Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Vraag
Alle reacties
Daar is wel wat van te vinden als je er naar googled.
Maar dan houd je toch alsnog al de eerdere genoemde failover/backup eisen die je stelde?
Kun jij dan een linkje posten ?ehtweak schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:56:
Je bedoelt een SIP --> PSTN gateway (en niet andersom).
Daar is wel wat van te vinden als je er naar googled.
Maar dan houd je toch alsnog al de eerdere genoemde failover/backup eisen die je stelde?
Ik vind alleen apparatuur daarop. Ik zoek iemand die de dienst levert ?
(en dan bedoel ik dus echt fysiek de dienst, niet die het bij mij wil komen installeren)
En de genoemde failover/backup en kennis eisen zijn al aanwezig op onze pstn lijnen,
Vandaar dat ik die wil gebruiken. Ik ga er vanuit dat iemand die dat levert wel al die faciliteiten heeft.
(en anders kan ik in geval van faal altijd daar naar toe verwijzen)
[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 20-04-2017 16:03 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Tja, je zou ook outside-the-aloude-box kunnen denken...

ISDN/PSTN is een uitstervend ras. Wellicht flexibeler/handiger om op VoIP/SIP over te stappen?
Dan kunnen je call streams veel makkelijker en flexibeler gerouteerd, afgehandeld, opgeslagen, herverdeeld, etc, etc. worden...
En daarbij kun je VoIP/SIP telefonie zowel als dienst door een service provider laten afhandelen en/of zelf een deel uit (laten) voeren. En/of een willekeurige/toepasselijke verhouding tussen die beiden; deels zelf hosten, deels uitbesteden. Allemaal afhankelijk van beschikbare budget, doelstellingen, gewenste SLA, e.d.
Waarbij agents zowel in fysieke als in software matige vorm zich overal en nergens kunnen bevinden!
Hier had uw reclame kunnen staan.
Het maakt dan verder niet uit hoe het verkeer bij jullie aan komt, dat is namelijk gewoon hoe telefonie verkeer werkt. Qua redundantie neem ik aan dat het bij de huidige VoIP provider al goed genoeg op niveau is. Anders zouden ze geen diensten afnemen bij die provider.
Ik snap je vraag niet ? telefonische meldingen komen binnen op onze telefonie centrale. wij verwerken die en sturen de correcte mensen aan. Dat doen we nu al voor tientallen klanten, dit zou er gewoon 1tje meer zijn. Het hele idee is dat ik op die manier niets anders hoef in te regelen dan een reeks ID nr's en 1 telefoonnr toekennen aan hun.Eiríkr schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:04:
Het inbound verkeer voor de nieuwe klant, hoe moet dat worden afgehandeld? Op dezelfde toestellen en dus oude omgeving die er nu staat? Hoe gaat dat er uit zien?
Das dus precies wat ik zoek !, alleen levert hun voip provider die dienst niet, die doen alleen maar "voip"dingen.Quas schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:00:
Maar kan je niet gewoon een extra telefoonnummer regelen bij jullie huidige provider waar dan naar kan worden doorgeschakeld door de huidige VoIP provider van de nieuwe klant.
Het maakt dan verder niet uit hoe het verkeer bij jullie aan komt, dat is namelijk gewoon hoe telefonie verkeer werkt. Qua redundantie neem ik aan dat het bij de huidige VoIP provider al goed genoeg op niveau is. Anders zouden ze geen diensten afnemen bij die provider.
Dus ik zoek een provider die dat voor mij wil doen, maar google vind ik niemand die dat levert.
En ik heb random wat Voip Leveranciers gebeld, maar die doen dat ook niet.
Dus ik zoek er 1 die dat wel doet
Erm daar was ik nu dus mee bezig ?ehtweak schreef op donderdag 20 april 2017 @ 17:54:
Ik vond wat apparatuur die idd SIP --> PSTN aankan. Dienstverleners die dat doen voor je, kan ik je niet zo 1-2-3 op een presenteerblaadje aanbieden. Daar zal je echt zelf in moeten duiken (of er iemand voor inhuren)
Erm je out of the box is redelijk het verkooppraatje wat ik van iedere voip provider hoorTja, je zou ook outside-the-aloude-box kunnen denken...![]()
ISDN/PSTN is een uitstervend ras. Wellicht flexibeler/handiger om op VoIP/SIP over te stappen?
