Ik heb de vraag gekregen om een groot aantal computers te voorzien van een image. Vroeger heb ik dit wel eens gedaan met Symantec Ghost maar dat product wordt niet meer ontwikkeld. Ik heb inmiddels wat product onderzocht en ben op zoek naar ervaringen en alternatieven. Ik vind zowel open source tools als betaalde producten, hiervoor heb ik niet een bepaalde voorkeur. Het mag best geld kosten, maar liever niet te veel of per PC.
Ik heb de volgende wensen, de software moet kunnen:
Ik heb de volgende wensen, de software moet kunnen:
- Images maken van een disk naar het netwerk
- Images terug zetten op een grotere of kleinere disk (dus eventueel bij verhuizing HDD -> SSD)
- Moet via het netwerk kunnen (PXE)
- (Master)images kunnen worden aangeleverd door klanten, dus het liefst in een gangbaar formaat
- Macrium, Reflect Deployment Kit, vooral de prijs vind ik met €3000 wel erg hoog
, krijg geen goed beeld wat het product precies kan.
- Fog Project, Open Source tool, lijkt me te voldoen aan mijn eisen. Heeft iemand ervaringen? Ik ga denk ik dit testen in een POC.
- EaseUS, ook een interessant alternatief, voldoet aan alle eisen. Iemand ervaringen?
- Arconis True Image, ik kan niet echt een goede technische specsheet vinden. Iemand ervaringen?