Thumbs-up ideeën

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:01
Ik vind de thumbs-up een mooi middel om mensen te laten weten dat je hun inbreng waardeerd. Op het forum werkt het prima en het is jammer dat het niet op de frontpage beschikbaar is, al is dat al eerder ingezonden.

Daarom nog wat andere ideeën en verbeteringen:
  • Toestaan thumbs-up te geven in gesloten topics. Dat je geen reactie kunt geven snap ik, maar als het antwoord of de vraag die erin staat je toch heeft geholpen met iets of dat het al gesteld is en jij dat niet meer hoeft te doen, lijkt me toch thumbs-up waardig
  • Samenvatting (notificatie). Ik krijg regelmatig een thumbs-up en heb daardoor erg veel notificaties. Dus heb ik die uitgezet, maar ik vind het wel fijn om te weten dat mensen mijn inbreng waarderen. Een enkele notificatie als samenvatting van al je thumbs-up van afgelopen week zou gewaardeerd worden
  • Een melding bovenin een topic van de laatste thumbs-up, zou ik ook fijn vinden
  • Thumbs-up historie. Als je ergens kunt filteren/zoeken/zien voor welke posts je allemaal een thumbs-up hebt gehad en welke het meest, kun je nagaan wat wel of niet breed gewaardeerd wordt en wat voor zaken je dus wel of niet moet plaatsen.
  • Meest gewaardeerde op profiel. Het lijkt me leuk om bij mensen te zien welke posts ze de meeste thumbs-up hebben gehad en hoeveel dat er waren. Toch een beetje competitie erbij. En de algemene kwaliteit gaat dan omhoog.
  • Herinnering om te thumbs-uppen. In topics zou een melding moeten staan aan de onderkant of iets om te thumbs-uppen. Vooral bij vraag/antwoord topics zou het kunnen zijn dat je een antwoord wel waardeerd, maar toch iets anders kiest als "winnaar".
  • Topics filteren (of sorteren) op thumbs-up, zodat je bv alles boven de 10 thumbs-up kunt bekijken voor de meest zinvolle reacties
Het blijft een leuke feature en ik mis hem toch wel op andere sites, maar volgens mij kunnen jullie verder gaan om de nieuwe standaard neer te zetten als het gaat om kwaliteitsverbetering van posts en comments.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 20-04-2017 12:07 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Martinspire schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:41:
  • Toestaan thumbs-up te geven in gesloten topics. Dat je geen reactie kunt geven snap ik, maar als het antwoord of de vraag die erin staat je toch heeft geholpen met iets of dat het al gesteld is en jij dat niet meer hoeft te doen, lijkt me toch thumbs-up waardig
Van je hele rijtje lijkt mij deze nog de meest handige / fijne. Ik ervaar ook vaak dat ik een Thumbs-up wil geven voor een reactie, maar dat vanwege een slotje dit niet gaat. (Lang lopende ervaringen topics bijv.)

Btw als we nu toch bezig zijn, een topic kunnen sorteren op het aantal thumbs-up zou ook een welkome functie zijn. Zeker bij ervaringen topics van 10.000 berichten zou het handig zijn om vlug te kunnen zien waar de goede berichten / tips zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 20-04-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:01

crisp

Devver

Pixelated

rens-br schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:46:
[...]

Van je hele rijtje lijkt mij deze nog de meest handige / fijne. Ik ervaar ook vaak dat ik een Thumbs-up wil geven voor een reactie, maar dat vanwege een slotje dit niet gaat. (Lang lopende ervaringen topics bijv.)
Het is eigenlijk niet praktisch dat bij een nieuw deel in een topicreeks het vorige deel gesloten moet worden. Eigenlijk zouden slotjes alleen voorbehouden moeten zijn aan 'slechte' topics.

Maar volgens mij hangt het kunnen geven van een thumbs-up ook niet direct vast aan de topicstatus, maar aan het recht om ook in een topic te kunnen posten. Het is technisch lastig om daar voor bepaalde acties weer uitzonderingen voor te maken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

crisp schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:54:
Het is eigenlijk niet praktisch dat bij een nieuw deel in een topicreeks het vorige deel gesloten moet worden. Eigenlijk zouden slotjes alleen voorbehouden moeten zijn aan 'slechte' topics.
Dit voor de zoekresultaten e.d. bedoel je? Het is alleen ook echt niet handig om het open te houden, want users zijn geneigd om er dan alsnog in te gaan reageren.

Het makkelijkste zou gewoon zijn om af te stappen van de 10.000 posts restrictie, maar dat had technisch weer een aantal nadelen volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

rens-br schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:07:
[...]

Dit voor de zoekresultaten e.d. bedoel je? Het is alleen ook echt niet handig om het open te houden, want users zijn geneigd om er dan alsnog in te gaan reageren.
Dat zou dan op een andere manier opgelost moeten worden; bijvoorbeeld door de quickreply te verbergen en 'reply' te laten doorverwijzen naar het nieuwe topic ;)
Het makkelijkste zou gewoon zijn om af te stappen van de 10.000 posts restrictie, maar dat had technisch weer een aantal nadelen volgens mij.
De 10.000 post restrictie is niet technisch van aard maar is er vanwege performance en doorzoekbaarheid. Het is dan ook geen harde restrictie (maar wel een wenselijke).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:01
rens-br schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:46:
[...]