Dan kunnen je call streams veel makkelijker en flexibeler gerouteerd, afgehandeld, opgeslagen, herverdeeld, etc, etc. worden...
En daarbij kun je VoIP/SIP telefonie zowel als dienst door een service provider laten afhandelen en/of zelf een deel uit (laten) voeren. En/of een willekeurige/toepasselijke verhouding tussen die beiden; deels zelf hosten, deels uitbesteden. Allemaal afhankelijk van beschikbare budget, doelstellingen, gewenste SLA, e.d.
Waarbij agents zowel in fysieke als in software matige vorm zich overal en nergens kunnen bevinden!
Voor de duidelijkheid, dit systeem handeld alleen inkomend verkeer af, dus gesprekskosten hebben we niet. Alle uitgaande gesprekken gaan over een heel ander systeem wat wij niet beheren.
Maar we hebben geen behoefte aan al die flexibiliteit
alle meldingen komen van analoge kastjes af die via telefoonlijn lijn naar onze telefoonnr's bellen.
Dit gaat puur over het ontvangen van (alarm) meldingen, die worden afgehandeld door tig telefonistes die allemaal mooi in dezelfde ruimte zitten.
We hebben dus al eens gekeken naar ombouwen naar sip. Maar het enige voordeel op dit moment is dat we minder aan lijnhuur betalen. Maar Als ik alles ombouw naar SIP. Kost ons dat een paar 1000 euro's en leverde het in het gunstigste gevan nog geen 50E per maand besparing op aan lijn huur. En daarnaast gebruiken veel kastjes het DTMF protocol nog, wat ook nog eens zeer gevoelig is voor hakkelende lijnen/geluidscompressie, wat het alleen maar risico voller maakt.
Als we nu veel meer klanten krijgen die via sip word het interessant, maar niet voor deze ene kleine klant.
- Neem een hosted PBX af bij een VoIP leverancier.
- Laat de SIP trunk van je nieuwe klant op die hosted PBX binnenkomen.
- Schakel binnen die hosted PBX al het verkeer vanaf de SIP trunk door naar een nummer op jullie eigen centrale.
Er zijn diverse partijen in Nederland die zo'n hosted PBX aanbieden. In welke regio zit je?
Hier had uw reclame kunnen staan.
Met die info is het al heel wat makkelijker om een passends iets te verzinnen.
Vodafone en Tele2 leveren kant en klare Business ISDN diensten met een IAD ertussen, zodat je gewoon op ISDN2 basis naar je telefooncentrale toe kan.
Maar je kunt ook zelf aan de slag gaan met bijvoorbeeld een Patton box. Die heb je al met eenmaal een ISDN2 poort, alleen de configuratie ervan vereist wel wat kennis. Of pak een Fritzbox met ISDN poort, die is wat eenvoudiger configureren en waarschijnlijk goedkoper. Er zijn echter telefooncentrales die problemen hebben met de kloksynchronisatie met dergelijke apparaten, waardoor het zou kunnen dat je het hoort tikken door een gesprek heen. Bijvoorbeeld van Samsung centrales ken ik dat probleem.
Dat jullie geen SIP hebben hoeft geen probleem te zijn. Zeker niet als jullie enkel inbound calls moeten ontvangen. Er bestaan Ip gateway's etc maar die heb je in principe niet eens nodig. Voor inbound verkeer hoeven jullie geen SIP te ondersteunen (afhankelijk van de afspraken met de klant)heuveltje schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:57:
Hoi
Aangezien google me even in de steek laat.
Misschien dat iemand me hier kan helpen.
Ik werk voor een telefonie/meldbank deze is al voorzien van overvloed aan binnenkomende vaste lijnen
(isdn)
Nu moet er een nieuwe klant bij komen, en deze wil zijn telefonie via sip aanleveren.
Alleen wij hebben geen sip
Als zij alle inbound calls op bepaalde nummers aan hun kant forwarden naar een vrij nummer op jullie isdn configuratie werkt dat ook. Zolang er maar genoeg voice kanalen zijn en de programmatie ok is. Dan krijgen jullie alles gewoon op de eigen bestaande infrastructuur binnen.
