SNES aansluiten op AV Receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-10 14:57

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik wil mijn SNES gebruiken op mijn TV. Mijn TV is verbonden aan een Yamaha RX-V475 via een HDMI kabel. Mijn SNES heeft een kabel met een composite uitgang dus rood, wit (geluid) en geel (video). Ik heb het als volgt aangesloten:

Receiver

De geel omcirkelde heb ik allemaal geprobeerd en alle ingangen op de versterker langs gegaan. Ik heb wel al geluid maar ik krijg maar geen beeld. Moet ik iets instellen ofzo?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-10 20:34
Zover ik dit zie, sluit je het verkeerd aan.........sluit ze eens allemaal op AV5 aan. Dus geel, rood en wit (van boven naar beneden). Stel je receiver op een bron in en stel dan in dat hij de signalen van AV5 moet gaan gebruiken.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:11
En sluit de tv aan op HDMI out. Dan wordt het beeld naar de tv gestuurd. De andere HDMI aansluitingen zijn om geluid naar de receiver te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Rainesh schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:19:
Zover ik dit zie, sluit je het verkeerd aan.........sluit ze eens allemaal op AV5 aan. Dus geel, rood en wit (van boven naar beneden). Stel je receiver op een bron in en stel dan in dat hij de signalen van AV5 moet gaan gebruiken.
Gedaan, maar weer alleen geluid, geen beeld.
.Maarten schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:24:
En sluit de tv aan op HDMI out. Dan wordt het beeld naar de tv gestuurd. De andere HDMI aansluitingen zijn om geluid naar de receiver te sturen.
Ja dat heb ik want mijn PS4, Xbox One en Wii U kan ik wel gewoon zien en horen als ik de HDMI ingangen op mijn versterker langs ga.

[ Voor 33% gewijzigd door Techno Overlord op 19-04-2017 23:28 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:23

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Heb je een source aangemaakt die composit gebruikt ik neem aan dat dit niet automatisch wordt gezien aangezien het nogal een oude input is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
caanova1984 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:28:
Heb je een source aangemaakt die composit gebruikt ik neem aan dat dit niet automatisch wordt gezien aangezien het nogal een oude input is.
Dat snap ik even niet. Bedoel je in de instellingen van de receiver?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:23

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

ja ik kan per source aangeven welke input die wil een welke geluids bron. Heb niet dezelfde receiver maar zou mij niks verbazen dat jij dit ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Techno Overlord schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:29:
[...]

Dat snap ik even niet. Bedoel je in de instellingen van de receiver?
Je versterker koppelt de analoge video/audio inputs aan een reeds bestaande input, veelal een HDMI input. Dit kun je instellen/inzien in de instellingen van je versterker. Zorg er sowieso voor dat je HDMI apparaten uit staan zodat je dit goed kunt zien. Composiet kan dus prima op een bestaande HDMI input gekoppeld staan en audio ook, maar als het HDMI apparaat aan staat geniet die de voorkeur.

/Zorg er ook voor dat je composiet input voor video (geel) niet op monitor OUT staat op je versterker...dat is een manier voor je versterker om het menu op TV te toveren middels composiet ipv HDMI.

[ Voor 14% gewijzigd door Exorcist op 19-04-2017 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:02

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@.Maarten Mijn (onkyo) receiver kan voor zover ik weet geen hdmi maken van een analoog signaal. Ik kan deze wel het analoge signaal van mijn NES laten doorsturen naar de tv, terwijl het geluid dan over de boxen wordt afgespeeld. In mono weliswaar, maar dat is beter dan niets.

De tv ingang moet ik dan inderdaad wel omzetten naar de analoge ingang.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:33:
[...]

Je versterker koppelt de analoge video/audio inputs aan een reeds bestaande input, veelal een HDMI input. Dit kun je instellen/inzien in de instellingen van je versterker. Zorg er sowieso voor dat je HDMI apparaten uit staan zodat je dit goed kunt zien. Composiet kan dus prima op een bestaande HDMI input gekoppeld staan en audio ook, maar als het HDMI apparaat aan staat geniet die de voorkeur.

/Zorg er ook voor dat je composiet input voor video (geel) niet op monitor OUT staat op je versterker...dat is een manier voor je versterker om het menu op TV te toveren middels composiet ipv HDMI.
Ik vind dat mijn versterker maar een zeer summier menu heeft. Ik kan wel iets met HDMI control doen maar ik zie nergens iets wat ook maar iets met jouw tip te maken kan hebben. |:(

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Techno Overlord schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:41:
[...]

