Ik vind de thumbs-up een mooi middel om mensen te laten weten dat je hun inbreng waardeerd. Op het forum werkt het prima en het is jammer dat het niet op de frontpage beschikbaar is, al is dat al eerder ingezonden.
Daarom nog wat andere ideeën en verbeteringen:
Daarom nog wat andere ideeën en verbeteringen:
- Toestaan thumbs-up te geven in gesloten topics. Dat je geen reactie kunt geven snap ik, maar als het antwoord of de vraag die erin staat je toch heeft geholpen met iets of dat het al gesteld is en jij dat niet meer hoeft te doen, lijkt me toch thumbs-up waardig
- Samenvatting (notificatie). Ik krijg regelmatig een thumbs-up en heb daardoor erg veel notificaties. Dus heb ik die uitgezet, maar ik vind het wel fijn om te weten dat mensen mijn inbreng waarderen. Een enkele notificatie als samenvatting van al je thumbs-up van afgelopen week zou gewaardeerd worden
- Een melding bovenin een topic van de laatste thumbs-up, zou ik ook fijn vinden
- Thumbs-up historie. Als je ergens kunt filteren/zoeken/zien voor welke posts je allemaal een thumbs-up hebt gehad en welke het meest, kun je nagaan wat wel of niet breed gewaardeerd wordt en wat voor zaken je dus wel of niet moet plaatsen.
- Meest gewaardeerde op profiel. Het lijkt me leuk om bij mensen te zien welke posts ze de meeste thumbs-up hebben gehad en hoeveel dat er waren. Toch een beetje competitie erbij. En de algemene kwaliteit gaat dan omhoog.
- Herinnering om te thumbs-uppen. In topics zou een melding moeten staan aan de onderkant of iets om te thumbs-uppen. Vooral bij vraag/antwoord topics zou het kunnen zijn dat je een antwoord wel waardeerd, maar toch iets anders kiest als "winnaar".
- Topics filteren (of sorteren) op thumbs-up, zodat je bv alles boven de 10 thumbs-up kunt bekijken voor de meest zinvolle reacties
[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 20-04-2017 12:07 ]