Als jullie ook met het SIp nummer terug moeten kunnen bellen begint het lastiger te worden.
Dikgedrukte is de spijker op zijn kop, juist die garantie die de klant verwacht maakt het lastiger.Nu is opzicht SIP binnenkrijgen niet zo moeilijk. routertje configgen en plaatsen, klaar.
Kan ik zelf ook nog wel. Alleen deze lijn moet wel gegarandeerd 24/7 werken.
Echter SIP GOED geborgd binnenkrijgen word een ander verhaal.
-Redundante data lijnen,
- extra fail over router
-Extra spare router
-24/7 Service contract op die router.
-Nood procedure uitbreiden voor onze backup locatie dat die ook sip heeft.
etc...
SIP/VOIP kan op verschillende manieren worden uitgevoerd. Belangrijk is het verschil tussen. Voice Over IP, en Voice over internet. Dat zijn nog 2 verschillende zaken. Gezien de verwachtingen van je klant niet onbelangrijk. Op Voice over Internet moet je geen enkele garantie willen geven.
Om VOIP/SIP kwaliteit te garanderen moet je end2end QoS (Quality of service) aan kunnen bieden. Via internet kan dat niet. (Uitleg waarom is wat offtopic, wil ik gerust apart uitleggen)
Dat staat nog eens volledig los van redundante lijnen etc.
Als je het echt wil borgen kom je al snel in MPLS constructies uit, met bijbehorend prijskaartje.
Is logisch dat KPN daar niet bij wil helpen. Waarom moet het echter per se sip2sip zijn? Moeten de telefonie systemen echt gekoppeld worden? Ik zie anders geen reden dan dat de klant gewoon geen verbruik wil betalen.En dat word duur voor de hoeveelheid gespreken per dag die daar op binnenkomen.
Nu was ik aan het zoeken naar een aanbieder waar wij die SIP verbinding op binnen kunnen laten komen, en die dat dan doorzet over het normale telefonie netwerk.
Alleen KPN zegt me daar niet verder mee te kunnen helpen. en google laat me even in de steek.
Ik vind 100 bedrijven die mijn analoge lijnen willen vervangen door een sip lijn. Maar andersom niet.
Kan iemand me verder helpen op dat punt ? Weet iemand een goede zoekterm, of een bedrijf wat die dienst aanlevert ?
Geef gerust meer info, leuke case
Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache
Interessant onderwerp, moet je dan gebruikmaken van huurlijnen, dark fiber en dergelijke? Aangezien een VPN ook via het reguliere Internet verloopt.Skimovic schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:24:
[...]
Om VOIP/SIP kwaliteit te garanderen moet je end2end QoS (Quality of service) aan kunnen bieden. Via internet kan dat niet. (Uitleg waarom is wat offtopic, wil ik gerust apart uitleggen)
My favorite programming language is solder.
Je moet dan inderdaad gebruik maken van huurlijnen. Tegenwoordig MPLS, blijven in principe huurlijnen maar dan managed over een aparte backbone. (inclusief router)Puch-Maxi schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 00:09:
[...]
Interessant onderwerp, moet je dan gebruikmaken van huurlijnen, dark fiber en dergelijke? Aangezien een VPN ook via het reguliere Internet verloopt.
Denk aan een volledig apart managed netwerk los van het internet (intranet) waar private VPN's, Vlans over worden gelegd. Volledig beheerd door de operator. Zo kan je meerdere vestigingen gewoon in een LAN config zetten.
Zowel de Layer 3 routers als de route ertussen zijn dan volledig managed en enkel dan kan je end2end QoS garanderen. QoS kan overigens ook gebruikt worden om bepaalde applicaties voorang te geven etc.
Bij een traditionele VPN kan je de QoS wel instellen op beide routers, maar de weg er tussenin kan je niet controleren als die over internet gaat (netneutraliteit). Dat zal dus altijd een 'best effort' blijven.
Bij data werkt dat, maar bij voice kan je niet bufferen.
[ Voor 17% gewijzigd door Skimovic op 25-04-2017 01:17 ]
Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache
My favorite programming language is solder.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Dit topic is gesloten.