Beste tweakers,
ik heb een probleem met mijn access point.
op het moment zal ik mijn situatie proberen uit te leggen.
In de meterkast staat de modem van caiway (glasvezel 100mbps up en down), een Sitecom x8 als router en een Netgear R7000 op mijn slaapkamer op de eerste etage ( de verbinding tussen de Sitecom x8 en Netgear is geregeld door een vaste kabel ) als access point.
Nou is het probleem dat ik op de tweede etage lage snelheid bereik, dit is mijn eigen kamer en die kamer is direct boven mijn slaapkamer.
Als ik een speedtest doe dan kom ik op ongeveer 20 over 5ghz.
Waar kan dit allemaal aan liggen ? Als ik een speedtest doe op mijn telefoon in mijn slaapkamer dan pak ik ongeveer 90-95.
Als ik een speedtest doe op het toilet op de begane grond (verbonden naar de access point ) dan pak ik ongeveer 80. Dus het lijkt me sterk dat de access point geen sterk bereik heeft.
Ik heb hiervoor met de tp-link geprobeerd en dat ging helemaal niet goed.
Omdat ik best wel vaak game, is dit natuurlijk wel belangrijk voor mij.
Is mijn access point te zwak ?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Sitecom x8 als router
Netgear R7000 als access point voor boven.
ik heb een probleem met mijn access point.
op het moment zal ik mijn situatie proberen uit te leggen.
In de meterkast staat de modem van caiway (glasvezel 100mbps up en down), een Sitecom x8 als router en een Netgear R7000 op mijn slaapkamer op de eerste etage ( de verbinding tussen de Sitecom x8 en Netgear is geregeld door een vaste kabel ) als access point.
Nou is het probleem dat ik op de tweede etage lage snelheid bereik, dit is mijn eigen kamer en die kamer is direct boven mijn slaapkamer.
Als ik een speedtest doe dan kom ik op ongeveer 20 over 5ghz.
Waar kan dit allemaal aan liggen ? Als ik een speedtest doe op mijn telefoon in mijn slaapkamer dan pak ik ongeveer 90-95.
Als ik een speedtest doe op het toilet op de begane grond (verbonden naar de access point ) dan pak ik ongeveer 80. Dus het lijkt me sterk dat de access point geen sterk bereik heeft.
Ik heb hiervoor met de tp-link geprobeerd en dat ging helemaal niet goed.
Omdat ik best wel vaak game, is dit natuurlijk wel belangrijk voor mij.
Is mijn access point te zwak ?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Sitecom x8 als router
Netgear R7000 als access point voor boven.