Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral voor gamen, software development, 3D modellen/renderen, Photoshop, soms video's bewerken, etc.
Later lijkt het me leuk om met VR te werken, maar die dingen zijn nu nog iets te prijzig
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1000, maximaal €1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een 1080p scherm en muis+toetsenbord, ik werkte de afgelopen jaren op een laptop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niets speciaals voor deze prijsklasse, maar ik wil er wel een paar jaar mee vooruit kunnen. Ik twijfel alleen nog over de videokaart en CPU. Een AMD kaart is meestal beter voor de toekomst maar NVIDIA is zuiniger. Ik zit al een poos te wachten op Vega, maar de voorspellingen zijn dat het alleen high end kaarten worden. Dus ja, een 480/580, 1060 of toch een 1070 voor €200 extra?
Voor de CPU zat ik nog te twijfelen tussen een i5 of een Ryzen processor. Toch maar voor Ryzen gekozen, met een oog op de toekomst.
Verder staat dit op m'n wenslijst:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar goed werkt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, ik wens dat ik vakantie had
Ga je overklokken?
Nee, nog niet echt in verdiept
Wat verwacht je van ons?
Dit is m'n eerste build, dus ik zou graag zeker willen weten of alles goed op elkaar aansluit, of ik sommige onderdelen beter kan vervangen en of ik misschien nog beter even kan wachten op nieuwe releases van iets.
Dank alvast!
Vooral voor gamen, software development, 3D modellen/renderen, Photoshop, soms video's bewerken, etc.
Later lijkt het me leuk om met VR te werken, maar die dingen zijn nu nog iets te prijzig
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1000, maximaal €1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een 1080p scherm en muis+toetsenbord, ik werkte de afgelopen jaren op een laptop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niets speciaals voor deze prijsklasse, maar ik wil er wel een paar jaar mee vooruit kunnen. Ik twijfel alleen nog over de videokaart en CPU. Een AMD kaart is meestal beter voor de toekomst maar NVIDIA is zuiniger. Ik zit al een poos te wachten op Vega, maar de voorspellingen zijn dat het alleen high end kaarten worden. Dus ja, een 480/580, 1060 of toch een 1070 voor €200 extra?
Voor de CPU zat ik nog te twijfelen tussen een i5 of een Ryzen processor. Toch maar voor Ryzen gekozen, met een oog op de toekomst.
Verder staat dit op m'n wenslijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 234,- | € 234,- |
| 1 | MSI B250 PC Mate | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Asus ROG STRIX-RX480-8G-GAMING | € 259,- | € 259,- |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 11,49 | € 11,49 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 118,95 | € 118,95 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 95,- | € 95,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.013,29 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar goed werkt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, ik wens dat ik vakantie had
Ga je overklokken?
Nee, nog niet echt in verdiept
Wat verwacht je van ons?
Dit is m'n eerste build, dus ik zou graag zeker willen weten of alles goed op elkaar aansluit, of ik sommige onderdelen beter kan vervangen en of ik misschien nog beter even kan wachten op nieuwe releases van iets.
Dank alvast!