Amino A140 Decoder IPTV op Router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakersron
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-03 23:07
Goedemorgen,

Zojuist heb ik een 2de amino A140 aan mijn netwerk toegevoegd. Onsbrabantnet (provider) zegt dat de Amino alleen werkt als deze direct op het modem aangesloten is. Nu heb ik dit getest via mijn router en het werkte inderdaad niet. Toen ik ben gaan google kwam ik er al snel achter dat ik op mijn router (Nighthawk R8000) een VLAN aan moest maken met Vlan ID 4 of 6. Dit mocht helaas niet werken. Na nog wat knutselen heb ik een knop gevonden Vlan/IPTV, daar stond ook een optie Bridge. Na deze ingeschakeld te hebben werkte de Amino wel. Helaas werkt dan mijn playstation en mijn smartTV niet meer, is er een mogelijkheid dat dit beiden gaat werken? Ik weet ondertussen dat de Amino naar een ander IP adres luistert, maar hoop dat internet en Amino langs elkaar kunnen werken in onderstaande configuratie.

Even voor de duidelijkheid:
Beneden staat 1 amino decoder, deze is rechtstreeks op het modem aangesloten.
Er gaat 1 kabel van de modem naar mijn router, en van mijn router naar een switch die 2 verdiepingen hoger ligt. Op die switch zit mijn playstation, smartTV en de Amino.

Is het zo als ik in deze configuratie blijf werken ik een keus moet maken tussen mijn amino, of netwerk op mijn smartTV en playstation? Ik zou eventueel een extra kabel kunnen leggen maar dit is nogal veel werk dus wil het eerst zo proberen.

Alvast allemaal vriendelijk bedankt voor het mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakersron
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-03 23:07
Na wat uitzoeken ben ik tot het volgende gekomen:

IPTV werkt met een ander VLAN id als gewoon netwerk. Wat ik zou moeten maken is 2 VLAN's op 1 router port, door gebruik te maken van een TRUNK port zou dit moeten werken. Helaas ondersteund mijn router dit niet. Ik zal dus uiteindelijk of een managed switch moeten aanschaffen of even een kabel leggen.