Welke Macbook / iMac past het best bij mij?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een Windows laptop en een oude Windows PC staan. Aangezien ze beide gebreken beginnen te vertonen is het tijd voor iets nieuws. Graag wil ik de overstap maken naar Apple.

Ik gebruik het vooral voor Photoshop en Ableton, redelijk zware programma's dus. Nu is mijn vraag: Welke Macbook of iMac kan ik het beste aanschaffen? Omdat ik het ook wel handig vind om hem onderweg te gebruiken denk ik toch vooral aan een Macbook. Wat raden jullie mij aan? En is het aan te raden om een refurbished te kopen of is dit niet handig?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Heb je ook een budget in gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rond de €1000,-..... Liefst minder uiteraard, maar voor een beetje kwaliteit zal het toch meer gaan kosten.
Indien iemand een goede Windows weet -die geschikt is voor deze doeleinden- dan hoor ik het ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Met dat bedrag moet je of naar windows moet kijken of naar een 2e hands Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enige aanbevelingen? Ik heb zeer beperkt verstand van processors en alle andere ongein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:56
Gezien jouw eisen (draagbaarheid en videobewerking) zou ik voor de Macbook Pro 13-inch 2015 model gaan. Deze heeft de beste prijs-kwaliteitverhouding op dit moment. Voor 1000 euro moet het wel mogelijk zijn om tweedehands een vrijwel nieuw model op de kop te tikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Binnen jou budget zou je toch naar een tweedehandse model moeten kijken. Als je hem ook onderweg gaat gebruiken is een 13 inch prima voor de taken die je beschrijft. Voornamelijk de retina modellen zou bij jou goed passen, aangezien je met Photoshop gaat werken.

Voor ongeveer 1000 euro zie ik op V&A een aantal Macbook Pro's. Deze bijvoorbeeld, een model uit 2015 en heeft nog garantie: V&A aangeboden: 13" MBP Retina 2.7 i5 | 8GB | 256GB SSD | van 05-2016! (garantie verloopt wel over twee weken, maar wellicht dat er nog met de verkoper iets te regelen valt, of je kan de garantie nog altijd uitbreiden met Apple Care)

Deze heb ik ook gezien: V&A aangeboden: Apple MacBook Pro 13,3" Retina 2013 i5 2.9ghz 500gb ssd 8gb RAM

Dit is dan een Macbook Pro uit 2013. Heeft geen garantie, maar voordeel is wel dat hij een SSD heeft van 512GB. De prijs is naar mijn mening wel iets te hoog.

Qua processor snelheid zijn ze vrijwel identiek, behalve dat de 2015 een Broadwell processor aan boord heeft, i.p.v. een Haswell processor in de 2013 variant.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top, thanks voor de reacties! Ik ga op jacht naar een Macbook Pro 13'' 2015. Zijn de refurbished modellen aan te raden van bijvoorbeeld leapp of een andere aanbieder? Of zijn de tweedehands modellen ook gewoon prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ben vergeten te melden; ik kan ook zakelijk een nieuwe kopen, dus zonder de BTW. Verstandiger lijkt het me dan om gewoon een nieuwe te kopen. Iemand ervaring met de touch bar? Dit lijkt mij ongelofelijk handig met Ableton. Werkt de bar goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:08:
Top, thanks voor de reacties! Ik ga op jacht naar een Macbook Pro 13'' 2015. Zijn de refurbished modellen aan te raden van bijvoorbeeld leapp of een andere aanbieder? Of zijn de tweedehands modellen ook gewoon prima?
Tweedehands is net zo prima. Waar je op moet letten is of het apparaat nog garantie heeft of niet, de cycle count van de batterij (te vinden als je op het Apple icoon klikt linksboven > About this Mac > System Report > Power) en het opslaggeheugen. Ik raad je ten zeerste af om een model aan te schaffen met maar 128GB aan opslaggeheugen. Dat is namelijk te weinig en gaat op ten duur irriteren.

Heb net even op Leapp gekeken en zij hebben op dit moment geen retina modellen op voorraad. Wellicht dat je even kan bellen met een filiaal bij jou in de buurt of ze retina modellen hebben liggen, maar zeer waarschijnlijk niet.

Dit is voorbeeld echt een prima keuze: V&A aangeboden: 13" MBP Retina 2.7 i5 | 8GB | 256GB SSD | van 05-2016!

Als je zakelijk een laptop gaat aanschaffen, heb je maar één jaar garantie. Als je nog twee jaar extra garantie wilt, moet je dus Apple Care aanschaffen. Persoonlijk vind ik de trackpad op Macbooks de beste vergeleken met andere laptops dus dat zal zeker wel goed komen. Ik heb zelf geen ervaring met Ableton, maar als zij ondersteuning bieden voor de Touch Bar dan moet dat ook zeker wel goed gaan. De Touch bar op zich is in sommige gevallen erg handig, maar soms ook dubbel op. Waar ik echt tevreden mee ben is de Touch ID, dat werkt echt perfect.

[ Voor 8% gewijzigd door MysticX op 20-04-2017 13:20 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor jullie hulp! Ik ben veel wijzer geworden en het zoeken kan beginnen:)
Pagina: 1