Ik vind dat mijn versterker maar een zeer summier menu heeft. Ik kan wel iets met HDMI control doen maar ik zie nergens iets wat ook maar iets met jouw tip te maken kan hebben. |:(
HDMI control is een universele bediening van meerdere apparaten met één AB. Ik heb alleen ervaring met een Onkyo of Pioneer maar daar moet je eerst op "receiver" klikken op je AB en dán naar het menu, dan kom je in het instellingenmenu en zie je dat op je TV vermits je alles OK gekoppeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Deze versterker heeft geen AV naar HDMI mogelijkheid.
Je moet dus ook de kabels van AV-out naar je tv aansluiten. Ofwel je hebt een rood, wit, geel naar rood, wit, geel nodig als je tv dat ondersteund of RWG naar scart. Een andere optie heb je niet bij deze versterker.

Zie:
http://www.avsforum.com/f...eo-av-input-hdmi-out.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Kan het ook niet met een extra apparaatje zoals deze?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Techno Overlord schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:00:
Kan het ook niet met een extra apparaatje zoals deze?
Lijkt me niet want die zorgt voor conversie van HDMI naar analoog; wat jij wil is andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
S1NN3D schreef op donderdag 20 april 2017 @ 07:17:
[...]

Lijkt me niet want die zorgt voor conversie van HDMI naar analoog; wat jij wil is andersom.
Volgens mij heb je gelijk. Moet ik deze hebben misschien? Kan iemand bevestigen dat dit werkt?

[ Voor 3% gewijzigd door Techno Overlord op 20-04-2017 08:52 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-10 13:55
Aansluiten op je tv en geluid via ARC retour naar je versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Mijn TV hangt plat tegen de muur aan en de kabels lopen door de muur. Kost te veel moeite en gedoe, dan betaal ik liever voor een extern apparaatje.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:24

FeaR

In GoT we trust

Zie vooral de handleiding... dit is mijns inziens een kwestie van RTFM. Pagina 24 van de Nederlandse versie staat het in tekst en op pagina 100 in een mooi schema:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rdgoSWiftQ45TWKTaHAnBvDg/full.jpg

Een TS uit 2003 met 2300+ posts moet toch wel bekend zijn met het stukje eigen inzet :+
Techno Overlord schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:14:
Mijn TV hangt plat tegen de muur aan en de kabels lopen door de muur. Kost te veel moeite en gedoe, dan betaal ik liever voor een extern apparaatje.
Of het apparaat werkt durf ik niet te zeggen, maar puur qua keten gaat het doen wat je wilt. Het is alleen wel de vraag hoe veel inputlag een dergelijk device genereert en of het dan überhaupt nog speelbaar is. Zo te zien doet je Yamaha geen upscale maar allee Pass Through van het signaal en daarmee de resolutie. Dus zal de externe converter naar 720p (en dan naar 1080p door de TV) dan wel 1080p (geen upscale door de TV) moeten doen. Maar hoe lang het device daar over doet kan ik nergens vinden. De vraag is ook of zon oplossing de 60 euro waard is. Is het verkopen van de huidige receiver en een nieuwe reciever met Analog to Digital Conversion kopen dan geen mooiere optie?

Edit:
Een reciever met converie is toch wel iets duurder dan ik dacht. Ik dacht dat een Denon AVR-X2300w zoiets al zou hebben, maar dat is niet zo. Dan is 60 euro opeens zo duur niet meer...

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 20-04-2017 19:12 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
FeaR schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:26:
[...]

Zie vooral de handleiding... dit is mijns inziens een kwestie van RTFM. Pagina 24 van de Nederlandse versie staat het in tekst en op pagina 100 in een mooi schema:
[afbeelding]

Een TS uit 2003 met 2300+ posts moet toch wel bekend zijn met het stukje eigen inzet :+

[...]

Of het apparaat werkt durf ik niet te zeggen, maar puur qua keten gaat het doen wat je wilt. Het is alleen wel de vraag hoe veel inputlag een dergelijk device genereert en of het dan überhaupt nog speelbaar is. Zo te zien doet je Yamaha geen upscale maar allee Pass Through van het signaal en daarmee de resolutie. Dus zal de externe converter naar 720p (en dan naar 1080p door de TV) dan wel 1080p (geen upscale door de TV) moeten doen. Maar hoe lang het device daar over doet kan ik nergens vinden. De vraag is ook of zon oplossing de 60 euro waard is. Is het verkopen van de huidige receiver en een nieuwe reciever met Analog to Digital Conversion kopen dan geen mooiere optie?

Edit:
Een reciever met converie is toch wel iets duurder dan ik dacht. Ik dacht dat een Denon AVR-X2300w zoiets al zou hebben, maar dat is niet zo. Dan is 60 euro opeens zo duur niet meer...
Slordig van mij idd. Op jouw plaatje zie ik wel alleen component en de snes heeft composite. Is dit een domme opmerking? Dan weet je gelijk hoe veel verstand ik van dit soort zaken heb. :D Ik heb zeker de handleiding van mijn device erbij genomen maar door mijn onwetendheid kwam ik er gewoon niet uit.

Ik ga me toch maar eens verdiepen in een nieuwe receiver. Die vertraging kan ik niet hebben als ik epische platform skills wil bereiken in Super Mario.

Forever raver!

Pagina: 1