Btw als we nu toch bezig zijn, een topic kunnen sorteren op het aantal thumbs-up zou ook een welkome functie zijn. Zeker bij ervaringen topics van 10.000 berichten zou het handig zijn om vlug te kunnen zien waar de goede berichten / tips zitten.
Misschien niet (alleen) sorteren, maar filteren? Alles boven de 10 thumbs-up lijkt me handig

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

crisp schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:02:
Dat zou dan op een andere manier opgelost moeten worden; bijvoorbeeld door de quickreply te verbergen en 'reply' te laten doorverwijzen naar het nieuwe topic ;)
Dat lijkt mij inderdaad al een hele mooie oplossing. Ook op het moment dat je op 'quote' drukt wordt het bericht dan geplaatst in een nieuws topic.
De 10.000 post restrictie is niet technisch van aard maar is er vanwege performance en doorzoekbaarheid. Het is dan ook geen harde restrictie (maar wel een wenselijke).
Dat was het inderdaad. Ik wist dat er een reden voor was.

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-05 06:38

Tripl3 D

Brother in Arms

Het zou ook wel fijn zijn als je je eigen likes kunt terugvinden.

Ik heb bijvoorbeeld in het topic over Philips Hue in de afgelopen maanden diverse posts geliked met waardevolle informatie, maar maanden later heb ik pas een Hue set gekocht. Nu zoek ik me een ongans naar welke posts ik een 'like'-je gegeven heb om de info terug te lezen, maar dat is op dit moment monnikenwerk.

Graag een duimpje voor de TS als je het hier mee eens bent!

[ Voor 7% gewijzigd door Tripl3 D op 30-11-2017 12:39 ]

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• rens-br

rens-br

Tripl3 D schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:37:
Ik heb bijvoorbeeld in het topic over Philips Hue in de afgelopen maanden diverse posts geliked met waardevolle informatie, maar maanden later heb ik pas een Hue set gekocht. Nu zoek ik me een ongans naar welke posts ik een 'like'-je gegeven heb om de info terug te lezen, maar dat is op dit moment monnikenwerk.
Hoewel het een handige functie kan zijn. Kun je dit ook oplossen door de posts te bookmarken.

Daar heb je echter nu natuurlijk niks meer aan.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 30-11-2017 13:04 ]

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

rens-br schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:04:
[...]

Hoewel het een handige functie kan zijn. Kun je dit ook oplossen door de posts te bookmarken.

Daar heb je echter nu natuurlijk niks meer aan.
Sowieso lijk ik daar dan wat verkeerd te doen, want in het verleden heb ik wel eens een topic gebookmarkt en later een bericht in datzelfde topic. Daardooe was de bookmark van het topic vervangen door die van het bericht. Toen ik het topic weer bookmarkte, verdween de bookmark van het bericht weer. :? 8)7

• rens-br

rens-br

@Tripl3 D dat gebeurd hier ook merk ik nu, dat is behoorlijk onhandig. @crisp is dat bij design zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

rens-br schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:17:
@Tripl3 D dat gebeurd hier ook merk ik nu, dat is behoorlijk onhandig. @crisp is dat bij design zo?
Ja, dat is inderdaad bij design; je kan maar 1 bookmark per topic hebben, met of zonder specifieke message.

Aan de bookmark functionaliteit gaan we verder ook niets meer doen; het is de bedoeling dat dat ooit vervangen gaat worden door een functie om topics te volgen.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-05 16:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op zich vind ik ook wel dat je dit soort acties ergens in een log moet kunnen terugvinden.

Een filter om op topicniveau je eigen thumbs-up en veel 'gelikete' posts te kunnen terugzien lijkt me ook erg handig. Dat maakt het ook meteen een stuk nuttiger om posts te liken. Met het filter zou je een samenvatting kunnen krijgen van de beste posts in een topic. Ik ga hier een ticket voor maken.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Femme schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:00:
Op zich vind ik ook wel dat je dit soort acties ergens in een log moet kunnen terugvinden.

Een filter om op topicniveau je eigen thumbs-up en veel 'gelikete' posts te kunnen terugzien lijkt me ook erg handig.
Toevoeging aan dit idee: topics zien waar je geliked hebt, zoals je nu 'mijn topics' hebt krijg je dan 'mijn likes'. Met dan in de weergave een knop/linkje waarbij er automatisch het like filter wordt toegepast en je alleen de posts ziet die je geliked hebt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:03 . Reden: Leeg ivm privacy ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:52

Fiber

Beaches are for storming.

Wellicht niet alleen voor de posts die je zelf geliked hebt maar ook die van anderen. Beetje zoals op de FP: Toon alleen posts met meer dan X aantal likes. (Waarbij X instelbaar is natuurlijk...)

(Gaat alleen wel feest worden in de AWM etc. topics denk ik, maar die vermijd ik sowieso grotendeels. :) )

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Kijk en inmiddels is het ook zo ver dat dit kan, net na het 1e jubileum van dit verzoek! Bedankt!!! _/-\o_

Pagina: 1