website niet bereikbaar voor alle @homers

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Hi all,

Ik draai hier thuis lekker mijn eigen linux servertje met website....en gebruik @home. Ja ik weet het, officieel mag het niet, maar als ze erover gaan zeiken stap ik wel over op adsl want daar mag het wel dus moeten ze maar wat soepeler worden :)

Nu heb ik twee vrienden die ook @home gebruiken en niet op mijn site kunnen komen terwijl anderen dat wel allemaal kunnen....heeft iemand hier een verklaring en als het ff kan ook een oplossing voor?

Bij voorbaat dank,

Timothée

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 23:25 schreef timotheebastin het volgende:
heeft iemand hier een verklaring
Ze zitten in hetzelfde tcp/ip subnet, maar in een ander fysiek net. Daardoor is jouw host niet rechtstreeks bereikbaar vanaf hun aansluiting, maar tcp/ip probeert dat wel omdat je voor tcp/ip wél in hetzelfde net lijkt te zitten.
en als het ff kan ook een oplossing voor?
Je tcp/ip stack vertellen dat ie al het verkeer over je default gateway moet gooien, in plaats van alleen het verkeer naar buiten je subnet.

Hoe? Hangt van je OS af.

• MinddiggerNL
Op woensdag 04 juli 2001 23:45 schreef Onno het volgende:
Je tcp/ip stack vertellen dat ie al het verkeer over je default gateway moet gooien, in plaats van alleen het verkeer naar buiten je subnet.

Hoe? Hangt van je OS af.
Mijn OS is e-smith server and gateway...een Redhat afgeleide. Enig idee hoe ik dat kan doen wat je hierboven verteld?

• MinddiggerNL
ff omhoog kicken...hopelijk dat er nog iemand een passend antwoord op mijn vraag heeft.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:13
route add <alle ip's in jou subnet (wildcards mogelijk)> <gateway>

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Werkt dat wel onder *nix?

Onder Windows is dit de methode inderdaad.

• MinddiggerNL
dat route add werkt niet...een vriend van me had me dat ook al gezegd maar heb het getest en werkt helaas niet. Iemand nog een ander idee? de server is dus linux maar alle clients zijn winblows.

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 15:19 schreef timotheebastin het volgende:
dat route add werkt niet...een vriend van me had me dat ook al gezegd maar heb het getest en werkt helaas niet. Iemand nog een ander idee? de server is dus linux maar alle clients zijn winblows.
Dit werkt normaal perfect, maar je zult dit aan beide kanten van de lijn moeten doen, en ik heb geen idee hoe dit onder *nix gaat

• MinddiggerNL
oh....iemand die dat wel weet? :)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

je mag echt wel linux draaien op je PC hoor als je @home hebt...ze ondersteunen het alleen niet..

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• MinddiggerNL
Op zondag 08 juli 2001 19:02 schreef kamstra het volgende:
je mag echt wel linux draaien op je PC hoor als je @home hebt...ze ondersteunen het alleen niet..
wie heeft er dan gezegd dat dat niet mocht? ik draai linux op de server (iets dat dus officieel niet mag) en windows op de clients...

Verwijderd

In linux doen we dat zo:

route add <dest ip> gw <ip gateway>

• MinddiggerNL
ah zo...maar moet ik dat dan intikken in de gateway server? en moet de ander dat dan ook intikken op zijn windows pc (diegene die dus op mijn site wil komen....en uiteraard de windows manier en niet dat regeltje dat hier stond)???

Creëer je daar geen beveiligingsgat mee? zoiets had ik nl. een keertje gehoord.

Verwijderd

Ik heb dus ongeveer hetzelfde probleem, maar dan andersom. Een klant van mijn bedrijfje host een server bij Cable & Wireless (WideXS).

Mijn verbinding komt bij @Home vandaan en ik kan dus niet op die site komen. Niet via http, niet via ftp, niet pingen, niet tracen en ook mail binnenhalen doet hij niet. En ik ken meer mensen met @Home die deze site niet kunnen bekijken.

Op mijn werk heb ik geen probleem. Als ik met m'n modem inbel (als ik dat brakke ding aan de praat krijg, wat meestal niet het geval is) heb ik ook geen problemen. Maar aangezien ik een f*cking oude modem heb, en ik met @Home die server niet kan bereiken heb ik @Home opgezegd.

@Home zegt dat het aan WideXS ligt, maar WideXS heeft mij het bewijs gegeven dat het toch echt bij @Home ligt. @Home doet er niets aan; too bad. Adios.

ADSL: here I come :)
Pagina: 1