Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netwerk valt weg bij verbinding maken met laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Sinds ongeveer een maand heb ik het probleem dat wanneer ik met de laptop verbinding wil maken met mijn wifi het compleet wegvalt. Wanneer ik probeer verbinding te maken met de laptop valt het wifi direct weg bij alle apparaten die aangesloten zijn. Hierna moet ik de router aan en uit zetten om het weer te laten werken en wanneer ik de laptop opstart valt het direct weer weg. Dit is niet het geval wanneer er andere apparaten verbinding maken met het netwerk, het gaat bijvoorbeeld wel goed met de mobiele telefoon en met de PS4.
Weet iemand wat er hier aan de hand kan zijn?

De router: Sitecom X5 N600 WLR-5100
De laptop: ASUS F555L Series

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-04-2017 11:17)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is een wassen neus dat performance omlaag haalt, stabiliteit om zeep helpt en alleen maar zeer beperkt je beveiliging verbetert. Je doet er veel beter aan het uit te laten en te zorgen dat je een degelijke firewall en virusscanner op je computers hebt. Daarbij is Windows Defender / MS Security Essentials voldoende.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Als eens de WiFi driver van je laptop opnieuw geïnstalleerd? Het lijkt er naar dat de draadloze adapter van je laptop je WiFi om zeep helpt.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Verwijderd

Topicstarter
Slavy schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:05:
Als eens de WiFi driver van je laptop opnieuw geïnstalleerd?
Net geprobeerd en hij deed het voor een paar secondes, maar toen lag alles er helaas weer uit.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:03:
De router: Sitecom X5 N600 WLR-5100
Zojuist even wat reviews gelezen over die router, maar daar zat geen enkel positief oordeel tussen.
Instabiliteit lees ik het meeste over.

Verwijderd

Topicstarter
Gravit0n schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:25:
Zojuist even wat reviews gelezen over die router, maar daar zat geen enkel positief oordeel tussen.
Instabiliteit lees ik het meeste over.
Ik heb ze net inderdaad ook even lopen lezen. Toch gek dat ik er pas na anderhalf jaar last van heb en alleen met deze specifieke laptop.

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-11 23:39

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Misschien even het netwerk vergeten en proberen opnieuw verbinding te maken.

Verwijderd

Topicstarter
xleeuwx schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:31:
Misschien even het netwerk vergeten en proberen opnieuw verbinding te maken.
Al een aantal keer geprobeerd, maar helaas niet gelukt.

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-11 23:39

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:33:
[...]

Al een aantal keer geprobeerd, maar helaas niet gelukt.
Router al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen en firmware updates gedaan ?

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Probleem heb ik ook gehad, ik verdenk een windows 10 update ervan want ik heb het alleen gehad bij verbinding laptop met mijn tp link router. Ik denk dat de combi windows 10 + router niet fijn was.

Router er tussenuit gehaald en op de Wifi connecten van Ziggo, probleem verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
xleeuwx schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:35:
[...]

Router al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen en firmware updates gedaan ?
Beide al gedaan, maar niet geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even wezen spelen met de instellingen van de router en heb de Sitecom Cloud Security uit gezet. Het internet werkt nu al ongeveer 10 minuutjes op de laptop :)
Weet iemand of ik dit uit kan laten of dat dit wel een essentieel onderdeel is?

Acties:
  • Beste antwoord

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is een wassen neus dat performance omlaag haalt, stabiliteit om zeep helpt en alleen maar zeer beperkt je beveiliging verbetert. Je doet er veel beter aan het uit te laten en te zorgen dat je een degelijke firewall en virusscanner op je computers hebt. Daarbij is Windows Defender / MS Security Essentials voldoende.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1