AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Draait je server fysiek of virtueel?
Indien virtueel, wellicht kan de hoster de gehele VM voor je back-uppen.
Indien virtueel, wellicht kan de hoster de gehele VM voor je back-uppen.
iSCSI doet dat, maar of je dat via internet wilt doenGijs007 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:14:
...Nu ben ik op zoek naar een work around om de share als "fysieke disk" te mounten, zodat ik windows server backup kan gebruiken ...
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Een NFS/CIFS share kan je niet als iSCSI volume mounten.Brahiewahiewa schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:23:
[...]
iSCSI doet dat, maar of je dat via internet wilt doen
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Uit je verhaal maak ik op dat het om een CIFS Share gaat die via Samba wordt aangeboden vanaf een Linux box, klopt dat? Dat zou gewoon mogelijk moeten zijn in Windows 2012, mits de juiste settings zijn ingesteld:Gijs007 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:14:Zij bieden een NFS/CIFS share aan met 500GB storage
https://blogs.technet.mic...2-backup-to-a-cifs-share/
Neem eens contact op met je hoster hoe zij dit hadden bedacht?
Disk2VHD ook een ideaal tooltje
En VeeAM zou wel moeten kunnen gratis volgens mij
Check dit en help mee!
Dûh! Maar je kunt op een Linux box wel een volume als iSCSI volume beschikbaar stellenCrusader schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:28:
[...]
Een NFS/CIFS share kan je niet als iSCSI volume mounten.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Dûh inderdaad, maar het betreft hier een hostingpartij die NFS/CIFS aanbiedt. En de TS schrijft niet dat de hostingpartij ook iSCSI aanbiedt. TS heeft geen volledig beheer over de NFS/CIFS bak neem ik aan en kan dus ook geen iSCSI aanzetten (wat je écht niet via internet wilt). Dus vandaar mijn opmerking.Brahiewahiewa schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 00:49:
[...]
Dûh! Maar je kunt op een Linux box wel een volume als iSCSI volume beschikbaar stellen
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Bedankt voor het meedenken en de reacties! 
Drive snapshot is alleen voor de eerste 30 dagen gratis.
Bovendien krijg ik een error melding bij de transfer van een 120GB+ volume naar de NFS share. (geen idee of dit aan Disk2VHD ligt of aan de share)
Het lijkt erop dat ik met VeeAM alleen virtuele machines kan backupen.
Ik ben er nog niet helemaal achter hoe ik een backup maak van partities.
Macrium Reflect free kan niet worden geinstalleerd op Windows Server
Drive snapshot is alleen voor de eerste 30 dagen gratis.
Disk2VHD is inderdaad ideaal, alleen werkt de volume shadow copy functie niet goed.DaMoUsYs schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:58:
Disk2VHD ook een ideaal tooltje
Bovendien krijg ik een error melding bij de transfer van een 120GB+ volume naar de NFS share. (geen idee of dit aan Disk2VHD ligt of aan de share)
Het lijkt erop dat ik met VeeAM alleen virtuele machines kan backupen.
Ik ben er nog niet helemaal achter hoe ik een backup maak van partities.
Klopt, iSCSI is dus helaas geen optie.Crusader schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:20:
[...]
Dûh inderdaad, maar het betreft hier een hostingpartij die NFS/CIFS aanbiedt. En de TS schrijft niet dat de hostingpartij ook iSCSI aanbiedt. TS heeft geen volledig beheer over de NFS/CIFS bak neem ik aan en kan dus ook geen iSCSI aanzetten (wat je écht niet via internet wilt). Dus vandaar mijn opmerking.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Hmm das waar ja, maar VeeAM heeft volgens mij wel een beta iets waarmee je ook fysieke machines kan backuppen, maar of die ook gratis is weet ik niet
Check dit en help mee!
Veeam Endpoint Backup is gratis volgens mij, kan je ook fysieke servers mee backuppen (alleen niet application-aware).
Zou je kunnen proberen
Zou je kunnen proberen
Veeam Endpoint backup werkt niet op Windows Server 2016, dan krijg ik een melding over een service pack o.i.d.
Pagina: 1