Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 16:05
Ik had een kleine hoop of iemand wist wanneer het 1070 model van de GS73VR uitkomt in Nederland. Ik zie hem op een aantal Duitse, Franse en Italiaanse sites voorbij komen maar nog geen enkele Nederlandse webshop heeft hem in de voorverkoop staan.

Na twee laptops te hebben geprobeerd in de "wet van kopen op afstand" periode ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een lichte snelle laptop wil hebben (1070) en het liefst 17". Dan kom ik dus uit op die GS73VR 7RG die (nog) niet te krijgen is.

Afhankelijk van welke shop je treft zie je 4-mei staan of begin juni.

De vorige laptops die ik had geprobeerd waren de Asus GL502VS met een i7-6600, 1070 en FHD IPS scherm. Deze was in de buurt van wat ik wilde hebben (ook al vond ik het keyboard foei lelijk met die rode wsad toetsen). Maar die laptop had kuren, random vastlopers en rare beeldscherm issues (als ik zonder voeding een game ging spelen ging constant het scherm uit/aan).

De andere was de MSI GT62VR met een i-7700, 1070 en 4k scherm. Super mooi scherm, maar voor 2600 euro had ik een betere SSD verwacht (zat gewoon een sata ssd in), tevens vond ik hem 'vrij zwaar' maar voelde (zeker de onderkant) een beetje goedkoop aan. (erg dik, onderkant had behoorlijke vervorming als je hem oppakte).

Maar goed, tot nu toe enkel in het buitenland te vinden zonder een idee wanneer hij hier uit komt. Dus een kleine hoop dat iemand hier meer over weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:25
Waarom contacteer je niet een shop die MSI verdeelt? Die gaan het wel weten of na kunnen vragen.

Qua SSD, in gevoel maakt het toch niet uit of het een sata SSD of nvme SSD is. Mijn SSD heeft snelle transmissie rates maar merk geen verschil in snelheid met mijn vorige desktop met sata SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
Engineer Stewie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:29:
Qua SSD, in gevoel maakt het toch niet uit of het een sata SSD of nvme SSD is. Mijn SSD heeft snelle transmissie rates maar merk geen verschil in snelheid met mijn vorige desktop met sata SSD.
Het ging hierbij om het gevoel dat er een SSD in zat van 1+ jaar oud in een laptop van wel hele hoge premium price. Dat knaagde in mijn hoofd! ;) (en ik moet zeggen de asus 'voelde' wel iets sneller aan met de NVMe SSD er in, maar ik heb ze niet naast elkaar gehad)

Ik ga Coolblue / NoRRoD (NoRRoD site is down) is mailen, misschien geven ze wel antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mounir
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-07 11:27
Zoals eerder gezegd, mailen is je beste optie. Heeft mij ook geholpen met het beschikbaarheid van producten of wanneer ze beschikbaar zouden zijn. Als de winkel zelf niet lukt, probeer de producent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888629

Da_Teach schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:13:
[...]

Het ging hierbij om het gevoel dat er een SSD in zat van 1+ jaar oud in een laptop van wel hele hoge premium price. Dat knaagde in mijn hoofd! ;) (en ik moet zeggen de asus 'voelde' wel iets sneller aan met de NVMe SSD er in, maar ik heb ze niet naast elkaar gehad)

Ik ga Coolblue / NoRRoD (NoRRoD site is down) is mailen, misschien geven ze wel antwoord :)
Bel gewoon met de MSI importeur. Die kunnen jou vast wel van antwoorden voorzien:

040-2676600

Die hebben mij ook goed geholpen voordat ik mijn GT73VR 7RE heb gekocht.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 888629 op 20-04-2017 19:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Da_Teach
Coolblue wist van niks en kon mij ook niet verder helpen. NoRRoD (site was weer online) wist mij wel te vertellen dat zij de laptop in hun systeem zien staan en dat deze dus inderdaad in Nederland ook gaat komen maar niet wanneer.

Ik zal morgen is kijken of ik tijd heb om dat 040 nummer te bellen.

Update:
De persoon bij MSI was niet bereikbaar; Ik heb hem wel gemaild, mocht ik daar antwoord op krijgen zal ik het hier posten.

Ondertussen ben ik zelf weer 180 graden gedraaid en heb een Alienware 17R4 besteld met een 1080 er in, I know right. 'iets' zwaarder maar met 10% korting + 250 euro korting kwam deze uit op 2650 euro en dat was net even te goed om te laten gaan.

[ Voor 132% gewijzigd door Da_Teach op 24-04-2017 16:18 ]

Pagina: 1