• bartschelbergen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11 09:53
Beste tweakers,

Mijn ouders hebben sinds december een Philips 43PUS6401 gekocht ter vervanging van hun oude tv, nu is het zo als ik een film of gewoon tv aan het kijken ben ik af en toe flikkeringen zie in het beeld op bepaalde plaatsen.

Het komt vooral voor als er sprake is van een hoog contrast, een voorbeeld hiervan is als kleine donkere voorwerpen of handen snel bewegen ten opzichte van een lichte/heldere achtergrond.

Een specifiek voorbeeld is op Dicovery Channel een vishengel afsteekt tegen de heldere lucht deze ''flikkert'' en dan alleen de hengel. Een ander specifiek voorbeeld als Harry Potter de Elderwand het ravijn in gooit (klein donker voorwerp en heldere achtergrond) dit ding alle kanten op flikkert alsof de tv het niet goed verwerkt krijgt.

Het probleem komt consequent op dezelfde momenten bijvoorbeeld reclames exact op hetzelfde moment voor.

Weet iemand van u wat dit mogelijk zou kunnen zijn en of dit tv eigen is of een softwareprobleem?

Gr. Bart

[ Voor 5% gewijzigd door bartschelbergen op 20-04-2017 00:41 . Reden: toevoeging informatie ]

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je kan alle beeldverbeteraars uitzetten, zoals automatische contrast en zwart waarden aanpassing.
Ook kun je motion-flow uitzetten, omdat je het ook over bewegende objecten hebt.
Hoe deze instellingen exact heten op een Philips tv weet ik niet.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip