen.
Wat er nou gebeurd, ik ga naar het bios scherm, klik de EZ update tool aan en krijg ik een image integrity check fail aan.

Ik had al wel wat gevonden over B2 en B3 stepping files, mijn bord blijkt B3 te zijn

Ik heb heel wat fora's afgezocht en letterlijk elke bios versie gedownload die bij de asus pagina te vinden is:

https://www.asus.com/nl/M...61_PRO/HelpDesk_Download/

Alles helaas zonder succes, enige tips?

Groet

kevin

[ Voor 6% gewijzigd door xheroxkefx op 20-04-2017 13:25 ]

-

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
EZ update tool werkte niet bij mij, ik heb deze vervolgens vanaf de SSD zelf geflashed, al zou een USB ook moeten werken.

Je download het BIOS zip-bestand (de laatste versie), pakt het uit (voorkeur in root, bijv. C:\), herstart in de BIOS en flashed deze.

Laatste versie btw. is 4205.

[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 20-04-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
USB in FAT32 en FAT16 gehad
4205 gebruikt
in EZ update werkt het niet, via bios zelf krijg ik die integrity fail en
Via DOS ook niet, ik krijg deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/15mdbma.jpg

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je zou het eens via de AI Suite II kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
Al Suite 2 zegt dat hij aan het updaten is, reboot vervolgens en dan staat het nog gewoon op de oude versie. is er geen software om dit te force flashen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:16

Nemesizz

Untouchable

(als eerste de disclaimer dat ik momenteel geen recent Asus bord heb, of een BIOS er van geupdate heb)

Als ik die foto bekijk, heb je wel veel ROM's op die stick staan. En als ik naar die datums kijk, komen die niet overeen met de laatste BIOS versie op de site zelf.

Wat ik altijd doe (niet dat ik vaak BIOS updates doe, alleen als het echt moet), is een kleine USB stick (kleiner dan 2GB, tegenwoordig zal het vaak wel goed gaan maar 'vroeger' kon dat soms problemen geven), FAT32 formaat, en voor de rest niks op de stick alleen de ene BIOS file (al moest ik vaak nog een autoexe.bat erbij hebben omdat borden niet altijd een flash utility hadden die van USB kon lezen...tja).

Dus, kleine USB stick, FAT32, alleen die BIOS file erop (soms moet je die renamen, soms ook niet, goed de handleiding van het bord nakijken wat daar overin staat)
is er geen software om dit te force flashen?
Als meerdere flash utilities al aangeven dat er het een en ander niet overeen komt, is dat niet verstandig denk ik ;) .

offtopic:
Ook weer 'vroeger' in het Pentium 2/3 tijdperk wel een keer gedaan. BIOS hotflashen op een ander moederbord, krijg je met de normale flashtools ook altijd foutmeldingen, heb toen een andere flash programma gebruikt om een flash te forceren. Dus het kan wel, maar als het je enige BIOS chip is, is het niet aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:41
De rom bestand van de asus site heet heel anders dan ik op de foto kan zien van TS?

P8H61-PRO-ASUS-4205.ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
Blijkbaar heb ik dus een retail mobo en daarom komt de ROM niet overeen met die geleverd word via de site van ASUS.

Wat ik nu heb gedaan, de bios ROM gebackupd en nu ga ik dan de ROM modifien en proberen CPu support toe te voegen, ik hou dit topic wel op de hoogte

-

Pagina: 1